Chevrolet Corvette: 1,5 milionu kusů legendy

Chevrolet slaví vyrobení jedenapůlmilionté Corvette. Zároveň oznámil ceny pro její novou verzi Grand Sport.

Půldruhého milionu vyrobených vozů v daném segmentu je úctyhodný výkon, není divu, že Chevrolet Corvette stále zůstává symbolem amerického sportovního vozu. Jubilejní automobil s pořadovým číslem 1 500 000 pracovníci Chevroletu patřičně oslavili v továrně Bowling Green.

Zároveň byly oficiálně uvedeny ceny za novou verzi Grand Sport, jež se bude jako kupé prodávat za 55 720 a kabriolet za 59 530 dolarů. Corvette Grand Sport kombinuje osmiválec LS3 s novou rozšířenou karosérií a takřka závodním podvozkem, výsledkem je pozoruhodná kombinace jízdních vlastností a výkonů a příznivé pořizovací ceny. Není divu, vůz zrychlí z 0 na 96 km/h pod čtyři vteřiny a snese boční přetížení 1g. Pohonná jednotka s objemem 6,2 l je naladěna na výkon 430 koní (321 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 575 Nm. Použití příplatkového výfukového traktu pak výkon zvýší na 436 koní (325 kW) a točivý moment je posílen na 580 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kde se vůbec vzalo označení Grand Sport? Slavný konstruktér GM Zora Arkus-Duntov navrhnul prototyp s názvem Chevrolet Corvette Grand Sport jakožto odlehčenou verzi pro sériovou výrobu, jež by na závodních tratích zatopila evropským konkurentům, již v roce 1963. Vůz byl nakonec postaven v pouhých pěti exemplářích, neboť se vedení koncernu rozhodlo zůstat stranou seznamu továrních týmů. Všechny vozy byly vyrobeny ručně pod přísným Duntovovým dohledem, ačkoli na první pohled vypadaly podobně jako sérioví sourozenci, jednalo se o ultimativní závodní stroje. Pod kapotou hostily speciální osmiválce small block s objemem 6,1 l a horizontálními karburátory. Tyto stroje byly v šedesátých letech rozsáhle nasazovány při sportovních událostech a všech pět se jich dochovalo do dnešních dnů. V roce 1996 GM nabízel vozy Grand Sport vycházející z tehdejší Corvetty C4, jichž nakonec vyrobil přesně 1 000 kusů. Současná novinka přichází jako zajímavý pokus o podporu již beztak zdařilého vozu, jenž má potenciál oslovit zákazníky nejen trtadicí, ale také znamenitou kombinací výkonových parametrů a slušné pořizovací ceny.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Dnešní Corvette v provedení Grand Sport v nabídce nahrazuje dosavadní paket Z51 a disponuje kompletně přepracovaným podvozkem s novými péry, tlumiči a stabilizátory, širšími koly a specifickým odstupňováním šestistupňové převodovky s manuálním řazením, resp. upraveným stálým převodem u verzí s „automatem“. Mechanické skupiny byly dále upraveny pro nasazení při rychlé jízdě, tomu odpovídá použití mazání se suchou klikovou skříní, chladič diferenciálu a akumulátor přemístěný do zavazadelníku.

Chevrolet Corvette Grand Sport jsme vám podrobně představili na tomto místě, pro další fotografie nahlédněte do galerie připojené k tomuto článku, kde najdete i několik snímků z oslavy výroby jubilejního stroje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Corvette s pořadovým číslem 1 500 000
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 135 720 km
Cena: 124 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 40 056 km
Cena: 129 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 71 175 km
Cena: 207 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků