Chorvatští řidiči u Záhřebu umějí vyzrát na zdražení mýtného

Chorvatští řidiči rychle našli způsob, jak se vypořádat se zdražením mýtného na jednom z nejvyužívanějších úseků tamní dálniční sítě, který spojuje Záhřeb a hraniční přechod Macelj.

Jak píše portál vecernji.hr, stačí na zhruba šedesátikilometrové trase, kterou často používají i čeští turisté směřující přes Slovinsko na Jadran, dvakrát sjet a hned zase najet zpět na dálnici. Ačkoliv se tak platí u budek s výběrčími třikrát místo jednou, ušetří se tímto způsobem 40 procent. 

Přímá cesta mezi chorvatskou metropolí a hranicí se Slovinskem přijde s osobním automobilem na 48 kun (asi 170 korun). Když ale motorista sjede a opět najede na výjezdech Mokrica a Krapina, zaplatí jen 27 kun (95 korun) a cesta se přitom protáhne jen o pár minut.

Podivná cena – obvyklejší bývá při delší cestě poskytnout slevu – je důsledkem toho, že při stavbě dálnice zanikla původní silnice a místní obyvatelé tak přišli o možnost bezplatného cestování.

Využívání slev, původně vymyšlených hlavně pro místní, se sice vyskytovalo už dříve, po patnáctiprocentním zdražení mýtného od 1. srpna ale nabralo na intenzitě. Cena mýtného na dálnici mezi Záhřebem a hranicí je navíc v porovnání s úseky dále směrem k moři podstatně vyšší.

Trasa Záhřeb – Zadar, na které je řada drahých tunelů, má průměrnou cenu za kilometr 0,45 kuny (1,60 koruny), pokud ale řidič jede bez přerušení od hlavního města do Slovinska, zaplatí za kilometr 0,78 kuny (téměř dvě koruny).

Zdroj: E15. cz
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků