Chevrolet Malibu 2.0 CRDi: první jízdní dojmy

Chevrolet před časem začal na našem trhu prodávat novinku v podobě modelu Malibu a mezi první redakce také vyrazil testovací exemplář osazený tak trochu neevropským velkoobjemovým benzinovým motorem. Pro Evropu je samozřejmě zajímavější diesel, který jsme nedávno vyzkoušeli nedaleko chorvatské Rijeky.
Seznam kapitol
  1. V interiéru typický Chevrolet, Nafta nezklame
  2. Vyplatí se?, Technické údaje
  3. Fotogalerie

Protože se do naší redakce benzinové testovací Malibu nedostalo a vlastně jsme o tomto modelu ještě nic podrobnějšího nepsali, vezmu to tak trochu zeširoka. Chevrolet jednoduše řečeno hodlá s tímto modelem dobýt svět. Malibu míří do všech koutů počínaje Amerikou, přes Evropu a v Austrálii konče. Jako základ posloužila modulární platforma, na které stojí kromě jiného také u nás velmi dobře známá Insignie.

Zajímavosti | Design | Americká auta | Byznys | Premiéry | Chevrolet | Ceny | Sedany

Chevrolet Malibu: sedan u nás, cena začíná na 497 490 Kč

Co se vzhledu týká, Malibu určitě nikoho neurazí. Kdo si ještě pamatuje Chevrolet Epica, což je vlastně předchůdce této novinky, ten musí uznat, že Chevrolet udělal krok správným směrem. Asi nejzajímavější záležitostí je zadní část, kde najdeme prvky známé z legendárního Camara. To, zda se podařilo efektní záď sladit se zbytkem auta, nechám na každém z vás. Novinka z dílny Chevroletu měří na délku 4865 mm, široká je 1855 mm a vysoká 1465 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2737 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Po stránce designu není co vytýkat. Chevrolet Malibu vypadá minimálně velmi dobře.

Luxusní nebo laciný?

Malibu má těžký úkol. Uspokojit by mělo jak například americké zákazníky, tak ty evropské, kteří jsou především v kategorii, do které novinka míří, velmi nároční. Teorie vypadá zajímavě, ostatně ve výbavě nechybí nic, včetně čalounění kůží, multimediálního systému nebo dokonce ambientního osvětlení a možnosti prohlížení fotek na displeji navigace. Jenže jak už to tak chodí, jedna věc je teorie, jiná věc je praxe.

Testy | Americká auta | Chevrolet

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L – sázka na design

Ať chceme nebo ne, Chevrolet je přeci jen levnější značka, což se mimo jiné projevuje právě v interiéru. Co se týká zpracování, nelze mít výhrady. Navíc palubní deska osazená přístrojovým štítem opět ve stylu legendárního sourozence Camaro nevypadá vůbec špatně. K tomu ještě přidejme efektní přihrádku umístěnou za displejem tak, jak to známe například z Chevroletu Orlando.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Inspirace u modelu Camaro je patrná také na přístrojovém štítu. Chybět nesmí ani přihrádka za displejem multimediálního systému.

Když se ale podíváte blíže, zjistíte, že ne všechno je tak ideální, jak se na první pohled zdá. Tak například řadicí páka je dost utopená, což je řekněme zvláštní. Zvláštní jsou také sedadla. Určitě na trhu najdeme pohodlnější konkurenty a na dobrém dojmu mnoho nepřidají ani poměrně krátké sedáky. Třešničkou na dortu budiž sedadlo řidiče. To se po vypnutí motoru odsune úplně dozadu, zpět by se mělo nasunout po stisknutí tlačítka startování. Má to dva problémy. Zaprvé se občas dopředu neposune a zadruhé lidé menšího vzrůstu tlačítko nestisknou, protože na něj nedosáhnou.

Ale abych pouze nekritizoval, co se prostoru týká, musí být všichni spokojeni. S místem není po všech stránkách nejmenší problém, pouze prostřední cestující se musí připravit na pořádný středový tunel. Zavazadelník pojme velmi slušných 545 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S místem nemá Malibu nejmenší problém. Sedadla vpředu by mohla být lépe tvarována.

Nafta nezklame

Kořeny naftového dvoulitru sahají do historie vzdálené pěknou řádku let a sahají do Koreje. Původní jednotka samozřejmě prošla patřičnou modernizací, využívá vstřikování typu common-rail a variabilní geometrii turbodmychadla. Výroba dieselu s parametry 117 kW (160 k) a 350 Nm je aktuálně umístěná do německého Kaiserslauternu.

Motor pro potřeby Chevroletu Malibu bohatě stačí a nabídne i solidní jízdní dynamiku. Stovku zvládne za 9,8 s,  maximálně se rozjede na 213 km/h a potěší především pružným zrychlením. Nejzajímavější záležitostí ovšem zůstává spotřeba. Když jsem zkoušel na klikatých okreskách, co Malibu dokáže, ukázal palubní počítač spotřebu necelých deset litrů. Při jízdě mimo město si diesel řekl o 7,2 l/100 km, na dálnici (při 120 km/h točí motor 2000 ot./min) byl výsledek o dvě desetinky vyšší.

Celkově naftový motor určitě nezklame. Umí být příjemně tichý a kultivovaný a nabídne minimálně dostatečnou jízdní dynamiku. Pravdou ovšem zůstává, že by oproti konkurenci mohl být také o něco úspornější. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 

Následující kapitola
Chevrolet Cruze 1.796
Rok výroby: 2010
Stav: 89 442 km
Cena: 145 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 125 000 Kč
Chevrolet Aveo 1.15
Rok výroby: 2008
Stav: 52 553 km
Cena: 65 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků