Chevrolet Spin: jednodušší Orlando pro rozvojové trhy

Značka Chevrolet konečně odhalila své kompaktní a až sedmimístné MPV. Na českém trhu se jej ale zřejmě nedočkáme.

Nový Chevrolet Spin, o němž jsme prvně psali již v půli června, byl představen. Jde o MPV provedení vycházející ze stávajícího typu Chevrolet Cobalt představeného vloni. Předchozí generace Cobaltu (k dispozici bylo tehdy také „sportovní“ provedení Chevrolet Cobalt SS) byla za Atlantikem nahrazena „globálním“ typem Chevrolet Cruze. V současnosti se vozy Cobalt prodávají pouze na vybraných trzích vesměs rozvojových trhů, jimž je určena také novinka v podobě modelu Chevrolet Spin.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Spin: sedmimístné MPV pro nenáročné 

Přesto však brazilská pobočka koncernu General Motors, jež vůz vyvinula a bude ho také vyrábět, tvrdí, že typovou řadu Spin testovala v rozmanitých provozních podmínkách hned čtyř kontinentů.

Testy | Chevrolet

Test: Chevrolet Orlando – levný z velkých

Novinka se bude prodávat nejen v Brazílii samotné, ale také v ostatních jihoamerických zemích a také v Asii. Z aktuální generace Cobaltu model Spin přebírá nejen kompletní podlahovou plošinu s rozvorem náprav 2 620 mm, ale také pohonné jednotky i stylistický jazyk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostřední cestující na střední řadě sedadel se musí obejít bez hlavové opěrky

A pokud vám samotný Cobalt připadal jako ošklivé auto, pak Spin vypadá jako jeho karikatura. Interiér, jak vidíte i ze snímků, může mít pěti, nebo sedmimístnou konfiguraci a volant, středová konzole i palubní deska do značné míry připomínají Chevrolety, jak je známe z evropských silnic, třeba z Orlanda. Celkově však působí poněkud skromnějším dojmem, klimatizace je jen manuální a částečně digitální přístrojový štít má blíže k „našemu“ minivozu Chevrolet Spark.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér Chevroletu Spin přebírá inspiraci z jiných Chevroletů současnosti 

Za třetí řadou sedadel však údajně zůstává přijatelných 162 l prostoru pro zavazadla, po sklopení střední řady naroste objem na 710 l a v dvoumístné konfiguraci nabídne až 1 668 l. K mání bude nový Chevrolet Spin ve výbavových stupních LT a LTZ. V tom základním je Spin pouze pětimístný a nabízí klimatizaci, ABS, dvojici airbagů, elektrické ovládání oken a zámků či posilovač řízení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jedinou volbou je zážehová osmnáctistovka na benzín i etanol, můžete ji ale mít v kombinaci s manuálně řazenou, nebo automatickou převodovkou

Lépe vybavený model Spin LTZ přidává kromě třetí řady sedadel také palubní počítač, couvací asistent nebo multifunkční volant. O pohon se postará výhradně zážehový čtyřválec EconoFlex s objemem 1,8 l (čtrnáctistovka z Cobaltu zřejmě k dispozici nebude), který při provozu na etanol dosahuje výkonu 108 koní (79 kW) a na běžný benzín 106 koní (78 kW). Kombinovat jej lze s pětistupňovou manuální, nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.
 

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 126 303 km
Cena: 100 000 Kč
Chevrolet Captiva 1.991
Rok výroby: 2007
Stav: 188 221 km
Cena: 150 000 Kč
Chevrolet Kalos 1.399
Rok výroby: 2005
Stav: 161 386 km
Cena: 34 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků