Chevrolet ukazuje pohon pro druhou generaci plug-in hybridu Volt

Chevrolet Volt byl svým způsobem revoluční auto a koncern to chvíli zkoušel i na evropském trhu s příbuzným modelem Opel Ampera. Zatímco v naftomilné Evropě tento typ pohonu příliš úspěchu nesklidil, v USA to celkem funguje a Chevrolet dokončuje druhou generaci Voltu, kterou představí v roce 2016.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celý systém pohonu nového Voltu bude lehčí, efektivnější a poskytne lepší výkony při nižší spotřebě elektrické energie a paliva

Principiálně půjde opět o totéž – auto bude pohánět elektřina, ale jako záložní zdroj poslouží klasický spalovací motor, tentokrát benzínový čtyřválec o objemu 1,5 l. Řidič tak není závislý pouze na zásuvce a pokud mu dojde šťáva, spalovací motor potřebnou elektrickou energii vyrobí.

Elektromobily | Hybridy | Opel

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Chevrolet ještě tají některé detaily, ale nový Volt má být díky použití nových technologických postupů a materiálů výrazně lehčí (pohon o 45 kg), akumulátory mají mít větší kapacitu (o 20 % při hmotnosti nižší o 13 kg) a celý proces výroby elektrické energie ze spalovacího motoru bude efektivnější (o 5 až 12 %). Zvýší se tak dojezd a sníží spotřeba paliva, pokud vůbec bude nutné motor zapínat.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Chevrolet také zřejmě zavede funkci nuceného zapnutí spalovacího motoru, protože majitelé první generace Voltu (a Ampery) si stěžovali, že se jim při cestě do města po dálnici vybily akumulátory a pak po městě jezdili se spalovacím motorem. Nyní bude zřejmě možné ručně si zapnout spalovací motor a tím si schovat elektřinu na pozdější dobu, třeba právě města.

Automobilka slibuje i výrazné zlepšení dynamiky a novinkou má být i možnost zapnout jakýsi sportovní režim, při kterém budou oba motory pracovat současně a tím se proti současnému Voltu zlepší zrychlení o asi 20 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 123 889 km
Cena: 184 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků