Chevrolet Captiva 2011: ve stopách Antary

Minulý týden jsme představili omlazený Opel Antara. Je jasné, že sesterský Chevrolet Captiva nemohl zůstat pozadu. Co se změnilo?

Jestliže byste staré a nové provedení Opelu Antara snadno zaměnili, pak modernizovanou Captivu rozeznáte “na kilometry“ daleko. Zde se totiž design upravoval mnohem více. Důvod je prostý. Před faceliftem si byly oba dva automobily hodně podobné, což bylo nutné změnit. Chevrolet tak dostal příď vyvedenou v americkém stylu. Jednoduše řečeno se vpředu objevila obrovská tlama rozdělená na dvě části taktéž obrovským logem automobilky. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Na to, zda se jedná o změnu k lepšímu, nebo ne, si určitě udělá každý svůj vlastní názor. Ať už bude kladný, nebo záporný, originalitu výslednému řešení upřít nelze. Nakonec konzervativních SUV je v daném segmentu více než dost. S novou Captivou tedy v davu rozhodně nezapadnete. Kromě přední části se upravovaly detaily také na zbytku karoserie. Pohled zboku odhalí větší oplastování karoserie, blinkry ve zpětných zrcátkách, vzadu pak najdeme přepracované svítilny.

Interiér Chevroletu Captiva se změnil asi tak ve stejném rozsahu jako u Antary. Žádná velká revoluce neproběhla. Nový přístrojový štít dostal modré podsvícení (v minulosti bylo zelené), změny lze pozorovat také na středovém panelu, nad kterým je umístěna navigace. Nechybí ani lepší materiály a elektronická parkovací brzda. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Nabídka motorizací je shodná s Opelem Antara a to samé můžeme říci o jejich projevu. Také v Captivě jsou všechny pohonné jednotky o poznání tišší (což platí hlavně pro ty dieselové). Základem je zážehový motor 2.4 o výkonu 171 koní, který se téměř jistě v Evropě příliš neprosadí. Pro zájemce o diesel jsou připraveny dvě verze agregátu velikosti 2,2 litru s výkony 163 nebo 184 koní. Na rozdíl od Antary ale najdeme u Chevroletu ještě třílitrový šestiválec vybavený přímým vstřikem paliva a variabilním časováním ventilů. Papírový údaj maximálního výkonu 258 koní vypadá velmi slibně, bohužel realita není zdaleka tak slavná. Problémy dělá automatická převodovka, která motoru citelně ubírá sil. 

Klepněte pro větší obrázek

Kromě designu a jednoho benzinového motoru navíc se Captiva liší ještě v jedné věci. Řeč je o podvozku. Ten má být podle slov představitelů automobilky úplně jinak naladěn. Zatímco Opel bude plnit roli SUV s dynamickými jízdními vlastnostmi, Captiva je měkčí a pohodlnější. Podle designu by jeden očekával, že tomu bude právě naopak, ale k “americkým“ automobilům patří odjakživa spíše komfort.

Celkově musím říci, že se mi nová Captiva líbí více než Antara a také bych se odvážil předpovídat jí větší úspěch. Má stejnou techniku, ale na rozdíl od svého sesterského SUV je na pohled mnohem zajímavější, pro někoho určitě atraktivnější a originálnější. Jak známo, lepší design lépe prodává. Počkejme si ale na to, jak budou nastaveny finální ceníky. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
 

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 135 720 km
Cena: 115 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 71 175 km
Cena: 200 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.796
Rok výroby: 2010
Stav: 89 442 km
Cena: 140 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků