Chevrolet Volt druhé generace ujede více a spotřebuje méně

Autosalon v Detroitu se stal dějištěm premiéry druhé generace Chevroletu Volt. Opět jde o hybrid, který ovšem na rozdíl od svého předchůdce bude rychlejší, nabídne nižší spotřebu, lepší akumulátory a díky tomu přirozeně také větší dojezd. Do prodeje zamíří ve druhé polovině letošního roku.

Byznys | Chevrolet

Chevrolet Volt vstoupil na evropské trhy. Startuje s cenou od 41 950 Euro

Druhá generace Chevroletu Volt používá nový hybridní pohonný systém. Ten zahrnuje elektrickou jednotku, spalovací motor a akumulátory. Elektrická jednotka se skládá ze dvou elektromotorů, které dají dohromady výkon 111 kW (149 k) a točivý moment 398 Nm. Co se baterií týká, ty jsou menší, lehčí a níže umístěné. Chevrolet zredukoval počet článků z původních 288 na současných 192. Celková hmotnost akumulátorů klesla o necelých deset kilogramů.

Spalovací část pohonu obstará čtyřválec o objemu 1490 cm3, který nabízí výkon 75 kW (101 k). Celkově ujede nový Volt na elektrickou energii maximálně 80 km (stejně jako předchozí generace), dojezd s využitím spalovacího motoru (jsou v něm ale zahrnuty maximálně nabité baterie) činí 676 kilometrů (dříve uváděl Chevrolet „více než 500 km“). Nádrž dostala objem 33,7 litru. 

Elektromobily | Hybridy | Opel

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Nový Volt pak dostal zcela jiný design, nabídne pět míst (končící generace je čtyřmístná) a možnost koupit třeba asistent pro jízdu v pruzích, sledování mrtvého úhlu, přednárazový systém nebo parkovací asistent. Standardem jsou sedmnáctipalcové disky s pneumatikami Michelin Energy Saver. 

Délka druhé generace Voltu narostla na 4582 mm (dříve 4489 mm) a zvětšil se také rozvor náprav z původních 2685 mm na 2694 mm. Hmotnost nového hybridu Chevrolet pak klesla ze 1732 kg na 1607 kg. I díky tomu se zlepšila dynamika při sprintu z nuly na 30 mph o devatenáct procent a z nuly na 60 mph o sedm procent. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 126 303 km
Cena: 100 000 Kč
Chevrolet Captiva 1.991
Rok výroby: 2007
Stav: 188 221 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků