Chevrolet Malibu zhubl 136 kg a bude hlídat vaše děti

Modernizovaný sedan Chevroletu majiteli prozradí, zda řidič překročil rychlost nebo vyvolal intervenci podpůrných elektronických systémů.
Seznam kapitol
  1. Chevrolet Malibu
  2. Fotogalerie: Chevrolet Malibu

Na autosalon v New Yorku zažívá premiéru nový Chevrolet Malibu. Ačkoli je o 58 mm delší než předchůdce a má dokonce o 91 mm delší rozvor, podařilo se výrobci snížit mezigeneračně hmotnost o 136 kg. To se podepíše pozitivně nejen na ovladatelnosti, ale hlavně na spotřebě, o kterou dnes jde i Američanům. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Malibu bude k dostání samozřejmě také jako hybrid, bez toho už to dnes na trhu nejde

Chevrolet Malibu je klasický sedan, který se utká s konkurenty jako Ford Mondeo (v USA se jmenuje Fusion) či třeba Mazda6, Honda Accord, Hyundai Sonata nebo i oblíbená Toyota Camry. Výrobce sází na atraktivní design, moderní motory a také samozřejmě hybridní systém pohonu.

Testy | Zajímavosti | Design | Chevrolet

Test Chevrolet Malibu LTZ 2,0 CRDi: tak chutná Amerika...?

Hybrid se skládá z atmosférické osmnáctistovky, dvou elektromotorů a kompaktního li-ion akumulátoru o kapacitě 1,5 kWh. Celkový výkon soustavy je 136 kW (185 koní) a až do rychlosti 88 km/h se umí hybridní Chevrolet Malibu rozjet výhradně na elektřinu. Kombinovaná spotřeba hybridu je 5,2 litru na 100 km.

Z konvenčních motorů tvoří naprostý základ přeplňovaná benzínová patnáctistovka o výkonu 119 kW (162 k) a točivém momentu 250 Nm. Podle americké normy má motor 1,5 l spotřebu 8,7 litru ve městě a 6,3 litru na dálnici. Standardně se dodává s šestistupňovým automatem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Malibu umožní sledovat, jak s autem zachází ten, komu jste ho půjčili

Silnější je přeplňovaný motor 2,0 l o výkonu 186 kW (253 k) a točivém momentu 350 Nm. Je spojen s osmistupňovým automatem a dosahuje spotřeby 10,6 litru na 100 km ve městě a 7,3 litru na 100 km na dálnici.

Video | Život řidiče | Bezpečnost

Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Chevrolet Malibu má i v palubním počítači jakýsi rodičovský zámek, který dovoluje nastavit maximální možnou hlasitost rádia a monitorovat styl jízdy. Rodič, který půjčí svému dítěti Chevrolet Malibu, tak bude vědět, kolikrát řidič překročil rychlost a kolikrát za něj zasahoval stabilizační nebo třeba protikolizní systém.

Všechny bezpečnostní systémy jako ESP nebo protikolizní systém nemohou být sledovaným řidičem vypnuty. Prakticky ve všech státech USA smí řídit děti od 16 let. Nehodovost mladistvých od 16 do 19 let je aktuálně v USA velmi sledovaným tématem a začínají se ozývat hlasy pro plošné zvednutí hranice na 18 let.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Chevrolet Malibu
  2. Fotogalerie: Chevrolet Malibu
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 123 889 km
Cena: 184 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků