Chevrolet Orlando pro Evropu představen

Dosud jsme si tím nebyli jistí, nyní je vše jasné: nový Chevrolet Orlando bude k mání i na starém kontinentě. V jakém provedení?

Model Orlando, první vůz značky Chevrolet v evropském segmentu MPV/rodinných vanů, bude 30. září jednou z hlavních atrakcí na Mondial de l'Automobile v Paříži, kde absolvuje svůj světový debut verze pro sériovou výrobu. Bude jednou ze čtyř světových premiér značky Chevrolet na tomto autosalonu. Chevrolet Orlando, vycházející ze studie představené v Paříži již v roce 2008, má být moderním rodinným automobilem, kombinujícím praktičnost sedmi sedadel a flexibilitu interiéru s poutavým designem crossoveru a my jsme vám zmíněnou studii podrobně představili na tomto místě.

Nový kompaktní MPV Chevrolet se vyvaroval nevýraznému designu, který je v této třídě často vidět. Namísto toho přináší výraznější vzhled s nízkou linií střechy a siluetou inspirovanou crossovery, přitom si zachovává zřetelnou a lehce rozpoznatelnou „tvář“ stávajících Chevroletů s charakteristickou rozdělenou mřížkou chladiče a znakem vzdáleně připomínajícím „motýlka“.

Asi nejdůmyslnější je v interiéru místo ukryté za čelní stěnou audiosoustavy, lehce dosažitelné řidičem i spolujezdcem. Tak jako původně ve studii Orlando, designéři i sem dokázali integrovat dobře využitelný prostor, který se otevírá vyklopením čelní stěny audiosoustavy vzhůru a je dostatečně velký na to, aby v něm mohly být odloženy sluneční brýle, přehrávač MP3 nebo papírové kapesníčky. Součástí tohoto prostoru je také USB port připravený například pro dobíjení MP3 nebo iPodu během jízdy.  

Orlando po technické stránce vychází z dobře přijímaného sedanu Chevrolet Cruze. Pod jeho kapotou budou proto alternativně tři nejnovější hospodárné motory Chevrolet: benzínový 1,8 l s výkonem 141 koní (103 kW) a dvě dieselové jednotky se zdvihovým objemem 2,0 l s výkony 131 koní (96 kW), resp. 163 koní (119 kW). Zákazníci si budou moci vybrat ze tří stupňů výbavy, přičemž již ve standardní provedení budou například stabilizační systém ESC, šestice airbagů, klimatizace či elektricky ovládaná zpětná zrcátka. Chevrolet Orlando se začne naplno vyrábět v říjnu a v Evropě do prodejů zasáhne začátkem roku 2011.

„Nový Chevrolet Orlando sehraje klíčovou roli v pokračující produktové ofenzivě značky Chevrolet v Evropě,“ vysvětluje Wayne Brannon, prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe. „Nové MPV Orlando startuje ambiciózní program uvedení sedmi produktů během následujících 15 měsíců.“ Tak tu máme další pruktovou ofenzívu... Další informace o jedné ze zbraní pro její realizaci se dozvíme zřejmě až před samotnou pařížskou premiérou. Podobně fotografie finální evropské specifikace máme zatím jen dvě a na další  si budeme muset počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Orlando pro Evropu zatím takto
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 135 720 km
Cena: 115 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 71 175 km
Cena: 200 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.796
Rok výroby: 2010
Stav: 89 442 km
Cena: 140 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek