Chevrolet Spark EV: elektromobil do prodejů v Evropě za rok

Evropská premiéra dalšího elektromobilu již klepe na dveře. Tentokrát půjde o malý Chevrolet Spark EV.

Elektrická verze oblíbeného minivozu Chevrolet Spark není vyslovenou novinkou, vždyť slavila svoji premiéru již na loňském autosalonu v Los Angeles. Na nadcházejícím autosalonu v Ženevě se však vůbec poprvé evropskému publiku představí Chevrolet Spark EV v evropském provedení, jenž se v našich končinách začne oficiálně prodávat již v roce 2014.

Zajímavosti | Americká auta | Elektromobily | Technika | Palivo | Názory | Chevrolet

Chevrolet připravuje pro elektrický Spark nové baterie

O pohon tohoto vozu se postará výhradně elektromotor s výkonem 130 koní (96 kW) a točivým momentem 542 Nm, jenž Chevroletu Spark EV údajně zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 s. A to by z tohoto minivozu dělalo ve městě na semaforech hotový dragster, tedy alespoň do chvíle, kdy by byly akumulátory dostatečně nabité.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Elektromobil Chevrolet Spark EV míří do Evropy

Nic konkrétního nevíme, ale podle dosavadních informací bude nový Chevrolet Spark EV osazen zcela novou sadou baterií LFP (lithium-iron-phosphate) z dílen společnosti A123 Systems. Akumulátory LFP nabízejí oproti konvenčním bateriím li-ion řadu předností včetně nižšího zahřívání. Zatím sice uloží méně elektřiny, jde ale o perspektivní platformu pro další vývoj.

Testy | Chevrolet

Test Chevrolet Spark 1,2: lepší než kdy dříve

Chevrolet Spark EV má nabízet možnost dobíjení z běžné sítě i přes rychlonabíjěčku. V prvním případě lze plné dobití očekávat v rozmezí šesti až osmi hodin, zatímco rychlodobíjení zajistí dosažení 80 % kapacity již za 20 minut.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků