Chevrolet Volt má jezdit za 1 l/100 km

Spolu s příznivci nového Chevroletu Volt, o němž jsme psali třeba na tomto místě, jsme vývoj tohoto pozoruhodného hybridu bedlivě sledovali. Nyní tyto vozy bez přímé vazby mezi spalovacím motorem a hnacími koly procházejí posledními měřeními včetně testů průměrné spotřeby podle metodiky EPA.

Vyvstává ale otázka, jestli vůbec lze moderní elektromobil s prodlouženým dojezdem typu Voltu postavit na stejnou úroveň s vozy s běžným spalovacím motorem podle tradičních měřítek. Elektromobil lze dobíjet i z běžné sítě a značnou část svého dosahu absolvuje na čistě elektrický pohon, přesto musíme průměrnou spotřebu klasických paliv považovat za jakousi objektivní veličinu. To připustil i Fritz Henderson z koncernu General Motors, když kromě jiného uvedl: „Podle dostupných informací bude většina uživatelů Chevroletu Volt schopna každodenní jízdy absolvovat bez nutnosti startovat spalovací motor.“ EPA však připravuje i specifickou metodiku, jež by zákazníkům adekvátní srovnání nabídla. 

Chevrolet však své prototypy Volt zatím testuje podle stávajících pravidel. Z nich vyplývá, že by sériové vozy mohly v kombinovaném provozu ujet plných 230 mil na galon benzínu, spotřeba by tedy v přepočtu jen mírně přesáhla magickou hranici 1 l/100 km. Je však třeba vyčkat na produkční vozy i novou metodiku měření spotřeby.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Volt
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 135 720 km
Cena: 115 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 71 175 km
Cena: 200 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.796
Rok výroby: 2010
Stav: 89 442 km
Cena: 140 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků