Chevrolet Sonic: Aveo pro Američany

Spolu s otevřením detroitského autosalonu představil Chevrolet model Sonic. Úplná novinka to ale není, jde i o u nás známé Aveo pro USA.

Kompakt nižší třídy Chevrolet Aveo je populární také u nás. Jeho nová generace zatím do prodejů nenastoupila, nicméně jsme pro vás shrnuli dostupné informace a snímky a nahlédli jsme také do interiéru. Zájemce o dosavadní generaci Avea odkazujeme na testy hatchbacku Aveo 1,4i nebo sedanu Sportline.

V USA bude novinka přejmenovaná na Chevrolet Sonic a bude se zde prodávat jako pětidveřový hatchback a jako klasický sedan s tříprostorovou karoserií. V obou případech si všimneme dynamického pojetí základních skupin i jednotlivých detailů s agresivně roztaženou maskou, rozšířenými blatníky a stoupající linkou profilu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř nabídne Chevrolet Sonic „motocyklový“ přístrojový štít inspirovaný menším modelem Chevrolet Spark, dvoubarevné čalounění a údajně také bezkonkurenční prostor na zadních sedadlech. Všechny detaily zatím neznáme, ale ve výbavě Sonicu se objeví kvalitní rádio s konektivitou USAB a Bluetooth, dálkové startování, střešní okno nebo vyhřívání předních sedadel.

Pohon zajistí alternativně atmosféricky plněný čtyřválec s objemem 1,8 l, výkonem 137 koní (101 kW) a točivým momentem 168 Nm, nebo turbodmychadlem přeplňovaná „čtrnáctistovka“ naladěná na 140 koní (103 kW) a točivý moment 200 Nm. Prvně zmíněný motor bude moci být kombinován s pětistupňovou manuální a šestistupňovou automatickou převodovkou, „turbo“ pak bude dodáváno výhradně s šestistupňovým „manuálem“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Sonic hatchback

Konvenční podvozek je vybaven vzpěrami McMherson a stabilizátorem vpředu a vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou vzadu. Řízení dostalo elektrický posilovač řízení a brzdová spustava si na zadních kolech vystačí s bubny. Pro potřeby amerického trhu se má Chevrolet Sonic vyrábět v michiganském závodě Lake Orion a prodeje zde začnou ve druhé polovině letošního roku.

Pro zpestření automobilka v Deotritu ukázala také studii Z-Spec, které se podrobněji věnujeme v jiném dnešním článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Sonic sedan
Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků