Chevrolet Corvette C7 jenom s jemnými změnami, C8 už se šestiválcem

Současná generace sportovní legendy nesoucí označení C6 ještě nějaký ten rok nebo dva na trhu v pohodě vydrží, avšak u General Motors již pilně pracují na jejím nástupci, který má přijít na domácí trh nejdříve v roce 2012. Podle předběžných informací bude C7 poslední generací s odkazem na tradiční vzhled, na němž je stále vidět jemný vliv osmdesátých let. Automobilka chce v tomto případě zapracovat zejména na interiéru, i když ani samotný zevnějšek jistě nezůstane bez snadno rozeznatelných změn.

I přestože vývoj sedmé generace ještě není ani zdaleka u konce, spekuluje se již o osmé generaci C8, která má přijít s revolučními řešeními a kompletně propracovaným designem, který zatře i poslední znaky odkazující na minulost. Automobilka chce u tohoto modelu použít lehkou konstrukci sestávající především z kompozitních materiálů a počítá se variantou použití přeplňovaného šestiválce, který místo najde v středních partiích karoserie, čímž se změní komplet celá konfigurace podvozku a samozřejmě i jízdní vlastnosti. Naopak pozitivně můžeme hodnotit fakt, že automobilka chce „Vette“ dost kilogramů ubrat, i když již současná C6 patří k nejlehčím sporťákům na trhu.

Revoluční Corvette C8 má uzřít světlo světa nejdříve v roce 2016 a do té doby se toho jistě mnoho změní, GM má ovšem ještě mnoho času vypilovat z Corvetty něco výrazně lepšího. My se jen obáváme, aby v té době už nebyl i šestiválec v daném segmentu až příliš „velký“...

Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Corvette: prvních pět
Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků