Chorvatský Rimac umí sprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne jen osm kusů

Do Ženevy se chystá také chorvatská společnost Rimac Automobili, která zde ukáže finální provedení konceptu One představeného na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2011. Design se od té doby moc nezměnil a stále také platí, že dynamické vlastnosti tohoto elektrického supersportu berou dech.

Video | Zajímavosti | Elektromobily | Sportovní auta

Faraday Future FFZERO1 má jen jedno místo a výkon přes 1000 koní

Riamc totiž do svého supersportu nasadil čtyři elektromotory, kdy každý pohání jedno kolo. Motory jsou umístěné uprostřed náprav a každý má také svou převodovku. Vpředu jde o jednostupňovou převodovku, zadní dvojice elektromotorů pracuje s dvouspojkovými dvoustupňovými převodovkami. Celkový výkon celého systému je 800 kW (1088 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 1600 Nm v rozmezí od nuly do 6500 otáček.

Elektromobily | Život řidiče | Názory

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

I když není Rimac s váhou 1850 kg ukázkou nejlehčího automobilu, pořád parametry elektrického pohonu stačí k neuvěřitelné dynamice. Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne za 2,6 s, z klidu na 200 km/h zrychlí Rimac za 6,2 s a sprint 0-300 km/h je otázkou pouze 14,2 s. Zajímavé jsou také brzdy. Pouze za pomoci elektromotorů umí systém vygenerovat přetížení 0,6g, aniž by se do práce přidaly keramické kotouče o průměru 390 mm vpředu a 380 mm vzadu.

Zajímavosti | Elektromobily | Ostatní značky

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Přítomnost čtyř elektromotorů dává zajímavé možnosti co do distribuce točivého momentu. Systém, který se o toto stará, se v tomto případě jmenuje Rimac All Wheel Torque Vectoring a řidič si může vybrat jeden ze čtyř jeho režimů. K dispozici jsou režimy Comfort, Control, Track a dokonce i Drift Mode. Kolik Rimac zvládne ujet na jedno nabití, to automobilka ve své tiskové zprávě neuvádí.  

Finální provedení tohoto chorvatského supersportu se představí na autosalonu v Ženevě. Následně vznikne pouze osm exemplářů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků