Chevrolet Camaro ZL1 a úžasná jízda na Ringu. Zajel perfektní čas!

Camaro ZL1 patří mezi auta, se kterými by se měl motoristický nadšenec alespoň jednou v životě projet. Jistě, německá preciznost jako například v podání BMW M6 má svoje kouzlo, jenže americké vozy jsou zkrátka jiné a už několikrát se v minulosti prokázalo, jak dokážou být šílené. Třeba jako Dodge Challenger Hellcat, který bude až do konce života „odsouzen“ k pálení zadních pneumatik při každém pokusu o rychlejší rozjezd. Samozřejmě s trochou nadsázky...

Chevrolet Camaro ZL1 je na tom zdánlivě velmi podobně. Pod kapotou má osmiválec LT4 původem z Corvette Z06,  kompresor nakopává výkon až na úžasných 447 kW (640 koní), poháněna jsou zadní kola a převodovka je automatická s deseti stupni. S deseti! Ve srovnání s předchůdcem vůz zhubnul skoro metrák a má o zhruba šedesát koní výkonu navrch, ani tak ale na papíře nepůsobí jako hvězda zatáček. Nebo se mýlím?

Výrobce s ostrým Camarem vyrazil na Severní smyčku Nürburgringu a zajel tam čas, o kterém by se před nějakými deseti lety snilo Zondám, Koenigseggům a podobným supersportovním kreacím. Jistě, tyhle italské supersporty už v dnešní době dokáže porazit také Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde, i tak je ale čas 7:29,60 impozantní.

Ve srovnání s předchůdcem je kratší o šílených 11,67 sekund, což si lze představit také jako rozdíl časů brutálního Radicalu SR8LM a Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce. Kdepak, tohle americké kladivo umí jezdit rychle a hlavně umí zatáčet!

 

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Aveo 1.206
Rok výroby: 2008
Stav: 143 763 km
Cena: 50 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků