Chevrolet Volt: očekávaný sedan je zde

(video) Sériová podoba Voltu byla dlouho předmětem spekulací. Těm je nyní konec, vůz byl představen v rámci oslav stého výročí koncernu.

O novém modelu Volt, který měl být nejen šetrný ke životnímu prostředí, ale i cenově dostupný pro běžné lidi, se vedly dlouhé spekulace bezmála dva roky. Rok po oficiálním představení předprodukční verze konečně známe i tu podobu, se kterou nový sedan zabojuje o přízeň zákazníků. Automobilka představila nový model při příležitosti oslav stého výročí a považuje jej za nejlepší vstup do druhého století své existence. Vždyť vůz, který ujede téměř 60 km bez jediné kapky benzínu, bude v dnešní době určitě velice žádaný.

Chevrolet Volt byl navržen s tím, že se bude prodávat globálně, o čem vypovídá nejen vzhled, ale i vnější rozměry, kterými se Volt řadí mezi standardní sedany střední kategorie. Novinka měří na délku 4 404 mm, šířku 1 798 mm a výšku 1 430 mm, což je i na Evropské poměry celkem dost. Mimochodem, již nedávno jsme vás informovali, že Chevrolet Volt se bude v Evropě prodávat se znakem Opelu.

Od vzhledu, jehož posuzování je silně individuální, se radši přesuňme k motorické části, která slibuje nízké provozní náklady a pro běžného řidiče uspokojivý výkon. Základ tvoří elektromotor s výkonem 110 kW a konstantním maximálním točivým momentem 370 Nm. S těmito parametry dosáhne vůz maximální rychlosti 160 km/h.

A odkud vůz čerpá energii? Chevrolet na tuto otázku nabízí hned tři odpovědi. Prvním zdrojem jsou lithiové baterie umístněné v zavazadlovém prostoru skládající se z více než 220 lithiových článků, jako druhý zdroj energie poslouží technologie regenerativního brzdění, co znamená, že energie vzniknutá při brzdění se rekuperuje a může být využitá třeba při rozjezdech.

Třetím a tím nejpodstatnějším zdrojem je spalovací motor, sloužící v tomto případě jako elektrický generátor, který je uzpůsoben jak na příjem benzínu, tak na palivo E85 rozšířené zejména v Brazílii. Bližší informace o této pohonné jednotce, jako třeba spotřeba nebo výkon, však zatím nejsou k dispozici. Co se týče baterii zabírajících místo v kufru, ty lze dobít jednoduše zapojením kabelu do elektrické zásuvky, co znamená, že i Volt můžeme zařadit do rozšiřující se skupiny tzv. plug-in hybridů.

Co se týče ostatních stránek, jako třeba interiéru nebo komfortu, zde je Chevrolet Volt srovnatelný s běžnými vozy, přičemž jediným rozdílem je snad jenom extrémně tichý chod motoru. Automobilka spolu s prvotními informacemi zveřejnila i poměrně rozsáhlou fotogalerii a na internetu se objevilo i video, na němž si můžete nový model detailně prohlédnout. Volt se Evropě představí již za dva týdny na Pařízském autosalonu, kde se objeví vedle nového modelu Camaro.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt 
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 119 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 8 309 km
Cena: 210 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků