Chevrolet SS: Holden pro USA a 415 koní do zadu

Týden po nové generaci Holdenu Commodore VF byla představena americká modifikace jeho špičkového provedení v podobě modelu Chevrolet SS.

Pokud patříte k milovníkům sedanů s klasickou koncepcí, tedy motorem vpředu podél a pohonem zadních kol, mnoho příležitostí k ukojení svých vášní již nemáte. V Evropě je na výběr snad jen z drahých vozů Mercedes-Benz E63 AMG nebo BMW M5, ale útěchou budiž, že ani v USA a pomalu už ani v Austrálii, tradiční výspě klasické koncepce, na tom nejsou o mnoho lépe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Chevrolet SS

Důvodů, proč v posledních letech automobily s touto koncepcí prakticky vymizely, je více a vystačilo by to na samostatný článek, jehož ústředními tématy by byly hlavně požadavky na bezpečnost, „blubuvzdornost“ ovládání a trvalé marketingové tažení automobilek, které „zadokolky“ nikdy dělat neuměly. V sobotu se však na okruhu Daytona International Speedway představil nový Chevrolet SS.

Zajímavosti | Video | Premiéry | Design | Ostatní značky

Holden Commodore VF: naposledy se zadním pohonem

Tento vůz je pouze nepatrně upravenou verzí před týdnem představeného sedanu Holden Commodore VF, který jsme vám již docela podrobně představili, takže se k němu ani k okolnostem jeho vzniku a budoucnosti už vracet nebudeme. Na první pohled se Chevrolet SS od Holdenu Commodore SS V liší pouze v detailech, za zmínku stojí snad jen jiné koncovky výfuků a specifické devatenáctipalcové lité ráfky s pneumatikami o rozměru 245/40 vpředu a 275/40 vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od výchozího Holdenu se tento Chevrolet liší pouze v detailech

Všechna kola jsou nezávisle zavěšena, vpředu najdeme modifikované vzpěry McPherson a vzadu víceprvkové závěsy. Posilovač řízení je (bohužel) elektrohydraulický a přední kotouče brzdové soustavy Brembo mají průměr 335 mm. Pod kapotou nic převratného nečekejte, trůní tam atmosféricky plněný osmiválec s objemem 6,2 l, výkonem 415 koní (305 kW) a točivým momentem 562 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od Chevroletu SS si GM slibuje úspěchy také v šampionátu NASCAR

Ten je na kola zadní nápravy přenášen výhradně přes automatickou šestistupňovou převodovku, přičemž zrychlení z 0 na 100 km/h má jen mírně překročit hranici 5 s. Výrobce slibuje nízko uložené těžiště a rozdělení hmotnosti v poměru 50/50 mezi nápravy, ale také připravenost Chevroletu SS ke službě v každodenním provozu. Standardní výbava má být velmi rozsáhlá a najdeme v ní také celou řadu moderních bezpečnostních soustav.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér bude komfortní a sportovní, ale nezapře typické prvky současných globálních trendů značky Chevrolet

Budou mezi nimi třeba hlídání mrtvých úhlů zrcátek a zvoleného jízdního pruhu, varování před hrozícím čelním i zadním střetem nebo projekce zásadních informací skrze HUD přímo před oči řidiče. O náležitý komfort řidiče a posádky se postarají kožené čalounění s všestranně elektricky stavitelnými předními sedadly, audiosoustava Bose, startování tlačítkem, dotykový monitor MyLink uprostřed konzole a automatický parkovací asistent (v americkém Chevroletu poprvé!).

Ceny ani technické detaily zatím neznáme, Chevrolet SS se má na trzích USA začít prodávat s letošním podzimem. Technický skvost typu M-B/BMW od něj nečekejme, ale právě cena bude zřejmě podstatně zajímavější.
 

 

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků