Oficiální premiéra Chevroletu Corvette Z06 je tady. Novinka dostane pod kapotu vidlicový přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 l s hodně zajímavými parametry. Maximální výkon činí 625 koní a točivý moment vrcholí na hodnotě 861 Nm. Motor nabídne přímý vstřik paliva, systém deaktivace válců a samozřejmě také variabilní časování ventilů. Kompresor zvládne až 20 000 ot./min. Pohonná jednotka bude spolupracovat buď se sedmistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem.
Nový automat se chlubí extrémně krátkými časy přeřazení. Údajně je v této disciplíně lepší než to, co nabízí dvouspojková převodovka použitá u Porsche 911. Pádla pod volantem určená pro manuální volbu rychlostních stupňů jsou samozřejmostí. GM se také chlubí faktem, že je osmistupňový automat stejně velký jako ten šestistupňový použitý v Corvette Stingray, zároveň je o více než 4 kg lehčí.
Zvládat veškerý potenciál motoru pomůže řidiči několik systémů. Jmenovitě jde například o Launch control, kontrolu trakce, Performance Traction Management umožňující pět různých nastavení pro jízdu na okruzích a na zadní nápravě elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Bohužel tisková zpráva přesná čísla týkající se zrychlení a maximální rychlosti neuvádí.
Chevrolet Corvette Z06 stojí na pneumatikách Michelin Pilot Sport. V předu mají pláště rozměr 285/30 ZR19, vzadu to je 335/25 ZR20. Brzdy používají na zadní nápravě kotouče o velikosti 365 x 25 mm, vpředu to je 371 x 33 mm. Komu by to nestačilo, ten si může pořídit paket Z07 Peformance, kdy kromě dílů dále zlepšujících aerodynamiku a pneumatik Michelin Pilot Super Sport Cup dostane také karbon-keramické brzdy Brembo. Ty mají rozměry 394 x 36 mm vpředu a 388 x 33 vzadu. Zároveň jsou samozřejmě lehčí. Standardem jsou tlumiče Magnetic Selective Ride Control třetí generace.
Chevrolet Corvette Z06 využívá jako svůj základ tuhý hliníkový rám a jako první Corvette v historii se může pochlubit možností odnímatelného střešního panelu, který je vyroben z karbonu.
Prodeje odstartují začátkem příštího roku.
Foto: Chevrolet