Chevrolet Sonic RS: ostré Aveo se představí v Detroitu

Chevrolet Aveo aktuální generace se jednoznačně povedl. Za zajímavé peníze nabídne spoustu výbavy a pro určitou skupinu zákazníků také atraktivní vzhled. Jednou z nevýhod ale donedávna byla nabídka motorizací čítající pouze atmosférické benzinové jednotky o objemu 1,2 l, 1,4 l a 1,6 l. Žádný diesel, žádná silnější přeplňovaná varianta.

Testy | Chevrolet

Test: Chevrolet Aveo – nový a šikovný

Dieselový motor 1.3D (56kW) se začal prodávat v kombinaci s Aveem na podzim a teď to vypadá, že bychom se časem mohli dočkat také ostřejší verze osazené jednotkou 1.4 Turbo nabízející maximální výkon 140 koní a 200 Nm. Právě tohle provedení bude představeno na autosalonu v Detroitu jako Sonic RS.

Kromě základních údajů o motoru tisková zpráva nesděluje na téma dynamiky jízdy nic bližšího. Za to ovšem slibuje upravený podvozek, který bude nižší a tužší. Standardem jsou sedmnáctipalcová pětipaprsková litá kola a na výběr je šestistupňový manuál nebo šestistupňový automat. Interiér dostal přední sportovní sedačky, nový volant, hliníkové pedály, přepracovanou grafiku přístrojového štítu a samozřejmě nesmí chybět ani písmenka „RS“.

Na samotné karoserii taktéž najdeme nějaká vylepšení, ale jde pouze o drobnosti, protože už sériové Aveo/Sonic vypadá samo o sobě dost agresivně. Designéři pouze přidali jinou masku chladiče, zadní spoiler, chromovanou koncovku výfuku a mlhovky. Sonic RS bude k dostání pouze v kombinaci s pětidveřovou karoserií. 

Sonic RS vstoupí koncem roku 2012 na americký trh. Zda se stejný vůz objeví také v Evropě jako ostré Aveo, to zatím není jisté.

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků