Chevrolet Corvette C7.R je slabší než Z06, sází na atmosférické plnění

Spolu se špičkovou silniční verzí Corvette Z06 se v Detroitu představil také závodní speciál Corvette C7.R.

Na NAIAS v Detroitu se po boku nového modelu Corvette Z06 představil také pro závody určený model Corvette C7.R. Jak jsme vás informovali už dříve, vývoj modelů Z06 a C7.R odvozených ze standardní verze Corvette Stingray (C7) 2015 probíhal (stejně jako u předchozí generace Z06/C6.R generace Corvette C6) současně, a tak je většina mechanických skupin obou vozů podobná, včetně použití hliníkového rámu svařovaného technologií patentovanou koncernem General Motors.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vývoj nových modelů Corvette Z06 a C7.R běžel souběžně, společná byla také premiéra

Nejvýraznějším rozdílem mezi těmito modely je použitý motor, závodní speciál C7.R je paradoxně slabší než Z06 pro běžné silnice. Zatímco Corvette Z06 je osazena přeplňovaným osmiválcem s objemem 6,2 l a výkonem 625 koní, pod kapotou modelu C7.R najdeme atmosféricky plněný osmiválec s objemem 5,5 l a s neupřesněným výkonem, jenž bude ale zřejmě poněkud přesahovat hranici 485 koní danou předchozí verzí C6.R.

Premiéry | Sportovní auta | Autosalony | Chevrolet

Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a převodovka rychlejší než v 911

Tento motor byl vyšlechtěn právě z předchozí verze C6.R a zdvihový objem i atmosférické plněné byly zachovány s tím, aby model plnil předpisy pro závodní série třídy GT. Točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze manuální šestistupňovou převodovku se sekvenčním řazením. Za osmnáctipalcovými litými ráfky s centrální maticí a pneumatikami Michelin se skrývají mohutné brzdové kotouče s šestipístkovými třmeny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ostrému startu nové závodní Corvette C7.R dnes už nic nebrání

Konfigurace modelu Corvette C7.R byla navržena tak, aby odpovídala co nejširšímu spektru závodů, takže případný soukromý majitel s vozem tohoto typu bude moci směle vystartovat i na Le Mans. Dvojice továrních vozů Corvette C7.R projde svým křtem ohněm už 25. ledna na čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chevrolet Cruze 1.796
Rok výroby: 2010
Stav: 89 442 km
Cena: 145 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 125 000 Kč
Chevrolet Aveo 1.15
Rok výroby: 2008
Stav: 52 553 km
Cena: 65 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků