Chorvatští řidiči u Záhřebu umějí vyzrát na zdražení mýtného

Chorvatští řidiči rychle našli způsob, jak se vypořádat se zdražením mýtného na jednom z nejvyužívanějších úseků tamní dálniční sítě, který spojuje Záhřeb a hraniční přechod Macelj.

Jak píše portál vecernji.hr, stačí na zhruba šedesátikilometrové trase, kterou často používají i čeští turisté směřující přes Slovinsko na Jadran, dvakrát sjet a hned zase najet zpět na dálnici. Ačkoliv se tak platí u budek s výběrčími třikrát místo jednou, ušetří se tímto způsobem 40 procent. 

Přímá cesta mezi chorvatskou metropolí a hranicí se Slovinskem přijde s osobním automobilem na 48 kun (asi 170 korun). Když ale motorista sjede a opět najede na výjezdech Mokrica a Krapina, zaplatí jen 27 kun (95 korun) a cesta se přitom protáhne jen o pár minut.

Podivná cena – obvyklejší bývá při delší cestě poskytnout slevu – je důsledkem toho, že při stavbě dálnice zanikla původní silnice a místní obyvatelé tak přišli o možnost bezplatného cestování.

Využívání slev, původně vymyšlených hlavně pro místní, se sice vyskytovalo už dříve, po patnáctiprocentním zdražení mýtného od 1. srpna ale nabralo na intenzitě. Cena mýtného na dálnici mezi Záhřebem a hranicí je navíc v porovnání s úseky dále směrem k moři podstatně vyšší.

Trasa Záhřeb – Zadar, na které je řada drahých tunelů, má průměrnou cenu za kilometr 0,45 kuny (1,60 koruny), pokud ale řidič jede bez přerušení od hlavního města do Slovinska, zaplatí za kilometr 0,78 kuny (téměř dvě koruny).

Zdroj: E15. cz
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků