Chevrolet Volt v USA netáhne, dělníci byli posláni domů

12 komentářů

armanyk
4. března • 10:27

Až pomine to ekoelektrické šílenství, nebo se končně pánové nahoře probudí a zjistí, že výroba a likvidace jednoho elektromobilu zatěžuje životní prostředí několikanásobně více než výroba a provoz klasického auta se spalovacím motorem, bude i ze stávajících elektromobilů neprodejný šrot.

haselzde
4. března • 11:59

Tojim nikdy nedojde a ani nebudou chtit aby jim to doslo!!
Kd totiz o to urvat si svuj kus chleba z mnoha bilionu co lidi cpou do ropy kazdorocne. Takze i kdyby to bylo sebehorsi tak nejvic jde stejne jen o jijoch cash. To ze delaj z lidi p.ce...to uz je asik normalni

Peteq
4. března • 11:49

S tou zátěží máte pravdu, ale automobilky by měli pokračovat ve výrobě elektromobilů aby až nam ta ropa dojde, tak aby jsme měli jsme v čem jezdit

Fantomas
4. března • 16:31

Jestli někdy nastane situace, že dojde ropa, tak ježdění bude to poslední, co bude lidi zajímat. Ropa totiž není jen benzín a nafta, ale hlavně tisíce předmětů našeho života. Všude kolem nás, kam až oko a představivost dohlédne, jsou předměty vyrobené buď přímo, nebo nepřímo z ropy. Například většina plastů má základ v ropě. Taky většina maziv. Taky spousta chemických přípravků používaných v zemědělství. A překvapivě i spousta léků pro lidi. A tak dál. Prostě ropa je dnes všude a ve všem. A jestli jednou skutečně dojde, bude to komplexní problém, rozhodně nenastane naráz a lidstvo se bude muset celkově rapidně změnit a přizpůsobit. A změna pohonu aut z ropy na elektřinu to samozřejmě vůbec nijak nevyřeší, z tohohle pohledu je to řešení spíš k smíchu. Takže až jednou ropa dojde, nebudou ani ty elektromobily. I ty se totiž vyrábí z ropy ;-)

armanyk
4. března • 11:55

Existují i jiné typy alternativního pohonu, než je elektřina, třeba vodíkový, ale taky spalování CNG je jednou z aktuálních možností, protože zásoby zemního plynu jsou několikanásobně větší než ropy. Bohužel podíl aut na CNG je zatím pořád mizivý.
Při větším rozšíření by mohla být cena takové přestavby nebo továrního provedení mnohem nižší.

PT
4. března • 18:56

Vodík se musí z něčeho vyrobit, často se "vyrábí" z fosilních paliv (i ropy). Nejčistší způsob je za pomoci jaderné energetiky, tj. pro výrobu vodíku bysme museli popstavit další Temelín. Zatím je vodík velmi drahé palivo. Nicméně auta na vodík se už připravují. Hyundai, Toyota a GM je plánují v brzké budoucnosti. Hyundai chce vyrobit prvních 1000 vozů na vodík už letos (pouze pro jižní Koreu), Toyota a GM to mají v plánu do roku 2015. Toyota je chce dodávat do USA, Japonska a Německa. Aktuálně je už vyrábí např. BMW nebo Honda.
Zdroje CNG jsou taktéž omezené, prověřené, ekonomicky výhodné, zásoby při současné těžbě vydrží cca do roku 2060. Hromadnou přestavbou aut na CNG by to bylo míň a musel by se zemní plyn dolovat z dalších nových nalezišť, ale samozřejmě, že těžba by už byla dražší. Je to stejné jako s ropou, zásoby jsou, ale jsou hůře dostupné.

baboon
4. března • 10:25

Patrně někdo v USA ještě touží po normálním zážehovém V8 ... :-P

haselzde
4. března • 0:26

a pritom je to tak krasny auto :)
Kdyby ho alespon udelali stylem alá prius v motoru. Ale tohle a jeste ta cena.....

WinDiesel
4. března • 10:00

To by museli dělat vysoké série a to nedělají. Toyota prodělávala obrovské peníze dlouhé roky a stále vydělává velmi málo, ale bod zlomu velkým úsilím překonala (i za pomoco obrovských dotací v Japonsku a dalších států, kam se Prius exportuje). A toto úsilí - vše pro Prius a hybridy - nese i své zkažené ovoce. Na všechno ostatní dlabali a teď je (v Evropě ale i v USA) vymazávají Korejci, kteří k tomu žádné hybridy nepotřebují. Nakonec Toyota skončí tak, že se o ní bude říkat - aha, to jsou ti, co vyrábějí jen hybridy.........
Je to velké riziko jednostranně podporovat produkt s problematickým tržním potenciálem.

len cumim
6. března • 17:08

hmm.. ze si tebe nenajali ako poradcu..toyota by bola vdaka tvojmu brilantnemu potencialu svetova 1 a ty by si bol miliardar..skoda ta tu v tejto diskusii

Billionaire
3. března • 18:07

Stacilo by snizit cenu o 40% a neni co resitB-]

Vana666
3. března • 20:41

To neni zadny problem. Jestli vyperou ven akumulatory, elektromotory a silovou elektroniku tak to muzou slevnit jeste vic

Doporučujeme

Články odjinud