Chevrolet Orlando pro Evropu představen

Dosud jsme si tím nebyli jistí, nyní je vše jasné: nový Chevrolet Orlando bude k mání i na starém kontinentě. V jakém provedení?

Model Orlando, první vůz značky Chevrolet v evropském segmentu MPV/rodinných vanů, bude 30. září jednou z hlavních atrakcí na Mondial de l'Automobile v Paříži, kde absolvuje svůj světový debut verze pro sériovou výrobu. Bude jednou ze čtyř světových premiér značky Chevrolet na tomto autosalonu. Chevrolet Orlando, vycházející ze studie představené v Paříži již v roce 2008, má být moderním rodinným automobilem, kombinujícím praktičnost sedmi sedadel a flexibilitu interiéru s poutavým designem crossoveru a my jsme vám zmíněnou studii podrobně představili na tomto místě.

Nový kompaktní MPV Chevrolet se vyvaroval nevýraznému designu, který je v této třídě často vidět. Namísto toho přináší výraznější vzhled s nízkou linií střechy a siluetou inspirovanou crossovery, přitom si zachovává zřetelnou a lehce rozpoznatelnou „tvář“ stávajících Chevroletů s charakteristickou rozdělenou mřížkou chladiče a znakem vzdáleně připomínajícím „motýlka“.

Asi nejdůmyslnější je v interiéru místo ukryté za čelní stěnou audiosoustavy, lehce dosažitelné řidičem i spolujezdcem. Tak jako původně ve studii Orlando, designéři i sem dokázali integrovat dobře využitelný prostor, který se otevírá vyklopením čelní stěny audiosoustavy vzhůru a je dostatečně velký na to, aby v něm mohly být odloženy sluneční brýle, přehrávač MP3 nebo papírové kapesníčky. Součástí tohoto prostoru je také USB port připravený například pro dobíjení MP3 nebo iPodu během jízdy.  

Orlando po technické stránce vychází z dobře přijímaného sedanu Chevrolet Cruze. Pod jeho kapotou budou proto alternativně tři nejnovější hospodárné motory Chevrolet: benzínový 1,8 l s výkonem 141 koní (103 kW) a dvě dieselové jednotky se zdvihovým objemem 2,0 l s výkony 131 koní (96 kW), resp. 163 koní (119 kW). Zákazníci si budou moci vybrat ze tří stupňů výbavy, přičemž již ve standardní provedení budou například stabilizační systém ESC, šestice airbagů, klimatizace či elektricky ovládaná zpětná zrcátka. Chevrolet Orlando se začne naplno vyrábět v říjnu a v Evropě do prodejů zasáhne začátkem roku 2011.

„Nový Chevrolet Orlando sehraje klíčovou roli v pokračující produktové ofenzivě značky Chevrolet v Evropě,“ vysvětluje Wayne Brannon, prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe. „Nové MPV Orlando startuje ambiciózní program uvedení sedmi produktů během následujících 15 měsíců.“ Tak tu máme další pruktovou ofenzívu... Další informace o jedné ze zbraní pro její realizaci se dozvíme zřejmě až před samotnou pařížskou premiérou. Podobně fotografie finální evropské specifikace máme zatím jen dvě a na další  si budeme muset počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Orlando pro Evropu zatím takto
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 123 889 km
Cena: 184 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků