Chevrolet Malibu zhubl 136 kg a bude hlídat vaše děti

Modernizovaný sedan Chevroletu majiteli prozradí, zda řidič překročil rychlost nebo vyvolal intervenci podpůrných elektronických systémů.
Seznam kapitol
  1. Chevrolet Malibu
  2. Fotogalerie: Chevrolet Malibu

Na autosalon v New Yorku zažívá premiéru nový Chevrolet Malibu. Ačkoli je o 58 mm delší než předchůdce a má dokonce o 91 mm delší rozvor, podařilo se výrobci snížit mezigeneračně hmotnost o 136 kg. To se podepíše pozitivně nejen na ovladatelnosti, ale hlavně na spotřebě, o kterou dnes jde i Američanům. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Malibu bude k dostání samozřejmě také jako hybrid, bez toho už to dnes na trhu nejde

Chevrolet Malibu je klasický sedan, který se utká s konkurenty jako Ford Mondeo (v USA se jmenuje Fusion) či třeba Mazda6, Honda Accord, Hyundai Sonata nebo i oblíbená Toyota Camry. Výrobce sází na atraktivní design, moderní motory a také samozřejmě hybridní systém pohonu.

Testy | Zajímavosti | Design | Chevrolet

Test Chevrolet Malibu LTZ 2,0 CRDi: tak chutná Amerika...?

Hybrid se skládá z atmosférické osmnáctistovky, dvou elektromotorů a kompaktního li-ion akumulátoru o kapacitě 1,5 kWh. Celkový výkon soustavy je 136 kW (185 koní) a až do rychlosti 88 km/h se umí hybridní Chevrolet Malibu rozjet výhradně na elektřinu. Kombinovaná spotřeba hybridu je 5,2 litru na 100 km.

Z konvenčních motorů tvoří naprostý základ přeplňovaná benzínová patnáctistovka o výkonu 119 kW (162 k) a točivém momentu 250 Nm. Podle americké normy má motor 1,5 l spotřebu 8,7 litru ve městě a 6,3 litru na dálnici. Standardně se dodává s šestistupňovým automatem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Malibu umožní sledovat, jak s autem zachází ten, komu jste ho půjčili

Silnější je přeplňovaný motor 2,0 l o výkonu 186 kW (253 k) a točivém momentu 350 Nm. Je spojen s osmistupňovým automatem a dosahuje spotřeby 10,6 litru na 100 km ve městě a 7,3 litru na 100 km na dálnici.

Video | Život řidiče | Bezpečnost

Teenageři za volantem: 6 z 10 nehod způsobilo nevěnování se řízení

Chevrolet Malibu má i v palubním počítači jakýsi rodičovský zámek, který dovoluje nastavit maximální možnou hlasitost rádia a monitorovat styl jízdy. Rodič, který půjčí svému dítěti Chevrolet Malibu, tak bude vědět, kolikrát řidič překročil rychlost a kolikrát za něj zasahoval stabilizační nebo třeba protikolizní systém.

Všechny bezpečnostní systémy jako ESP nebo protikolizní systém nemohou být sledovaným řidičem vypnuty. Prakticky ve všech státech USA smí řídit děti od 16 let. Nehodovost mladistvých od 16 do 19 let je aktuálně v USA velmi sledovaným tématem a začínají se ozývat hlasy pro plošné zvednutí hranice na 18 let.

Následující kapitola
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 119 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 8 309 km
Cena: 210 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků