Chorvatsko: Věděli jste, že může unavený řidič dostat pokutu až 11 000 Kč?

Máme tu léto a k němu zákonitě patří dovolená v Chorvatsku, kam každoročně vyráží tisíce tuzemských motoristů. Věděli jste ale, že vám tamní policisté mohou udělit pokutu, pokud budete řídit unavení?

Cestování | Subaru

Do Chorvatska úplně jinak aneb Bosenská alternativa

Zmínku o takové možnosti jsme zachytili v jedné z českých televizí, takže jsme se rozhodli celou věc prověřit a vznesli dotaz na Chorvatské turistické sdružení. To potvrdilo, že tato věc existuje. Konkrétně je zanesena v Zákoně o bezpečnosti silničního provozu, kde v článku 198 stojí:

Vozač koji je u tolikoj mjeri umoran ili bolestan ili je u takvom psihofizičkom stanju da je nesposoban za sigurno upravljanje vozilom, ne smije upravljati vozilom u prometu na cesti.

Řidič, který je do té míry unaven nebo nemocný nebo v takovém psychofyzickém stavu, že není schopen bezpečně řídit vozidlo, nesmí řídit vozidlo v silničním provozu.

Podle Chorvatského turistického sdružení může být udělena pokuta ve výši dva až tři tisíce kun (7 220 - 10 830 Kč). Bohužel na dotaz, kdo přesně (a hlavně jak) určí, že už je řidič „do té míry unaven“, jsme odpověď nedostali, respektive jsme byli odkázáni na chorvatské Ministerstvo vnitra. Tak snad nám tamní pracovníci vše brzy objasní. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků