Chevrolet Camaro ZL1 a úžasná jízda na Ringu. Zajel perfektní čas!

Camaro ZL1 patří mezi auta, se kterými by se měl motoristický nadšenec alespoň jednou v životě projet. Jistě, německá preciznost jako například v podání BMW M6 má svoje kouzlo, jenže americké vozy jsou zkrátka jiné a už několikrát se v minulosti prokázalo, jak dokážou být šílené. Třeba jako Dodge Challenger Hellcat, který bude až do konce života „odsouzen“ k pálení zadních pneumatik při každém pokusu o rychlejší rozjezd. Samozřejmě s trochou nadsázky...

Chevrolet Camaro ZL1 je na tom zdánlivě velmi podobně. Pod kapotou má osmiválec LT4 původem z Corvette Z06,  kompresor nakopává výkon až na úžasných 447 kW (640 koní), poháněna jsou zadní kola a převodovka je automatická s deseti stupni. S deseti! Ve srovnání s předchůdcem vůz zhubnul skoro metrák a má o zhruba šedesát koní výkonu navrch, ani tak ale na papíře nepůsobí jako hvězda zatáček. Nebo se mýlím?

Výrobce s ostrým Camarem vyrazil na Severní smyčku Nürburgringu a zajel tam čas, o kterém by se před nějakými deseti lety snilo Zondám, Koenigseggům a podobným supersportovním kreacím. Jistě, tyhle italské supersporty už v dnešní době dokáže porazit také Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde, i tak je ale čas 7:29,60 impozantní.

Ve srovnání s předchůdcem je kratší o šílených 11,67 sekund, což si lze představit také jako rozdíl časů brutálního Radicalu SR8LM a Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce. Kdepak, tohle americké kladivo umí jezdit rychle a hlavně umí zatáčet!

 

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 123 889 km
Cena: 184 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků