Chevrolet Impala 2014: full-size sedan nové doby?

Na stánku Chevroletu na probíhajícím autosalonu v New Yorku září obzvláště jasným světlem zcela nová generace velkého sedanu Impala.
Seznam kapitol
  1. Chevrolet Impala
  2. Fotogalerie

Při vyslovení slovního spojení Chevrolet Impala se některým milovníkům klasických automobilů až zatají dech. Vůbec první Impala, přebírající jméno od druhu jihoafrické antilopy, se světu představila již v roce 1957, v prvních letech se vyznačovala ohromným vnitřním prostorem za dostupnou cenu a párem trojitých zadních svítilen a byla vlajkovou lodí značky Chevrolet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zcela nový Chevrolet Impala 10. generace stanul na podlahové plošině Cadillacu XTS

Chevrolet Impala na startujícím autosalonu v New Yorku zažívá renesanci svých původních principů a přichází v pořadí již v 10., zcela nové generaci. Vyrábět se bude v továrnách koncernu General Motors v Michiganu a Ontariu a prodávat se začne v prvních týdnech následujícího kalendářního roku. Roli vlajkové lodi naznačuje také skutečnost, že nová Impala stojí na stejném podvozku jako teprve před několika týdny představený Cadillac XTS.

Retro | Zajímavosti | Americká auta | Luxusní auta

Víkendové čtení: luxus amerických aut 60. let

Podlahová plošina GM Epsilon II si při převodu k Impale ponechala nadprůměrný rozvor náprav 2 837 mm, který je jedním z pádných argumentů výrobce při tvrzení, že nová Impala v otázce nabídky vnitřního prostoru pohodlně „přehraje“ konkurenty v podobě BMW 5 nebo Mercedes-Benz E Class.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová Impala vyniká důrazem na jednoduché křivky

Oproti již zmíněnému modelu Cadillac XTS je nový Chevrolet Impala prakticky stejně velký, ve většině parametrů vnějších rozměrů je menší pouze o několik milimetrů. Z typu XTS přebírá bez výraznějších úprav také pohonnou jednotku v podobě šestiválce o objemu 3,6 l, výkonu 303 koní (223 kW) a točivém momentu 358 Nm.

Zajímavosti | Design | Americká auta | Luxusní auta | Premiéry | Sedany | Cadillac

Cadillac XTS: zcela nový luxusní sedan představen

Jinak ale Impala bude sázet spíše na čtyřválce v podobě nového agregátu s objemem 2,5 l, výkonem 195 koní (145 kW) a točivým momentem 253 Nm a „lehké“ hybridní soustavy eAssist využívající jednotky 2,4 l/134 kW a kompaktního, kapalinou chlazeného elektromotoru s výkonem 15 koní (11 kW) vestavěného v motorovém prostoru v místě běžně využívaném pro konvenční alternátor.

eAssist

„Lehkou“ hybridní soustavu eAssist již od loňského roku využívají také koncernové modely Buick Regal eAssist a Chevrolet Malibu ECO

Veškeré zážehové motory určené pro nový Chevrolet Impala disponují přímým vstřikováním paliva a šestistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 6T70.

Jak je vidět na přiložených snímcích, nová Impala vyniká střízlivými tvary karoserie s úzkou maskou chladiče a propracovanými prolisy zdůrazňujícími například zadní blatníky.

Interiér se symetricky členěnou palubní deskou a logikou rozmístění hlavních ovládacích prvků svojí koncepcí navazuje na stávající a i z našich silnic známé Chevrolety, ale je střižen do luxusnější polohy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér nové Impaly vyniká luxusním pojetím, ale nezapře inspiraci v levnějších Chevroletech současnosti 

Před novým volantem se nachází přehledný přístrojový štít s analogovými stupnicemi (včetně teploměru chladicí kapaliny!) a barevným displejem uprostřed, na přání se má dodávat dotykový, osmipalcový monitor na středu palubní desky ovládající většinu součástí elektronické palubní soustavy.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Chevrolet Impala
  2. Fotogalerie
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 123 889 km
Cena: 184 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků