Chorvatský Rimac umí sprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne jen osm kusů

Do Ženevy se chystá také chorvatská společnost Rimac Automobili, která zde ukáže finální provedení konceptu One představeného na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2011. Design se od té doby moc nezměnil a stále také platí, že dynamické vlastnosti tohoto elektrického supersportu berou dech.

Zajímavosti | Elektromobily | Video | Sportovní auta

Faraday Future FFZERO1 má jen jedno místo a výkon přes 1000 koní

Riamc totiž do svého supersportu nasadil čtyři elektromotory, kdy každý pohání jedno kolo. Motory jsou umístěné uprostřed náprav a každý má také svou převodovku. Vpředu jde o jednostupňovou převodovku, zadní dvojice elektromotorů pracuje s dvouspojkovými dvoustupňovými převodovkami. Celkový výkon celého systému je 800 kW (1088 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 1600 Nm v rozmezí od nuly do 6500 otáček.

Život řidiče | Elektromobily | Názory

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

I když není Rimac s váhou 1850 kg ukázkou nejlehčího automobilu, pořád parametry elektrického pohonu stačí k neuvěřitelné dynamice. Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne za 2,6 s, z klidu na 200 km/h zrychlí Rimac za 6,2 s a sprint 0-300 km/h je otázkou pouze 14,2 s. Zajímavé jsou také brzdy. Pouze za pomoci elektromotorů umí systém vygenerovat přetížení 0,6g, aniž by se do práce přidaly keramické kotouče o průměru 390 mm vpředu a 380 mm vzadu.

Zajímavosti | Elektromobily | Ostatní značky

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Přítomnost čtyř elektromotorů dává zajímavé možnosti co do distribuce točivého momentu. Systém, který se o toto stará, se v tomto případě jmenuje Rimac All Wheel Torque Vectoring a řidič si může vybrat jeden ze čtyř jeho režimů. K dispozici jsou režimy Comfort, Control, Track a dokonce i Drift Mode. Kolik Rimac zvládne ujet na jedno nabití, to automobilka ve své tiskové zprávě neuvádí.  

Finální provedení tohoto chorvatského supersportu se představí na autosalonu v Ženevě. Následně vznikne pouze osm exemplářů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků