Christian Von Koenigsegg představuje karbonové kolo pro Regeru

Automobilka Koenigsegg byla vybudována v podstatě na koleni, dnes ale dělá jesny z nejlepších hypersportů na světě.

Inovace v automobilovém průmyslu se neodehrávají jen v rámci velkých koncernů a automobilek. Naopak, mnohdy mají menší výrobci více odvahy a nápadů, než těžkopádní obři. Přesně to každého napadne, když vidí Christiana Von Koenigsegga, jak nadšeně mluví o unikátních celokarbonových kolech na nejnovější počin své automobilky, hypersport Regera.

Zajímavosti | Fascinace | Byznys | Kupé | Ostatní značky

Na prodej je unikátní Koenigsegg Agera N. Stojí 44,6 milionů korun

Celokarbonová kola přišla na svět už u předchůdce, Agery. U Regery se však Švédové pokusili vtisknout těmto kolům i specifický design, u předchůdce jim totiž na první pokus šlo hlavně o funkčnost. „Kdybychom měli takový design u hliníkových kol, byla by příliš těžká, v některých místech navíc slabá,“ vysvětluje Christian výhody takového řešení v přiloženém videu. Majitel a nadšenec v jedné osobě navíc zdůrazňuje, že i když jde o designové kolo, neztratilo nic z vlastností obyčejnějšího bratra na Ageře.

Autosalony | Sportovní auta | Premiéry | Ostatní značky | Ženeva 2015

Koenigsegg Regera: přes 1800 koní a k tomu žádná převodovka

Protože je Regera kvůli elektromotorům a bateriím o něco těžší na přední nápravě, jsou přední kola širší než u předchůdce. Ve videu se Christian také zmiňuje o tom, že jsou tato kola jediná na trhu, s čímž se ovšem nedá souhlasit. Například Ford Mustang GT350R je má také, a to se nejedná o žádný hypersport. Ovšem homologované prvenství se švédskému petrolheadovi upřít nedá.

Video | Zajímavosti | Americká auta | Ford | Sportovní auta | Byznys

První exemplář Shelby GT350R byl vydražen za milion dolarů

Koenigsegg Regera byl představen na letošním březnovém autosalonu v Ženevě. Kladivo na Bugatti Chiron má 1520 koní z pětilitrového vidlicového osmiválce a tří elektromotorů. Chybí tradiční převodovka, unikátní systém Direct Drive její potřebu eliminuje. Točivý moment 2000 N.m převádí pouze hydraulická spojka, a to při středních a vysokých rychlostech a akceleraci.

Video | Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Sport | Ostatní značky

Potvrzeno: Koenigsegg Agera R předstihl Bugatti Veyron Supersport

Osmiválec díky tomu získá potřebné otáčky. Maximální rychlost činí 399 km/h. Z nuly na stovce jste za volantem tohoto hypersportu za 2,8 sekundy, 200 km/h jedete za 6,6 sekundy. Na 300 km/h zrychlí Regera rychleji, než rodinný hatchback na stovku – za 10,9 sekundy! To vše i díky nízké hmotnosti, které pomáhají třeba i ona karbonová kola - s provozními kapalinami váží tento hybrid plný baterií 1590 kg.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 3 příspěvky
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků