Chevrolet Cruze s novým motorem 1,4 Turbo aneb Downsizing po americku

Ani modelu Cruze se nevyhne trend snižování objemů motorů, takže podle plánu, zatím alespoň v Americe, dostane zážehový čtyřválec s objemem 1,4 l, konvenčním nepřímým vstřikováním benzínu a přeplňováním. Jde přitom o jasnou odpověď na nové jendotky Ford EcoBoost.

Motor má být naladěn na 138 koní (101 kW), jeho záměrem ale není excelovat ve výkonových parametrech, dmychadlo bylo prý instalováno především pro zlepšení průběhu točivého momentu v nižších otáčkách. Oproti většině celohliníkové konkurence motor pro Chevrolet Cruze disponuje dvoudílným litinovým blokem válců, rozvody jsou pro snadnější údržbu vedeny řetězem a o snížení hmotnosti se postarají duté vačkové hřídele s plynulým naklápětím třetí generace.

Mike Katerberg, jeden z konstruktérů popisovaného motoru, litinovou konstrukci bloku obhajuje, podle něj totiž například umožňuje dosažení tenčích stěn válců, čímž se ve finále co do hmotnosti vyrovná hliníkovým konkurentům, nebo vhodnější bilanci hluků a vibrací. Kdy se motor objeví v prodeji zatí není jisté, stejně tak neznáme ani další technické detaily.

Tip: Přečtěte si náš test Chevroletu Cruze 1,6.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Cruze
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 126 303 km
Cena: 100 000 Kč
Chevrolet Captiva 1.991
Rok výroby: 2007
Stav: 188 221 km
Cena: 150 000 Kč
Chevrolet Kalos 1.399
Rok výroby: 2005
Stav: 161 386 km
Cena: 34 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků