Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresor a desetistupňový automat

Takhle výkonné a rychlé ještě žádné sériové Camaro nikdy nebylo. Nové ZL1 nabídne až 649 koní.

Chevrolet tvrdí, že nové Camaro ZL1 může prohánět nejpokročilejší sportovní auta na světě. Může to znít jako prázdné klišé, ale nové ostré Camaro má hodně potenciálu. Takovou kombinaci očekávaného komfortu, dynamiky a použitelnosti (a zřejmě i ceny) jinde asi nedostanete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chervolet Camaro ZL1 je nejvýkonnější a nejrychlejší Camaro v historii. Má výkon 649 koní a jako první Chevrolet dostalo novou desetistupňovou automatickou převodovku

Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresorem přeplňovaný osmiválec LT4 z rodiny „small block“ o objemu 6,2 l. Ten na zadní kola, kterým s trakcí pomáhá samosvorný diferenciál, posílá výkon 477 kW (649 k) a točivý moment 868 Nm.

Video | Americká auta | Technika | Fascinace | Chevrolet

Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Základem je pořád mechanická šestistupňová převodovka s funkcí automatických meziplynů, ale řada zákazníků patrně zvolí nový desetistupňový (!) automat. Ten se vůbec poprvé dostává do Chevroletu právě v modelu Camaro ZL1 a do roku 2018 ho bud mít osm dalších modelů.

Tohle Camaro má ale tolik točivého momentu, že by si bohatě vystačilo s čtyřmi nebo pěti rychlostmi... Pokud jde o podvozek, ten je adaptivní a používá magnetoreologické tlumiče, které umí měnit svou charakteristiku každých 5 ms.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekCamaro ZL1 je připraveno k ostrému nasazení na okuhu. Má celkem jedenáct chladičů včetně dodatečného chlazení převodovky a diferenciálu. Uvnitř se na výbavě nešetřilo, přesto je Camaro ZL1 o 90 kg lehčí než předchůdce

Jak je u podobných aut obvyklé, má nastavitelné jízdní režimy a Chevrolet počítá i s ostrým nasazením auta na okruhu. Tomu uzpůsobil brzdy a především chlazení důležitých komponent včetně převodovky a diferenciálu. Chevrolet má celkem 11 chladičů a automobilka zdůrazňuje, že není potřeba si za okruhové úpravy připlácet jako u konkurence.

Testy | Americká auta | Chevrolet

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L – sázka na design

Camaro ZL1, které dorazí i jako kabriolet, má také launch control a ve srovnání s přímým předchůdcem je o 90 kg lehčí. Hodnoty zrychlení nebo maximální rychlosti ještě nejsou známé, čeká se také na hodnocení spotřeby a emisí. Už teď je ale jasné, že majitelé budou platit v USA tzv. „gas guzzler tax“, tedy daň z vozidla s vysokou spotřebou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Cruze 1.796
Rok výroby: 2010
Stav: 25 939 km
Cena: 140 000 Kč
Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Aveo 1.206
Rok výroby: 2008
Stav: 143 763 km
Cena: 55 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků