Chevrolet ukazuje pohon pro druhou generaci plug-in hybridu Volt

Chevrolet Volt byl svým způsobem revoluční auto a koncern to chvíli zkoušel i na evropském trhu s příbuzným modelem Opel Ampera. Zatímco v naftomilné Evropě tento typ pohonu příliš úspěchu nesklidil, v USA to celkem funguje a Chevrolet dokončuje druhou generaci Voltu, kterou představí v roce 2016.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celý systém pohonu nového Voltu bude lehčí, efektivnější a poskytne lepší výkony při nižší spotřebě elektrické energie a paliva

Principiálně půjde opět o totéž – auto bude pohánět elektřina, ale jako záložní zdroj poslouží klasický spalovací motor, tentokrát benzínový čtyřválec o objemu 1,5 l. Řidič tak není závislý pouze na zásuvce a pokud mu dojde šťáva, spalovací motor potřebnou elektrickou energii vyrobí.

Elektromobily | Hybridy | Opel

Opel Ampera: první jízdní dojmy

Chevrolet ještě tají některé detaily, ale nový Volt má být díky použití nových technologických postupů a materiálů výrazně lehčí (pohon o 45 kg), akumulátory mají mít větší kapacitu (o 20 % při hmotnosti nižší o 13 kg) a celý proces výroby elektrické energie ze spalovacího motoru bude efektivnější (o 5 až 12 %). Zvýší se tak dojezd a sníží spotřeba paliva, pokud vůbec bude nutné motor zapínat.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Chevrolet také zřejmě zavede funkci nuceného zapnutí spalovacího motoru, protože majitelé první generace Voltu (a Ampery) si stěžovali, že se jim při cestě do města po dálnici vybily akumulátory a pak po městě jezdili se spalovacím motorem. Nyní bude zřejmě možné ručně si zapnout spalovací motor a tím si schovat elektřinu na pozdější dobu, třeba právě města.

Automobilka slibuje i výrazné zlepšení dynamiky a novinkou má být i možnost zapnout jakýsi sportovní režim, při kterém budou oba motory pracovat současně a tím se proti současnému Voltu zlepší zrychlení o asi 20 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Aveo 1.206
Rok výroby: 2008
Stav: 143 763 km
Cena: 50 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků