Chevrolet Cruze: hatchback pro Ženevu

A je to zde: populární Chevrolet Cruze s praktickou karoserií hatchback ve svém sériovém provedení se představí již v březnu.

Ani u nás nemá sedan Chevrolet Cruze nouzi o příznivce a zákazníky. V jeho prospěch hovoří originální tvar, bytelná konstrukce a slušná výbava za příznivou cenu, což jsme ostatně již konstatovali v rámci našeho velkého testu verze Chevrolet Cruze 1,6i LS. S vozy této řady se již běžně setkáváme v provozu, ale jejich četnost by dále mohlo zvýšit provedení s praktičtější karoserií hatchback. Právě ta v nižší střední třídě obecně kraluje středoevropským prodejům s ohledem na variabilní interiér a zavazadlový prostor snadno přístupný výklopnou zadní stěnou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Chevrolet Cruze se jako hatchback v podobě studie představil již vloni na autosalonu v Paříži (dopátrali jsme se však také tajných snímků z patentového úřadu), ale až letošní rok se pro ni stane chvílí velkého nástupu. Evropské zastoupení ve svých kampaních těží také z úspěchů speciálů Cruze v seriálu Závodů cestovních automobilů (WTCC), ale zákazníka spíš osloví praktické vlastnosti sériového vozu. Prodej modelu Cruze s dosud jedinou karoserií sedan vloni překonal i levnější model Aveo a stal se tak globálně nejprodávanějším osobním autem této značky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Karoserie hatchback, to má být pro Cruze novým impulsem k podpoře evrospkých prodejů

Od svého představení na jaře 2009 se Cruze velmi dobře uvedl na trzích všude na světě; je považován za změnu pro značku, oslovující zákazníky svým tvarem podobným kupé, kvalitou zpracování, pěti hvězdičkami NCAP a jízdní dynamikou. V roce 2010 získal kromě jiného i titul AUTOBEST od poroty předních motoristických novinářů ze Střední a Východní Evropy. Představení nového Cruze hatchback je rozhodující v Evropě, vysvětluje Wayne Brannon, prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe. „Hatchbacky sehrávají rozhodující úlohu na mnoha trzích. Segment kompaktů jako takový představuje v Evropě čtvrtinu celého trhu, přičemž hatchbacky z ní tvoří 65 %.“ Základní objem zavazadlového prostoru nového Cruze hatchback je téměř 400 litrů a zadní sedadla jsou dělena v poměru 60/40, což vzbuzuje vzpomínky na jiné vozy jihokorejské provenience včetně modelu Hyundai Elantra. Nový, pětidvéřový Chevrolet Cruze se v Evropě dostane do prodeje během letošního roku. Jeho ceny budou oznámeny před tímto termínem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků