Chorvatští řidiči u Záhřebu umějí vyzrát na zdražení mýtného

Chorvatští řidiči rychle našli způsob, jak se vypořádat se zdražením mýtného na jednom z nejvyužívanějších úseků tamní dálniční sítě, který spojuje Záhřeb a hraniční přechod Macelj.

Jak píše portál vecernji.hr, stačí na zhruba šedesátikilometrové trase, kterou často používají i čeští turisté směřující přes Slovinsko na Jadran, dvakrát sjet a hned zase najet zpět na dálnici. Ačkoliv se tak platí u budek s výběrčími třikrát místo jednou, ušetří se tímto způsobem 40 procent. 

Přímá cesta mezi chorvatskou metropolí a hranicí se Slovinskem přijde s osobním automobilem na 48 kun (asi 170 korun). Když ale motorista sjede a opět najede na výjezdech Mokrica a Krapina, zaplatí jen 27 kun (95 korun) a cesta se přitom protáhne jen o pár minut.

Podivná cena – obvyklejší bývá při delší cestě poskytnout slevu – je důsledkem toho, že při stavbě dálnice zanikla původní silnice a místní obyvatelé tak přišli o možnost bezplatného cestování.

Využívání slev, původně vymyšlených hlavně pro místní, se sice vyskytovalo už dříve, po patnáctiprocentním zdražení mýtného od 1. srpna ale nabralo na intenzitě. Cena mýtného na dálnici mezi Záhřebem a hranicí je navíc v porovnání s úseky dále směrem k moři podstatně vyšší.

Trasa Záhřeb – Zadar, na které je řada drahých tunelů, má průměrnou cenu za kilometr 0,45 kuny (1,60 koruny), pokud ale řidič jede bez přerušení od hlavního města do Slovinska, zaplatí za kilometr 0,78 kuny (téměř dvě koruny).

Zdroj: E15. cz
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků