Chevrolet připravuje pro elektrický Spark nové baterie

Koncern General Motors hodlá u svých elektromobilů opouštět akumulátory typu li-ion. Mementem je i vzplanutí Chevroletu Volt.

Nic si nenalhávejme, elektromobily dnes zatím mohou vozům s konvenčním spalovacím motorem konkurovat ve většině provozních parametrů jen velmi obtížně, přičemž skutečný průlom je podmíněn nejen rozvojem infrastruktury, ale také vývojem nových akumulátorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Spark EV se představí do dvou let

A právě posledně zmíněný aspekt poněkud „zatopil“ americkému hybridu Chevrolet Volt. Na konci letošního května došlo totiž na půdě bezpečnostního úřadu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) ve Winsconsinu k samovolnému vznícení vraku Voltu, který tři týdny před tím prošel bočním nárazovým testem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Spark ve standardní, aktuální generaci

Zástupci GM se sice bránili tím, že zaměstnanci NHTSA nepostupovali po simulované nehodě v souladu s návodem k obsluze a akumulátory předepsaným způsobem nedeaktivovali, nicméně zástupci NHTSA nařídili zahájit vyšetřování. V půli listopadu byly provedeny další tří nárazové testy, z nichž dva riziko přehřátí či dokonce vzplanutí potvrdily. Ve všech případech k tomu ale došlo s odstupem minimálně několika hodin od nárazu.

Testy | Chevrolet

Test Chevrolet Spark 1,2: lepší než kdy dříve

Evropské testy EuroNCAP přitom u dosud zkoušených elektromobilů a hybridů, osazených vesměs opět akumulátory typu li-ion, žádné podobné riziko neodhalily, nicméně okolnosti okolo baterií li-ion nám pouze připomínají, že samy o sobě nejsou i přes své jasné přednosti pro rozvoj elektromobilů a hybridů řešením.

Koncern General Motors nyní zaměřil svoji pozornost k vývoji nových druhů akumulátorů, se společností A123 Systems uzavřela dohodu na vývoj baterií LFP (lithium-iron-phosphate), jež by se měly objevit již v roce 2013 v elektrickém provedení Chevrolet Spark EV. Ten přitom nebude mít pranic společného se studií Chevrolet E-Spark představenou vloni v Indii.

Chevrolet

Nový Chevrolet Spark: druhá generace je na světě

Akumulátory LFP nabízejí oproti bateriím li-ion řadu předností včetně nižšího zahřívání. Zatím sice uloží méně elektřiny, jde ale o perspektivní platformu pro další vývoj. Firma A123 Systems při výběrovém řízení údajně prokázala v oblasti LFP největší kompetentnost. Za zmínku stojí, že společnost A123 Systems byla jedním z neúspěšných uchazečů o dodávky baterií pro vozy Chevrolet Volt.

V té době prý nepotvrdila dostatečné zkušenosti, nicméně nyní již dodává akumulátory LFP pro BMW ActiveHybrid 5 a stejnou technologii hodlá využívat také Fisker u svého modelu Karma.
 

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 123 889 km
Cena: 184 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků