Chevrolet Volt: konečně podrobně

36 komentářů

tpop
17. října • 10:02

zvnutra je to cisty opel

legnaw
19. října • 9:24

ale blbost.... opel je z vnutra cisty chevrolet....

Ivan
14. října • 6:03

Doufám, že redaktoři autorevue.cz udělají pořádný test a m.j. prověři výdrž akumulátorů např. v zimě.

marepa
15. října • 7:49

mne to prijde sympaticke :)elektrina bude fungovat hlavne ve meste, kde ma auto nejvetsi spotrebu .. a pokud bych delsi vzdalenosti jezdil pouze na benal, tak mi to nevadi problem vidim v tom, ze pokud ty baterie budou prilis drahe.. tak po 5-6ti letech to bude fungovat uz temer jenom jako klasicky benzinak .. a navic bude drazsi nez srovnatelne ojetiny.ale zase by to mohlo byt zajimave pro tuning:) sundanim baterii by vuz usetril pekne kg a mel by lepsi dynamiku :)

marepa
15. října • 7:50

btw kdyz nekdo prisel s myslenkou ze do osobaku daji diesel .. tak se mu lidi taky urcite smaly a rikali ze to nemuze nikdy fungovat
a dneska je diesel modla vsech ridicu :-P

mrQ
16. října • 10:26

naftový kamna v aute nechci ani omylem
prej modla všech řidičů - možná jenom těch, co neuměj řídit, a pár dalších, kterejm nevadí ta težká váha pár pytlů cementu na kapotě, kravál, vibrace, cena, turboefekt, elektrickej posilovač řízení, topení v zimě, zmrzlá nafta v silnym mrazu ... a třeba ešte karcinogenní saze ( ani filtr pevnejch částic není všemocnej, neodstraňuje ty nejjemnější=nejškodlivější, že )

ObiWanKenobi
13. října • 16:40

dizajnovo pokrok, technologicky su ale hybridy podla mna stale len marketingove 'eko' p**oviny, kym sa nevyrobi poriadna bateria a nebudu tam pchat tu, co mam v mobile :-)

ferdoz
13. října • 10:33

Tak toto by som bral. Na denné jazdenie 50 km do práce a 50 späť a potom šup do zásuvky, občas na pumpu . . . by to bolo ideálne. Len tá cena . . .

Václav
13. října • 9:41

Já potřebuji auto aby někam dojelo. A ne že například na dovolenou do Tater pojedu dva dny s přestávkama na dobíjení baterek. Pokud to nebude mít dojezd alespoň 1000km na jedno nabití, je to na prd.

_MT_
14. října • 17:01

Já se taky občas potřebuji vyškrábat k horské chatě. To ale neznemaná, že každý den jezdím 20 km do práce po Praze Pajerem. To je totiž ta myšlenka za elektromobily - že většina lidí jezdí každý den jen krátké vzdálenosti.A co se dojezdu týče, Renault/Nissan, jestli mě paměť nešálí, plánuje dělat "výměnné" stanice, kam zajedeš a robot ti vymění baterii prázdnou za plnou v řádu sekund. Elektromobilu, který na nabití ujede přes 1000 km se jen tak nedočkáme.

legnaw
19. října • 9:23

uz vidim ako mi za moju novu bateriu o ktoru sa staram strcia nejaky ksunt.... toto fungovat nebude

_MT_
14. října • 17:09

Plánují se také quick-charge stojany, třeba ve veřejných parkovištích, u úřadů, které dokáží auto nabít za desítky minut (20-30). Ano, dneska to ještě není zajímavá možnost, ale pokud by ta auta nikdo nekupoval, tak ani nikdo nevytvoří infrastrukturu, bez které to nikdy nebude praktické. Typický problém se slepicí a vejcem.

Zlepšovatel
13. října • 13:27

Třeba k tomu bude jako doplňková výbava ebonitová tyč s liščím ohonem, aby se spolucestující na dlouhých cestách nenudily a prodlužovaly možnosti dojezdu na elektřinu? :-D

Lovap
13. října • 9:59

Veď na to tam je ten benzíňák ...

Noclaf
13. října • 10:22

Nekteri vidi "elektromobil" a uz se jim zatmi pred ocima a odsoudi to...protoze elektrina je spatna, žee áááno? :))

Honza
13. října • 10:55

A opačně to snad platí?Auto je věc která primárně slouží k dopravě lidí a nákladu. Pokud tyto podmíňky nesplňujě je jedno jesli pojede na mazut , benzín, elektřinu , nebo tam bude otáčet klikou permoník.

Noclaf
13. října • 11:38

Jasne ze neplati...nic takovyho jsem nepsal... ;)

Jarda.abc
13. října • 7:38

Jakou budou mít kapacitu baterie po 5 letech a jaké je cena nových baterií?Tipnu si. Podle mě se baterie budou muset po 5 letech vyměnit a cena baterek přesáhne 100 000 Kč.

_MT_
14. října • 16:51

Těžko říct, jak to bude u Voltu. Nicméně u Priusu se v novém autě využívá asi 50% kapacity baterií a postupně, jak baterie ztrácí kapacitu, se využívá více a více. Testy ukázaly, že baterie i po 180 tisících mílích fungují stejně. Odhady jsou, že baterie vydrží celou životnost vozu. Toyota sama USA dává záruku na baterie 8 let a 100 tisíc mil.Toyota také říká, že dokáže recyklací získat zpět 80% (možná dnes i víc) materiálů z použité baterie. Takže v nové baterii platíš recyklaci (do budoucna za novou baterii), 20% materiálů a zpracování.

Oplík
15. října • 13:42

Většina odpovědí je tady:jalopnik.com ... Baterie využívají jen 60% své kapacity a zbytek je určen pro zajištění bezproblémové funkce po dobu přinejmenším osmi let. Baterie mají zároveň i svůj vlastní systém ohřevu / chlazení, na rozdíl od "japonců". Stejný systém bude využívat i Evropská verze Voltu - Opel Ampera.

pavel
14. října • 15:28

cena baterek za 5 let bude na polovině, vsaď se.

legnaw
19. října • 9:17

nevsadim....
ropna lobby nepusti

Honza
13. října • 10:46

Renault na podpoření svého konceptu pronájmu elektroauto nebo jen baterií uvádí uváděl přes 50 procent zbytkové ceny vozu. Tedy pokud by ojetý po dvou letech stál 300, baterky by stály přes 150.

FSH
13. října • 10:43

já sem se ještě nikde nedočetl co udělá s kapacitou baterek pojíždění v zimě v -20°C . Kapacita musí poklesnout, lze to kompenzovat, že pod baterkama pořádně zatopím. Energii na "zátop" ale musím někde vzít, čímž asi snížím dojezd? Tohle tajemství mi nikdo ještě nevyzradil. "novináři" se při testech hybridních aut tomuto tématu taky "záhadně" vyhýbají...

Honza
13. října • 11:00

Samozřejmě že v té milosdné lži se to přechází. Stejně jako vliv svícení , klimatizace , topení atd.I drobný detail kolik nabíjecích cyklů to vydrží.

FSH
13. října • 12:52

on počet nabíjecích cyklů se dá odvodit od typu použitých baterií... Každopádně o tomto "zeleném" autě budu uvažovat až někdy u třetí generace priusů (budou už nezávislé uživatelské testy)... Zatím si myslím, že pokud se budou používat stávající typ baterií, tak se reálně nevyplatí toto auto kupovat (vysoká cena, drahé baterie)...

kamil
13. října • 20:45

"Zatím si myslím, že pokud se budou používat stávající typ baterií, tak se reálně nevyplatí toto auto kupovat (vysoká cena, drahé baterie)... "Současné NiMH baterie jsou násobně levnější než Li-Ion nebo Li-Pol baterie ;-) To je taky důvod proč se Li-Ion baterie ještě moc nepoužívají. Současné NiMH do Priusu nebo Insightu stojí cca 2.000,- USD za novou sadu, tedy přibližně stejně kolik stojí nové turbo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
sdggs
15. října • 21:20

jenže s jakou kapacitou? prius, pokud vím, ujede na baterie 1.5km.
Tohle má ujet asi sto. Přepočítej si to na stejnou kapacitu a žádné "řádově levnější" ti nevyjde.

Honza
13. října • 13:45

Ne vím jak ty Priusy počítáte a jak to myslíte? Čtrtá generace se již dělá od roku 2009 a třetí tu je od 2004.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
martan
13. října • 21:33

No neviem, podla mna sa teraz predava 3. generacia. Druha od 2004 a prva tusim 2001 ci tak nejak. Ze by teraz bola 4.ta generacia sa mi nezda...

kamil
14. října • 7:04

První generace se vyráběla od cca 1997, ale byla jen pro Japonsko a pár dalších zemí.

FSH
13. října • 15:06

ááá, bál sem se, že mě někdo dostane :-) Myslím tím následovníka současné předražené verze B-]

Jarda.abc
13. října • 7:51

ještě by mě zajímala váha baterek a brzdná dráha s těma těžkýma baterkama.Ale výkon 111 kW je velice slušný.

Vana666
13. října • 8:31

Jarda.abc: ano, a maximálka 161 kmh je na ten výkon taky velice slušná ;-)

heh
13. října • 20:57

ve státech často jezdíš nad 90mph jo ? :)) zadní sklo máš neprůstřelný jo ? :))

Zelí
13. října • 7:06

Tak myslím, že jsme už na podvody a účelové lži ze strany zelených aktivit vcelku zvyklí. Hlavně vyinkasovat dotace na zelenou energii. Čekat, že při dobíjení zelený fanda zaplatí skutečnou cenu cca 20kč/zelený kw, by byla asi bláhovost.

Doporučujeme

Články odjinud