Chevrolet Volt: očekávaný sedan je zde

46 komentářů

Peter
26. září • 19:52

Najprv si treba dobit a to poriadne svoju penaženku Opel si pridá ešte 30% takže výsledná suma bližiaca sa k milion SK -takže úspora na benzíne je na 8 rokov fuč-puč...3-[

Pete
21. září • 16:18

Az Autorevue.cz objevila, ze Volt bude pohanen palivovymi clanky... bravo. Kam az tento server upadl, vzpominam na doby, kdy zde psaval p. Broza!!

LOL
25. září • 18:10

aby ses moc za pár let nedivil, že tam ty paliváče fakt jsou :-P

M
21. září • 9:42

Toto je jedíná správná cesta, docela se divím že na to US guys přišli. Ne prius apod, ale benz motor jen jako generátor elektriky, odpadá spojka, převodovka a motor při nabíjení běží v optimálních otáčkách takže spotřeba velmi nízká. Jsem zvědav až uvolní přesné parametry.
Nejsem fanda US cars ale tohle se jim povedlo musím řict.

LOL
21. září • 19:41

jj, první amerika, kterou bych si koupil a která se mi fakt líbí (teda až na ty "playstationové" budíky :-))

tt
20. září • 23:05

stale sa mi to nejako miesa s Hondou ... predne svetla novy Accord a zadok Civic ...

Ivan
20. září • 18:15

- nerozumím větě "což je i na Evropské poměry celkem dost" - sedan Volt údajně měří na délku 4404mm, Astra sedan měří 4618mm, Megane II sedan 4498mm, Jetta 4554mm, Lacetti sedan 4515mm, C4 sedan 4771mm, Focus sedan 4481mm. Mi to naopak vychází, že Volt bude nejmenším sedanem nižší střední třídy. Vidí to autor článku jinak?- jak bude mít Volt velký zavazadlový prostor? Bude větší než 300l?- bude i verze combi?

ZocelenyDrapalik
20. září • 23:42

Nevim, jestli bude kombi. Ale Opel na stejne platforme vyviji neco jako MPV ci crossover. To ale bude asi az o rok pozdeji nez Volt.

Jan Nas
20. září • 19:56

přesně, nesmyslná věta, jako bývá na tomto webu zvykem3-[

Matej Klamo
20. září • 20:06

Treba si porovnat aj ostatne rozmery, viac menej tento model medzi europske kompaktne sedany zapada, takze nie je co riesit...-Udavany objem kufru je 301l -Automobilka podla niektorych vyjadreni zvazuje aj dalsie verzie odvodene od sedanu, ale ci to bude prave kombi nikto zatial nepotvrdil, skor si myslim, ze to bude zavisiet od uspesnosti verzie sedan.

mino678
20. září • 13:50

http://www.phoenixmotorcars.com/vehicles/suv-specifications.php

cct
21. září • 19:17

a to se da nekde u nas koupit (resp. bude dat) ?

mino678
21. září • 22:27

Podľa web stránok firmy sa len pre USA už objednáva s dodaním ešte v roku 2008. Phoenix naviac získal podobne ako Chevrolet na Volt bonus 7500USD pri kúpe auta - samozrejme vypláca sa kupujúcemu. Toyota a Honda sú z toho unhappy. Konečne sa USA zobudili a začali podporovať svojich. Phoenix Motor Cars je zaujímavá tým, že to je celkom nová firma Chevrolet Volt bude až v 2011 na trhu ak sa niečo nestane. Keby sa podľa Phoenixu toho chytil niekto v európe, tak auto veľkosti Fabie by mohlo mať dojazd aspoň 250 km na jedno nabitie. Phoenix SUV je pre Europu zbytočne priveľké. Absolútny bonbónik je tých 10min. na plné nabite - síce zo špec. nabíjača, ale tie by sa rýchlo rozšírili.

WinDiesel
20. září • 10:48

Všechny tyto hybridy vypadají stejně, další Prius je na světě - možná hybrid ale ta nuda !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tempe
21. září • 12:53

A ty si jako myslíš,že jsi nějak designově zajímavý?:-D

kohy
20. září • 20:36

haha prej nuda,maximalni kroutak od nuly 80%ucinnost,ja v tom vidim jen lepsi stranky akorat ty baterie 3-[

Zelí
20. září • 13:33

Toto není hybrid !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toto je elektromobil s posílením nedostatečné kapacity akumulátoru motorgenerátorem.

DaewooMaster
20. září • 12:22

Hehe, zrejme kdyz jsi koukal na film Kraska a zvire, tak jsi vubec nepochopil pointu diky svemu estetickemu citu (resp. "necitu")! :-P

Rismsey
20. září • 11:59

????? Díváme se na stejné auto? Mně přijde naprosto úžasné i designově.

Zaddd
20. září • 12:05

vevnitř to vypadá jak nějaká herní konzole pro teenagery.mně tenhle vysavačový design interiérů se stříbrnými autorádii z tržnice moc nebere.http://image.motortrend.com/f/car-news/ford-mondeo-scheduled-for-geneva-world-debut/6234222%2Bw600%2Bcr1%2Bre0%2Bar1/ford-mondeo-interior.jpg

Loki
20. září • 8:37

A doma si asi pro nabíjení hodím z okna prodlužovačku k autu před barákem ;-) ...

LOL
21. září • 19:38

Ty nemáš v garáži zásuvku? :-D Já jo :-)

loki
22. září • 10:39

Jo, já ji tam mám taky. Ale bez napětí, protože ten zmetek, kterej nás přesvědčoval, abychom si nechali elektřinu zavést, za dva roky od doby, kdy kdosi ukradl kabely a o tu elektriku nás tak připravil, nedokázal těch pár metrů kabelů položit a opravit to. Hajzl jeden, takové "podnikatele" bych nakopal do zadnice. A zepředu. Hlavně že k sobě si ty kabely dokázal natáhnout. 3-[

ZocelenyDrapalik
20. září • 23:48

No proc ne. Pujde to z bezne zasuvky a trvat to bude na plnou kapacitu cca 4h. Za par let si poridis na strechu domu slunecni clanky a starosti o palivo pak definitivne do konce zivota muzes pustit z hlavy.

p
21. září • 9:08

A nabíjet to budeš v noci co?:-D

Saman
25. září • 16:32

u vetsich solarnich setu je soucasti i potrebne mnozstvi baterii prave pro dobu kdy neni svetlo, takze klidne muze nabijet i v noci pokud k tomu ma dostatecne vybaveny solarni system ;-)

ZocelenyDrapalik
21. září • 14:52

Ano i ne. Protoze s nastupem elektromobilu budou masove vyrabene akumulatory drive ci pozdeji pomerne levnou zalezitosti, tak slunecni dobijeci stanice takovy akumulator mit bude. Takze stanice se bude celej den "plnit" elektrinou ze slunce a v noci se bude pouzivat, at uz k nabijeni auta ci k provozu domacnosti. Do deseti let to bude bezna realita.

Dusan
21. září • 15:06

Ty jses dobry komik. Problem ukladani energie se neuspesne resi nejakych stopadesat let, ale do deseti let ho uz opravdu zmaknem. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jiri
21. září • 21:29

Pro jakekoliv pouziti krome elektromobilu jsou baterie vyresene, nebo snad ne ? ;-)

Dusan
22. září • 6:56

Pro jakekoliv pouziti s vyjimkou tech kde jsou minimalni odbery. Jinak problem je to vsude a to i u malych zarizeni, kde nutnost tezkych baterek ovlivnuje mobilitu nebo vydrz. Vyrobci by samozrejme radi delali kilove notebooky co vydrzi dvanact hodin nebo rychly lehoucky smarthphone co se nemusi nabijet tyden jako Nokie 6310i blahe pameti. Faktem je, ze pomer hmotnost/kapacita je u jakychkoliv dnesnich baterek spise komicka a to uz nemluvim o zivotnosti. U auta je to jenom o to horsi, protoze je cely problem nasoben nutnosti extremni kapacity.

ZocelenyDrapalik
22. září • 10:31

Problem baterek byl jiz pred 2ma roky vyresen a reseni se jmenuje "nanotechnologie". Ted uz jde jenom o rozjeti masove vyroby a par let na amortizaci technologie, aby klesly ceny. Stejne tak doslo ke znatelnemu prurazu ve slunecnich clancich. Technologie se meni kazdy den. Je treba to lepe sledovat. To ze to jeste nevidite na prodejne neznamena, ze to jiz neni vyreseno.

ZocelenyDrapalik
22. září • 10:35

PS. Prvni auta s temito bateriemi jdou do vyroby za 2 roky. 8 let je dostatecna doba, aby se ze spickove technologie stal bezny sortiment. Je docela dobre mozne, ze muj odhad 10 let je zbytecne prehnany a prvni realna reseni domacich slunecnich stanic prijdou jiz drive.

Dusan
23. září • 14:55

Naivitu ponechavam naivum ...

pepa
22. září • 9:49

Pravda stavu kdy notas vydrzi bez baterii tyden a baterie bude mit rozmery 1x1x1 cm jeste vyrobci nedosahli :-D

Petr1968
20. září • 9:45

Bude se nabíjet z větrníků

WinDiesel
20. září • 10:49

A jak to zařídíš? :-D

petr1968
20. září • 13:11

Zeptej se blba Bursíka :-))

Zelí
20. září • 8:18

Mám pocit, že to je momentálně jediná reálná cesta od benzínu k elektrokáře. Dokud není k dispozici pro elektromobily baterie s dostatečnou kapacitou je nutné vozit si elektrárnu s sebou. Jak se budou možnosti akumulace zlepšovat bude generátor na palubě atrofovat až zanikne a zůstane čistá elektrokára. V evropě bychom v generátoru viděli raději dieselmotor, ale i tak potlesk. (Hybridy typu prius jsou slepou cestou)

petr
20. září • 17:12

Prius není slepá cesta, ale spojovací článek mezi benzínem a čistým elektromobilem. Slepou cestou je spíše tento vůz, protože má tragický dojezd (60 km) a pokud benzín bude jen dobíjet baterky, tak se dojezd o moc nezlepší, protože nebude schopen baterky tak rychle a dostatečně dobít, aby dojel někam dál. To auto je dobré leda na krátké trasy a do města, ale zde má handicap ve velikosti, protože velké a těžké auto spotřebuje hodně energie na svůj provoz.

ZocelenyDrapalik
20. září • 23:34

Tak kdyz uz pisu soudy do diskuzi, mel bych si poradne precist, o co jde. To auto ma dojezd vice nez 600km. Z toho prvnich 60km na baterky, a dalsich vice nez 500 na benzin/E85. Jak to zaridi - zda se budou baterky tak rychle dobijet, nebo jednoduse bude soustroji spal.motor/generator dodavat elektrinu primo do elektromotoru (jak je to napr. u dyzlelektrickych lokomotiv), bych nechal na konstrukterech. Kazdopadne to ma normalni dojezd, jako kazde normalni auto, ovem spotrebu o nekolik litru mensi nez normalni auto.

petr
22. září • 7:23

Máte pravdu, vycházel jsem jen z tohoto článku. Dobíjení baterií začne poté co klesne kapacita akumulátoru pod 30%. Spotřeba je pak cca 4,7 litru/100 km nebo 1,6 litru/100km při plně dobitých baterkách. Dobíjení baterek ze sítě trvá cca 3 hodiny na 240V nebo 8 hodin na amerických 110V, takže proti amíkům máme výhodu :-))Jinak co se technického srovnání Prius vs Volt týče tak Prius má NiMH baterie o kapacitě 1,3kWh a Volt má Li-Ion baterie o kapacitě 16kWh. Prius má benzínový motor 1.5 57kW, Volt má 1.4 53kW. Spotřeba Voltu 1,6-4,7 litru dle stavu akumulátoru, kombinovaná spotřeba Priusu 4,3 litru.

ZocelenyDrapalik
22. září • 10:25

Tak to uz je jiny kafe, ne?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
22. září • 12:37

To jo, uvidíme s čím přijde nový Prius.
Jinak současný Prius dokáže jezdit se spotřebou 1,9 litru/100 km a to jen díky výměně baterií za Li-Ion, ale ty jsou zatím prý dost drahé :-/
http://www.hybrid.cz/novinky/toyota-prius-se-spotrebou-1-9-l-100-kmNicméně Volt má proti Priusu jednu velkou výhodu a to design :-)

Zelí
20. září • 17:48

Prius je normální auto s benzínovým motorem se "zduřeným" startérem a akumulátorem. To není žádné perspektivní řešení.
Baterie ve voltu se nezačnou nabíjet až ve stavu 0, ale postupně se dobíjí s přihlédnutím ke způsobu jízdy a stavu nabití akumulátoru. V případě dálničního režimu jede dobíjení na plný výkon. Ve smíšeném provozu s větším podílem rekuperace a malém zatížení např. při popojíždění ve městě generátor víceméně stojí. Vtip je v tom, že motor generátoru může jet jako stabilák t.j. v optimálním režimu z hlediska spotřeby a emisí. U hybridů běží motor v proměnném režimu jako u běžného auta a elektromotor mu jenom pomáhá.
Reálně je třeba přiznat, že v otázce dojezdu elektromobilů i přes obrovské prostředky na vývoj se to vpodstatě za sto let nepohlo nikam.

petr
22. září • 7:05

Tak jsem si přečetl o Voltu víc než jen tento článek a jediný rozdíl mezi Priusem a Voltem je ten, že současný Prius používá benzínový motor pro přímý pohon, zatímco Volt pouze pro dobíjení baterek. Prius dokáže jet taky pouze na baterie, nicméně dojezd nic moc, tedy rychlost může být max. 50 km/h a dojezd je 2 km, ale na auto (resp. baterky) z roku 2004 je to slušné. Uvidíme jak na tom bude nový Prius, který by se měl začít vyrábět příští rok.
Dojezd elektromobilů je limitován technologií baterií, jejich kapacitou a schopností dobití.

nornik
20. září • 13:23

Jestli bys rad auta na elektrinu nezapomen hlasovat pro jaderny elektrarny a nevolit zelene!

Doporučujeme

Články odjinud