Chevrolet Enjoy vyhořel v testech Euro NCAP. Nezískal ani jednu hvězdu

V době, kdy se jednotliví výrobci automobilů předhání v počtu bezpečnostních prvků, přichází Chevrolet na trh s vozem, který nemá jediný airbag.

Chevrolet Enjoy je cenově dostupným automobilem pro indický trh. Jeho výrobce tvrdí, že splňuje nejvyšší standardy bezpečnosti díky bezkonkurenční sadě aktivních a pasivních bezpečnostních prvků. Crash testy ale říkají něco jiného, Enjoy v hodnocení Euro NCAP totálně vyhořel.

Osmimístné MPV bylo testováno v čelním nárazu v rychlosti 64 km/h. Enjoy nezískal ani jednu hvězdu, protože by v případě nehody nedokázal řádně ochránit ani dospělou posádku. Za to může zejména nízký počet airbagů. A to připomeňme, že v nejdostupnější variantě vozu nejsou žádné!

Zajímavosti | Crashtesty

V Británii slaví výročí. Za 20 let zachránily crash testy tisíce životů

„Není nic, co by výrobce za nulový zisk hvězd v testech omluvilo. V General Motors (korporace, pod kterou vozy Chevrolet vznikají) by se měli zamyslet nad tím, že prodávají vozy s takto neadekvátními úrovněmi ochrany cestujících,“ uvedl David Ward, generální tajemník Global NCAP.

Není to poprvé

Nejedná se o první nezdar společnosti v crash testech. V loňském roce neuspěl Chevrolet Beat (známý také jako Spark), který nezískal ani jednu hvězdu za špatnou ochranu dospělých i dětí. Stejně jako v případě modelu Enjoy, vozy Beat jsou v nejdostupnějších variantách zcela bez airbagů.

Bezpečnost | Video | Crashtesty

Rozbíjení aut láká: Toto je pětice nejsledovanějších crash testů IIHS

Crash testy nedávno prošel také Ford Figo Aspire. Ten dopadl o něco lépe než Chevrolet, ale také to nebyla žádná sláva. Vůz obdržel tři hvězdičky za ochranu dospělých cestujících a dvě za ochranu dětí. Jen připomínáme, že maximálně lze v testu obdržet pět hvězd.

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 126 303 km
Cena: 100 000 Kč
Chevrolet Captiva 1.991
Rok výroby: 2007
Stav: 188 221 km
Cena: 150 000 Kč
Chevrolet Kalos 1.399
Rok výroby: 2005
Stav: 161 386 km
Cena: 34 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků