Chevrolet Enjoy vyhořel v testech Euro NCAP. Nezískal ani jednu hvězdu

V době, kdy se jednotliví výrobci automobilů předhání v počtu bezpečnostních prvků, přichází Chevrolet na trh s vozem, který nemá jediný airbag.

Chevrolet Enjoy je cenově dostupným automobilem pro indický trh. Jeho výrobce tvrdí, že splňuje nejvyšší standardy bezpečnosti díky bezkonkurenční sadě aktivních a pasivních bezpečnostních prvků. Crash testy ale říkají něco jiného, Enjoy v hodnocení Euro NCAP totálně vyhořel.

Osmimístné MPV bylo testováno v čelním nárazu v rychlosti 64 km/h. Enjoy nezískal ani jednu hvězdu, protože by v případě nehody nedokázal řádně ochránit ani dospělou posádku. Za to může zejména nízký počet airbagů. A to připomeňme, že v nejdostupnější variantě vozu nejsou žádné!

Zajímavosti | Crashtesty

V Británii slaví výročí. Za 20 let zachránily crash testy tisíce životů

„Není nic, co by výrobce za nulový zisk hvězd v testech omluvilo. V General Motors (korporace, pod kterou vozy Chevrolet vznikají) by se měli zamyslet nad tím, že prodávají vozy s takto neadekvátními úrovněmi ochrany cestujících,“ uvedl David Ward, generální tajemník Global NCAP.

Není to poprvé

Nejedná se o první nezdar společnosti v crash testech. V loňském roce neuspěl Chevrolet Beat (známý také jako Spark), který nezískal ani jednu hvězdu za špatnou ochranu dospělých i dětí. Stejně jako v případě modelu Enjoy, vozy Beat jsou v nejdostupnějších variantách zcela bez airbagů.

Video | Bezpečnost | Crashtesty

Rozbíjení aut láká: Toto je pětice nejsledovanějších crash testů IIHS

Crash testy nedávno prošel také Ford Figo Aspire. Ten dopadl o něco lépe než Chevrolet, ale také to nebyla žádná sláva. Vůz obdržel tři hvězdičky za ochranu dospělých cestujících a dvě za ochranu dětí. Jen připomínáme, že maximálně lze v testu obdržet pět hvězd.

Chevrolet Aveo 1.206
Rok výroby: 2008
Stav: 143 763 km
Cena: 55 000 Kč
Chevrolet Lacetti 1.991
Rok výroby: 2008
Stav: 230 306 km
Cena: 45 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 101 038 km
Cena: 184 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků