Chevrolet Captiva 2011: facelift je světě (první foto a info)

Chevrolet Captiva se jako bratříček Opelu Antara na trhu objevil již v roce 2006, a protože nyní máme rok 2010, je nejvyšší čas na omlazené provedení. To automobilka poprvé představí na autosalonu v Paříži vedle dalších svých třech světových premiér - ty již rovněž známe, je to nové Aveo, pětidvéřový Cruze a také nové Orlando, které se bude prodávat i v Evropě. Už nyní je tedy jasné, že stánek Chevroletu bude v Paříži novinkami napráskaný jak málokterý jiný.

Ale zpět ke Captivě, neboť k té již máme první snímky a informace. Inovovaný model se pochopitelně pochlubí osvěženým vzhledem, z nějž je patrná větší, dvojitá čelní mřížka s uprostřed umístěným logem Chevy, přepracované přední světlomety, ostřeji tvarovaná přední kapota a LED blinkry ve vnějších zpětných zrcátkách.

Z boku si všimneme hranatějších bočních větracích otvorů a zvýrazněných oblouků blatníků, ve kterých jsou umístěna 17" až 19" kola v nových designech. Celé dílko pak dotvářejí nové barvy a lehce osvěžená záď.

Pod novou kapotou nastalo také pár změn. Najdeme mezi nimi čtyri nové či inovované motory, které budou standardně kombinované s novými manuálními, nebo automatickými šestistupňovými převodovkami. Nabídka agregátů tak bude zahrnovat dva benzínové (2,4 l a 3,0 l) a dvě varianty dieselové 2,2 l.

Nový benzínový motor 3,0 l V6 s výkonem 258 k s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů udělá z Captivy jedno z nejvýkonnějších kompaktních SUV na trhu. Turbodiesely 2,2 l s výkony 163 k nebo 184 k pak spíše jedno z mnoha úsporných SUV na trhu. Benzínový motor 2,4 l s dvěma vačkovými hřídeli v hlavě a variabilním časováním ventilů s výkonem 171 k pak bude zřejmě volbou pouze pro ty, kterí z libovolného důvodu nechtěji diesel. Oba diesely a benzin 2,4 je možné objednat buď s pohonem předních, nebo všech čtyř kol, vrcholná verze bude pochopitelně k dispozici pouze s lepším z obou typů přenosu výkonu na silnici.

Vylepšený interiér Captivy má nabídnout množstvím nových materiálů včetně nových potahů sedadel a dekorativních prvků, jeho snímek ale zatím nemáme.

Z nové výbavy stojí za zmínku třeba asistent rozjezdu do kopce a s ním technicky souveisející elektronická ruční brzda, která uvolnila další odkládací prostor ve středové konzole i pro dva držáky až litrových lahví. Vůz si pochopitelně zachová výhody adaptabilního systému sedadel s „divadelním uspořádáním” ve třech řadách, ve kterých se usadí až sedm osob.

Pařížský debut novinky je jasnou věcí, tehdy vám snad také budeme moci přinést její komplexní představení. Dále víme jen to, že Captiva 2011 přijde na evropské trhy na jaře roku... ano, 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Captiva 2011 na obou dosud uvolněných snímcích
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 135 720 km
Cena: 115 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 71 175 km
Cena: 200 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.796
Rok výroby: 2010
Stav: 89 442 km
Cena: 140 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků