Chevrolet Volt: pro Evropu jako Opel

Do hybridního modelu Volt vkládá General Motors pochopitelně velké naděje. Vůz se objeví i v Evropě, ale s logem Opelu na kapotě.

Voltem se Chevrolet pokusí alespoň částečně kompenzovat své vysoké ztráty, způsobené v segmentech trucků a těžkých SUV prudkým poklesem zájmu ze strany Američanů. Potíž je v tom, že Volt se na trh dostane nejdříve v roce 2011. Zároveň bylo potvrzeno, že také evropská divize Opel pracuje na nových hybridních vozech, jež budou vycházet ze stejné technologie jako Volt, tedy E-Flex. Tyto vozy by do Evropy měly nastoupit jako Opely, záhy však přejdou na značku Chevrolet.

Důvodem může být především zprvu vysoká cena modelu Volt, což neodpovídá zvuku Chevroletu v Evropě. Ten se zde totiž na většině trhů teprve pokouší prosadit a vozy Chevrolet mají punc velkých vozů za malé peníze. Z tohoto důvodu jim zprvu jméno Opel bude sedět lépe. Jen samotné akumulátory Li-Ion totiž na jednom voze budou o několik tisíc euro dražší než klasická, spalovací pohonná jednotka. Technologie E-Flex je prozatím konstruována pro životnost 10 let a zhruba 230 000 najetých kilometrů a na akumulátory by se zřejmě měl vztahovat zvláštní záruční režim, propojený s blíže nespecifikovanými  finančními pobídkami.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oba nové hybridní Opely, s nimiž se počítá, se budou zprvu vyrábět v USA a do Evropy dovážet. Na americkém trhu by přitom měly stát o 16 000 dolarů více než srovnatelný automobil s benzínovým motorem. Podle šéfů koncernu GM se nyní vývoj technologie E-Flex soustředí především na snížení budoucích pořizovacích a provozních nákladů, což je jejich argument pro oddalování zahájení prodejů.
 

Na palubě Chevroletu Volt a jeho verze Opel bude k dobíjení akumulátorů usazen nejspíš litrový, zážehový tříválec schopný spalovat biolíh. Podle nejnovějších informací by se mělo jednat o podobnou jednotku, s níž se počítá pro pohon kompaktního Chevroletu Cruze. Otázkou je, zda pro Volt nebude „litr“ příliš slabý, ale vzhledem k úsporným opatřením GM na všech frontách je použití mírně poddimenzované jednotky skutečně zvažovanou variantou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt

 

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 135 720 km
Cena: 115 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 71 175 km
Cena: 200 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.796
Rok výroby: 2010
Stav: 89 442 km
Cena: 140 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek