Chevrolet Malibu ECO: nejhospodárnější sedan v dějinách značky

Automobilka Chevrolet v New Yorku představila Malibu ECO, „lehce elektrifikovaný hybrid. Má být rychlý, ale hospodárný.
Seznam kapitol
  1. Chevrolet Malibu ECO
  2. Fotogalerie

Novinka vychází ze standardního sedanu Chevrolet Malibu, s jehož prodejem se počítá ve více než 100 zemí včetně té naší. K mání bude zprvu jen v USA, a sice od léta příštího roku. Malibu ECO má být podle slov Ricka Scheidta, viceprezidenta Chevroletu pro marketing, volbou pro ty, kteří chtějí výkonný sedan a úsporný sedan, ale nechtějí platit vysoké sumy za „prémiovky“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Malibu ECO se začne v USA prodávat v létě 2012

A pojďme k jádru pudla. Kouzlo Chevroletu Malibu ECO má spočívat v soustavě eAssist (používá ji také koncernový příbuzný Buick Regal eAssist). Ta sestává ze vzduchem chlazeného li-ionového akumulátoru 115V uloženého za pravým opěradlem zadního sedadla (levé tedy lze sklápět pro zvětšení prostoru pro zavazadla), kompaktního elektromotoru před převodovkou (při brzdění pracuje jako generátor) a patřičné řídicí jednotky.

Zajímavosti | Tajné | Premiéry | Hybridy | Chevrolet

Chevrolet Malibu dostane také „foukanou“

Ta řídí také systém start/stop. Malibu ECO dostalo rovněž vylepšenou aerodynamiku. Upraveny byly kryty podvozku, nová jsou zpětná zrcátka a zadní svítilny, sedmnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky s omezeným valivým odporem a chladičová stěna byla opatřena automaticky ovládanou clonou, jež při vyšších rychlostech směřuje více vzduchu mimo motorový prostor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Změn doznal také přístrojový štít, který kromě kontrolek soustavy start/stop dostal především stupnici ekonoměru ve spodní části otáčkoměru. Schéma aktuálního toku energií může řidič spolu se svými spolucestujícími sledovat na velkoplošném monitoru ve středové konzoli. Ten je (podobně jako v případě MPV Chevrolet Orlando) výklopný směrem vzhůru, takže se za ním nachází rozměrná odkládací schránka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jsme vás informovali již dříve, jádrem pohonného systému je zážehový, celohliníkový čtyřválec s objemem 2,4 l, plynule proměnným časováním všech ventilů, elektronickým plynem a přímým vstřikováním kombinovaný se zcela novou šestistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 6T40. Dosahuje výkonu 180 koní (134 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Druhou částí celého systému je malý, vodou chlazený elektromotor s výkonem 15 koní (11 kW) vestavěný v motorovém prostoru v místě alternátoru (nikoli tedy v převodovce), který vozu pomáhá při potřebě razantní akcelerace. Při brzdění (údajně až do úplného zastavení!) pak pracuje jako generátor, který šetří brzdy a ukládá elektrickou energii do akumulátoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 135 720 km
Cena: 124 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 40 056 km
Cena: 129 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 71 175 km
Cena: 207 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků