Chevrolet Concept RS: takové bude nové Aveo

Automobilka Chevrolet naznačila, jak by měla vypadat nová generace oblíbeného modelu Aveo. Zatím mu říká Concept RS.

V Detroitu na stánku Chevroletu září studie Aveo RS. Pro nás má tato novinka o to větší význam, neb lze předpokládat, že podobné vozy budeme zřejmě již brzy potkávat na našich silnicích. Jak se zdá, výrobce vyslyšel kritiku motoristů směřovanou k současnému Aveu (otestovali jsme je pro vás na tomto místě), jež se soustředí především na poněkud bezpohlavní design, příliš jednoduchý interiér a slabé motory. Aveo RS Concept se zjevně snaží zapůsobit na mladě motoristy, kteří snad ocení jeho dynamické pojetí s ostře řezanou přídí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled zaznamenáme rozměrnou, dvoudílnou masku chladiče s velkými vstupními otvory pro chladicí vzduch a agresivně zaříznutými sdruženými reflektory s oddělenými parabolami pro potkávací a dálková světla a obrysovkami ve stylu „Angel Eyes” BMW, zadní sdružené světlomety se zdůrazněnou trojrozměrnou strukturou, decentní „hliníkové“ doplňky a devatenáctipalcové hliníkové ráfky. Za zmínku stojí též protáhlá vnější  zpětná zrcátka s vestavěnými bočními blikači, kliky zadních dveří skryté ve sloupích C (nic nového...) a dvojitá koncovka výfuku integrovaná uprostřed zadního nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř se snaží toto Aveo RS oslovit své budoucí zákazníky černým, plně koženým čalouněním, lesklými doplňky a kontrastním stehováním sedadel, madel řadicí páky a ruční brzdy, věnce volantu, palubní desky i dveřních obkladů, jež ladí s lakováním karosérie. Volant i středový panel nesou typické prvky současných Chevroletů, vyniká poněkud technicistní přístrojový štít s analogovým otáčkoměrem a variabilním monitorem LCD. Řada z těchto prvků by se měla objevit v lépe vybavených či příplatkových verzích příštího Avea.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I nový Chevrolet Aveo má být kompaktním pětidvéřovým, plně pětimístným hatchbackem. Pod kapotou studie se nachází přeplňovaný zážehový čtyřválec Ecotec s objemem 1,4 l známý z „přespolních“ verzí současného typu Cruze, který dává výkon 138 koní (103 kW) a točivý moment až 200 Nm. Koncern General Motors neuvádí výkonové parametry tohoto vozu, jisté však je, že disponuje šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením (typ M32).

Nový, sériový Chevrolet Aveo se má představit v modelovém roce 2011 a je téměř jisté, že na evropském trhu způsobí podobný poprask jako současný Cruze. „Věříme, že studie Aveo RS zdůrazní náš záměr nové konstituce jména Aveo a jeho pozice mezi malými vozy, podobně jako jsme to udělali s typem Malibu,“ uvedl Jim Campbell, jeden z nejvyšších manažerů značky Chevrolet.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Concept RS
Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 15 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků