Chevrolet Cruze: kombík pro Ženevu poodhalen

Koncern General Motors učinil včera přítrž spekulacím: oblíbená řada Chevrolet Cruze dostane třetí karosářskou verzi, a sice kombík.

Když se model Chevrolet Cruze v roce 2009 dostal na evropské trhy, byl dodáván výhradně s klasicky střiženou tříprostorovou čtyřdveřovou karoserií, což si od řady Evropanů, zvyklých na praktičtější karoserie s variabilnějšími interiéry, vysloužilo kritiku. Ta byla částečně vyslyšena na loňském autosalonu v Ženevě, kde nabídku doplnil pětidveřový hatchback Chevrolet Cruze HB.

Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Cruze: třetí karosářskou verzí se stane praktický kombík 

Jihokorejská konkurence ale nabízí v nižší střední třídě i skutečné kombíky a spekulovalo se, že Chevrolet Cruze HB bude předobrazem další verze, zaměřené tentokrát na ty, pro něž je přepravní prostor prioritou. A nyní byla tato informace potvrzena: značka Chevrolet na nadcházejícím autosalonu v Ženevě představí třetí karosářskou variantu, Cruze Combi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První variantou řady Chevrolet Cruze byl v roce 2009 sedan

Chevrolet Cruze kombi bude ze tří verzí nejdelší, měřit má 4 678 mm, zatímco sedan je dlouhý 4 597 mm a hatchback jen 4 510 mm. Převážná část karoserie i podvozku bude všem provedením společná. Zadní partie nového kombíku příliš svérázně nepůsobí, hladké linie sdružených svítilen a přilehlých částí připomínají jiné asijské vozy a nebudou zřejmě příliš korespondovat se spíše ostře řezanou přídí.

Testy | Chevrolet

Test Chevrolet Cruze 1,6: levný, ale kvalitní

Ale kdo ví, k dispozici máme totiž zatím pouze jediný oficiální snímek. Chevrolet Cruze Combi má ale zaujmout hlavně zavazadlovým prostorem, který by měl v základním uspořádání nabízet objem 500 l a po sklopení zadních sedadel až 1 500 l. Nabídka pohonných jednotek bude kopírovat verze sedan a hatchback.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Druhou verzí se stal vloni pětidveřový Cruze HB

Objeví se v ní ale také nový vznětový čtyřválec 1,7 VCDi s výkonem 130 koní (96 kW), systémem start/stop a průměrnými emisemi CO2 ve výši 119 g/km. Podle tvrzení zástupců Chevroletu nový kombík zároveň představí facelift a sadu dílčích vylepšení připravenou i pro obě starší karosářské verze. Těšit se tak můžeme na upravenou příď s novými svítilnami či jiná litá kola.

Testy | Zajímavosti | Chevrolet

Test: Chevrolet Cruze HB – rodinná alternativa

Uvnitř pak najdeme třeba omlazenou středovou konzoli a změny barev potahových a obkladových materiálů. Kdy se Chevrolet Cruze Combi začne v Evropě prodávat, to se zřejmě dozvíme až na ženevském autosalonu.
 

Chevrolet Cruze 1.796
Rok výroby: 2010
Stav: 25 939 km
Cena: 140 000 Kč
Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Aveo 1.206
Rok výroby: 2008
Stav: 143 763 km
Cena: 55 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků