Chorvatský Rimac umí sprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne jen osm kusů

Do Ženevy se chystá také chorvatská společnost Rimac Automobili, která zde ukáže finální provedení konceptu One představeného na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2011. Design se od té doby moc nezměnil a stále také platí, že dynamické vlastnosti tohoto elektrického supersportu berou dech.

Zajímavosti | Video | Elektromobily | Sportovní auta

Faraday Future FFZERO1 má jen jedno místo a výkon přes 1000 koní

Riamc totiž do svého supersportu nasadil čtyři elektromotory, kdy každý pohání jedno kolo. Motory jsou umístěné uprostřed náprav a každý má také svou převodovku. Vpředu jde o jednostupňovou převodovku, zadní dvojice elektromotorů pracuje s dvouspojkovými dvoustupňovými převodovkami. Celkový výkon celého systému je 800 kW (1088 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 1600 Nm v rozmezí od nuly do 6500 otáček.

Život řidiče | Elektromobily | Názory

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

I když není Rimac s váhou 1850 kg ukázkou nejlehčího automobilu, pořád parametry elektrického pohonu stačí k neuvěřitelné dynamice. Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne za 2,6 s, z klidu na 200 km/h zrychlí Rimac za 6,2 s a sprint 0-300 km/h je otázkou pouze 14,2 s. Zajímavé jsou také brzdy. Pouze za pomoci elektromotorů umí systém vygenerovat přetížení 0,6g, aniž by se do práce přidaly keramické kotouče o průměru 390 mm vpředu a 380 mm vzadu.

Zajímavosti | Elektromobily | Ostatní značky

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Přítomnost čtyř elektromotorů dává zajímavé možnosti co do distribuce točivého momentu. Systém, který se o toto stará, se v tomto případě jmenuje Rimac All Wheel Torque Vectoring a řidič si může vybrat jeden ze čtyř jeho režimů. K dispozici jsou režimy Comfort, Control, Track a dokonce i Drift Mode. Kolik Rimac zvládne ujet na jedno nabití, to automobilka ve své tiskové zprávě neuvádí.  

Finální provedení tohoto chorvatského supersportu se představí na autosalonu v Ženevě. Následně vznikne pouze osm exemplářů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 45 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků