Christian Von Koenigsegg představuje karbonové kolo pro Regeru

Automobilka Koenigsegg byla vybudována v podstatě na koleni, dnes ale dělá jesny z nejlepších hypersportů na světě.

Inovace v automobilovém průmyslu se neodehrávají jen v rámci velkých koncernů a automobilek. Naopak, mnohdy mají menší výrobci více odvahy a nápadů, než těžkopádní obři. Přesně to každého napadne, když vidí Christiana Von Koenigsegga, jak nadšeně mluví o unikátních celokarbonových kolech na nejnovější počin své automobilky, hypersport Regera.

Zajímavosti | Byznys | Fascinace | Kupé | Ostatní značky

Na prodej je unikátní Koenigsegg Agera N. Stojí 44,6 milionů korun

Celokarbonová kola přišla na svět už u předchůdce, Agery. U Regery se však Švédové pokusili vtisknout těmto kolům i specifický design, u předchůdce jim totiž na první pokus šlo hlavně o funkčnost. „Kdybychom měli takový design u hliníkových kol, byla by příliš těžká, v některých místech navíc slabá,“ vysvětluje Christian výhody takového řešení v přiloženém videu. Majitel a nadšenec v jedné osobě navíc zdůrazňuje, že i když jde o designové kolo, neztratilo nic z vlastností obyčejnějšího bratra na Ageře.

Autosalony | Premiéry | Sportovní auta | Ostatní značky | Ženeva 2015

Koenigsegg Regera: přes 1800 koní a k tomu žádná převodovka

Protože je Regera kvůli elektromotorům a bateriím o něco těžší na přední nápravě, jsou přední kola širší než u předchůdce. Ve videu se Christian také zmiňuje o tom, že jsou tato kola jediná na trhu, s čímž se ovšem nedá souhlasit. Například Ford Mustang GT350R je má také, a to se nejedná o žádný hypersport. Ovšem homologované prvenství se švédskému petrolheadovi upřít nedá.

Zajímavosti | Americká auta | Video | Ford | Byznys | Sportovní auta

První exemplář Shelby GT350R byl vydražen za milion dolarů

Koenigsegg Regera byl představen na letošním březnovém autosalonu v Ženevě. Kladivo na Bugatti Chiron má 1520 koní z pětilitrového vidlicového osmiválce a tří elektromotorů. Chybí tradiční převodovka, unikátní systém Direct Drive její potřebu eliminuje. Točivý moment 2000 N.m převádí pouze hydraulická spojka, a to při středních a vysokých rychlostech a akceleraci.

Zajímavosti | Video | Fascinace | Sportovní auta | Sport | Ostatní značky

Potvrzeno: Koenigsegg Agera R předstihl Bugatti Veyron Supersport

Osmiválec díky tomu získá potřebné otáčky. Maximální rychlost činí 399 km/h. Z nuly na stovce jste za volantem tohoto hypersportu za 2,8 sekundy, 200 km/h jedete za 6,6 sekundy. Na 300 km/h zrychlí Regera rychleji, než rodinný hatchback na stovku – za 10,9 sekundy! To vše i díky nízké hmotnosti, které pomáhají třeba i ona karbonová kola - s provozními kapalinami váží tento hybrid plný baterií 1590 kg.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků