Chevrolet skončí v Evropě, zůstane jen Corvette

Pokus o znovuzavedení tradiční americké značky na evropském trhu končí kapitulací. Chevrolet se z Evropy stáhne, aby nechal místo Opelu.

Automobilka General Motors ukončí v roce 2015 většinu aktivit značky Chevrolet na evropském trhu. Uvedla to minulý týden v tiskovém prohlášení.

Místopředseda představenstva GM Steve Girsky v oficiálním komuniké připustil, že firma od tohoto opatření očekává zejména posílení pozice Opelu, respektive jeho britského dvojčete Vauxhall.

Byznys | Názory | Chevrolet

Proč Chevrolet v Evropě padá? Má to čtyři důvody

Chevrolet se v Evropě objevil v roce 2005 jako nástupce značky Daewoo. Mnohé modely korejského výrobce zůstaly v nabídce pod novým jménem. Chevrolet dokonce nabízel sadu emblémů a štítků, kterými mohli majitelé malého Matizu proměnit svoje Daewoo v prestižnější Chevrolet. 

Asijským autům se ale v boji s levnými soupeři z Evropy příliš nedařilo. Chevrolet se tedy pustil do poněkud luxusnějších, lépe vybavených a technicky vyspělejších modelů – čímž ovšem začal přímo konkurovat sesterskému Opelu. Skupina GM nedokázala najít podobnou rovnováhu mezi značkami, jako se to daří například Volkswagenu. 

Chevrolet zůstane aktivní v Rusku, kde je pátou nejprodávanější značkou, ale ze zbytku Evropy během roku 2015 zmizí. Naštěstí ne docela. Nadále zde hodlá nabízet a prodávat sportovní model Corvette

Americká auta | Video | Technika | Fascinace | Chevrolet

Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Automobilka ujistila zákazníky, že o jejich auta bude postaráno i po ústupu Chevroletu z Evropy. „Pro vozy Chevrolet včetně těch prodaných ode dneška do konce roku 2015 budeme i nadále poskytovat záruku, náhradní díly a služby,“ ujišťuje Thomas Sedran, prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe.

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Spark 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 105 420 km
Cena: 32 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků