Chorvatský Rimac umí sprint 0-300 km/h za 14,2 s. Vznikne jen osm kusů

Do Ženevy se chystá také chorvatská společnost Rimac Automobili, která zde ukáže finální provedení konceptu One představeného na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2011. Design se od té doby moc nezměnil a stále také platí, že dynamické vlastnosti tohoto elektrického supersportu berou dech.

Zajímavosti | Video | Elektromobily | Sportovní auta

Faraday Future FFZERO1 má jen jedno místo a výkon přes 1000 koní

Riamc totiž do svého supersportu nasadil čtyři elektromotory, kdy každý pohání jedno kolo. Motory jsou umístěné uprostřed náprav a každý má také svou převodovku. Vpředu jde o jednostupňovou převodovku, zadní dvojice elektromotorů pracuje s dvouspojkovými dvoustupňovými převodovkami. Celkový výkon celého systému je 800 kW (1088 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 1600 Nm v rozmezí od nuly do 6500 otáček.

Elektromobily | Život řidiče | Názory

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

I když není Rimac s váhou 1850 kg ukázkou nejlehčího automobilu, pořád parametry elektrického pohonu stačí k neuvěřitelné dynamice. Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne za 2,6 s, z klidu na 200 km/h zrychlí Rimac za 6,2 s a sprint 0-300 km/h je otázkou pouze 14,2 s. Zajímavé jsou také brzdy. Pouze za pomoci elektromotorů umí systém vygenerovat přetížení 0,6g, aniž by se do práce přidaly keramické kotouče o průměru 390 mm vpředu a 380 mm vzadu.

Zajímavosti | Elektromobily | Ostatní značky

Budoucnost mobility podle představ EU je zde. Jmenuje se Rasa

Přítomnost čtyř elektromotorů dává zajímavé možnosti co do distribuce točivého momentu. Systém, který se o toto stará, se v tomto případě jmenuje Rimac All Wheel Torque Vectoring a řidič si může vybrat jeden ze čtyř jeho režimů. K dispozici jsou režimy Comfort, Control, Track a dokonce i Drift Mode. Kolik Rimac zvládne ujet na jedno nabití, to automobilka ve své tiskové zprávě neuvádí.  

Finální provedení tohoto chorvatského supersportu se představí na autosalonu v Ženevě. Následně vznikne pouze osm exemplářů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků