Chris Bangle odchází z BMW, náhradu už má

Významný automobilový designér, který si za dobu svého působení získal nejen mnoho fanoušků ale i hlasitých a nekompromisních odpůrců, ohlásil svůj odchod z automobilky BMW, kde se nepochybně zapíše mezi nekontroverznější návrháře vůbec.

Z historie jeho působení si můžeme zmínit několik nejdůležitějších mezníků, od roku 1992, kdy se stal návrhářem v BMW až po rok 2001, kdy se rozhodl, že po designové stránce třeba vozy modro-bílou vrtulí pořádně osvěžit. Snad v největší míře si to odnesla, teď už předchozí, generace modelu 7 kritizovaná zejména pro svou „rozteklou“ záď. Nicméně, vedení to zřejmě vyhovovalo, vozy vzbudily zájem a statistiky prodejnosti taky nemluvily v jeho výraznější neprospěch, i když právě tento argument na podporu Banglova díla je minimálně sporný - prodejnost BMW roste v posledních letech zejména kvůli zacílení na nové cílové skupiny dramatickou změnou samotných aut (a následně i jejich cen) a dost možná by se v této době BMW prodávala lépe než kdy dříve, ať už by jejic deesing byl jakýkoli
Chrisu Bagleovi nelze upřít, že směrování BMW předurčil na několik let dopředu a svým způsobem jej můžeme brát jako revolucionáře. Chris Bangle, jehož „rukopis“ najdeme na drtivé většině současných modelů, však odchází nejen z bavorské automobilky, ale i ze samotného oboru automobilový design, své designérské zkušenosti plánuje uplatňovat už jenom na svých vlastních projektech. A co na to BMW? Vedení automobilky už stihlo najít náhradu, hlavou designérů v rámci celé BMW Group se stane Adrian van Hooydonk, který už jednou po Benglovi funkci převzal a to v roce 2004, kdy usedl na ředitelské křeslo šéfa designu vozů BMW.
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků