Chevrolet Volt druhé generace ujede více a spotřebuje méně

Autosalon v Detroitu se stal dějištěm premiéry druhé generace Chevroletu Volt. Opět jde o hybrid, který ovšem na rozdíl od svého předchůdce bude rychlejší, nabídne nižší spotřebu, lepší akumulátory a díky tomu přirozeně také větší dojezd. Do prodeje zamíří ve druhé polovině letošního roku.

Byznys | Chevrolet

Chevrolet Volt vstoupil na evropské trhy. Startuje s cenou od 41 950 Euro

Druhá generace Chevroletu Volt používá nový hybridní pohonný systém. Ten zahrnuje elektrickou jednotku, spalovací motor a akumulátory. Elektrická jednotka se skládá ze dvou elektromotorů, které dají dohromady výkon 111 kW (149 k) a točivý moment 398 Nm. Co se baterií týká, ty jsou menší, lehčí a níže umístěné. Chevrolet zredukoval počet článků z původních 288 na současných 192. Celková hmotnost akumulátorů klesla o necelých deset kilogramů.

Spalovací část pohonu obstará čtyřválec o objemu 1490 cm3, který nabízí výkon 75 kW (101 k). Celkově ujede nový Volt na elektrickou energii maximálně 80 km (stejně jako předchozí generace), dojezd s využitím spalovacího motoru (jsou v něm ale zahrnuty maximálně nabité baterie) činí 676 kilometrů (dříve uváděl Chevrolet „více než 500 km“). Nádrž dostala objem 33,7 litru. 

Elektromobily | Opel | Hybridy

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Nový Volt pak dostal zcela jiný design, nabídne pět míst (končící generace je čtyřmístná) a možnost koupit třeba asistent pro jízdu v pruzích, sledování mrtvého úhlu, přednárazový systém nebo parkovací asistent. Standardem jsou sedmnáctipalcové disky s pneumatikami Michelin Energy Saver. 

Délka druhé generace Voltu narostla na 4582 mm (dříve 4489 mm) a zvětšil se také rozvor náprav z původních 2685 mm na 2694 mm. Hmotnost nového hybridu Chevrolet pak klesla ze 1732 kg na 1607 kg. I díky tomu se zlepšila dynamika při sprintu z nuly na 30 mph o devatenáct procent a z nuly na 60 mph o sedm procent. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 135 720 km
Cena: 124 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 40 056 km
Cena: 129 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 71 175 km
Cena: 207 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků