Christian Von Koenigsegg představuje karbonové kolo pro Regeru

Automobilka Koenigsegg byla vybudována v podstatě na koleni, dnes ale dělá jesny z nejlepších hypersportů na světě.

Inovace v automobilovém průmyslu se neodehrávají jen v rámci velkých koncernů a automobilek. Naopak, mnohdy mají menší výrobci více odvahy a nápadů, než těžkopádní obři. Přesně to každého napadne, když vidí Christiana Von Koenigsegga, jak nadšeně mluví o unikátních celokarbonových kolech na nejnovější počin své automobilky, hypersport Regera.

Zajímavosti | Byznys | Fascinace | Kupé | Ostatní značky

Na prodej je unikátní Koenigsegg Agera N. Stojí 44,6 milionů korun

Celokarbonová kola přišla na svět už u předchůdce, Agery. U Regery se však Švédové pokusili vtisknout těmto kolům i specifický design, u předchůdce jim totiž na první pokus šlo hlavně o funkčnost. „Kdybychom měli takový design u hliníkových kol, byla by příliš těžká, v některých místech navíc slabá,“ vysvětluje Christian výhody takového řešení v přiloženém videu. Majitel a nadšenec v jedné osobě navíc zdůrazňuje, že i když jde o designové kolo, neztratilo nic z vlastností obyčejnějšího bratra na Ageře.

Premiéry | Sportovní auta | Autosalony | Ostatní značky | Ženeva 2015

Koenigsegg Regera: přes 1800 koní a k tomu žádná převodovka

Protože je Regera kvůli elektromotorům a bateriím o něco těžší na přední nápravě, jsou přední kola širší než u předchůdce. Ve videu se Christian také zmiňuje o tom, že jsou tato kola jediná na trhu, s čímž se ovšem nedá souhlasit. Například Ford Mustang GT350R je má také, a to se nejedná o žádný hypersport. Ovšem homologované prvenství se švédskému petrolheadovi upřít nedá.

Zajímavosti | Video | Americká auta | Ford | Byznys | Sportovní auta

První exemplář Shelby GT350R byl vydražen za milion dolarů

Koenigsegg Regera byl představen na letošním březnovém autosalonu v Ženevě. Kladivo na Bugatti Chiron má 1520 koní z pětilitrového vidlicového osmiválce a tří elektromotorů. Chybí tradiční převodovka, unikátní systém Direct Drive její potřebu eliminuje. Točivý moment 2000 N.m převádí pouze hydraulická spojka, a to při středních a vysokých rychlostech a akceleraci.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Fascinace | Sport | Ostatní značky

Potvrzeno: Koenigsegg Agera R předstihl Bugatti Veyron Supersport

Osmiválec díky tomu získá potřebné otáčky. Maximální rychlost činí 399 km/h. Z nuly na stovce jste za volantem tohoto hypersportu za 2,8 sekundy, 200 km/h jedete za 6,6 sekundy. Na 300 km/h zrychlí Regera rychleji, než rodinný hatchback na stovku – za 10,9 sekundy! To vše i díky nízké hmotnosti, které pomáhají třeba i ona karbonová kola - s provozními kapalinami váží tento hybrid plný baterií 1590 kg.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků