Chevrolet skončí v Evropě, zůstane jen Corvette

Pokus o znovuzavedení tradiční americké značky na evropském trhu končí kapitulací. Chevrolet se z Evropy stáhne, aby nechal místo Opelu.

Automobilka General Motors ukončí v roce 2015 většinu aktivit značky Chevrolet na evropském trhu. Uvedla to minulý týden v tiskovém prohlášení.

Místopředseda představenstva GM Steve Girsky v oficiálním komuniké připustil, že firma od tohoto opatření očekává zejména posílení pozice Opelu, respektive jeho britského dvojčete Vauxhall.

Byznys | Názory | Chevrolet

Proč Chevrolet v Evropě padá? Má to čtyři důvody

Chevrolet se v Evropě objevil v roce 2005 jako nástupce značky Daewoo. Mnohé modely korejského výrobce zůstaly v nabídce pod novým jménem. Chevrolet dokonce nabízel sadu emblémů a štítků, kterými mohli majitelé malého Matizu proměnit svoje Daewoo v prestižnější Chevrolet. 

Asijským autům se ale v boji s levnými soupeři z Evropy příliš nedařilo. Chevrolet se tedy pustil do poněkud luxusnějších, lépe vybavených a technicky vyspělejších modelů – čímž ovšem začal přímo konkurovat sesterskému Opelu. Skupina GM nedokázala najít podobnou rovnováhu mezi značkami, jako se to daří například Volkswagenu. 

Chevrolet zůstane aktivní v Rusku, kde je pátou nejprodávanější značkou, ale ze zbytku Evropy během roku 2015 zmizí. Naštěstí ne docela. Nadále zde hodlá nabízet a prodávat sportovní model Corvette

Video | Americká auta | Technika | Fascinace | Chevrolet

Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Automobilka ujistila zákazníky, že o jejich auta bude postaráno i po ústupu Chevroletu z Evropy. „Pro vozy Chevrolet včetně těch prodaných ode dneška do konce roku 2015 budeme i nadále poskytovat záruku, náhradní díly a služby,“ ujišťuje Thomas Sedran, prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe.

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 123 889 km
Cena: 184 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků