Řeším stejný problém a to u camara ss, cestou do frankfurtu a zpět se zadní kola na ráfku pootočila o 30 cm. Cestou zpátky samozřejmě vibrovala a nevyváženost až 80g.Gumy pirelli p zero stejné jako na novém autě. Předek se posunul jen o 1 cm.Vůbec nevím jak to vyřešit. Podezříval jsem ten problém už loni, ale po montáži nových jsem začal dělat rysky a je to jasný. Ve 150 za 3 plnej a už se to pohne.
No já to vidim spíš na nedostatečně dymenzované lemy pneumatik.
Neustale mi utikal vzduch na zadnich kolech, pak mi gumar vysvetlil co se deje s rafky na semaforech, kdyz dam plnej plyn. Nepomohlo ani lepeni pneu k rafku. Vyresil jsem to az vetsim prumerem kol.
A co se děje s ráfky při plném plynu ?
U tvého přečipovaného Seatu ? NIC ! :-D
O jakém seatu je řeč ?
V čem je Camaro tak vyjímečné že jiní tyhle problémy nemají ?
Stejné problémy řeší všichni, ale nikdo se jimi do teď nechlubil.
Je těžké ... nebo nemaji zvladnutou technologii ... jinak si taky nedovedu predstavit ze brzdna draha je jako u kdejakyho Evropskyho kombiku ... 36,6m
Něco podobného se stávalo, když se začínali tunit velký dieselový motory v SUV. Kdy si zákazník nechal natunit motor na nějakých 1000Nm+ a pak se divil, že se mu klepe na dálnici volant. Přitom celý vtip byl v tom, že standardní, nebo běžná tunigová kola nebyla stavěná na takový krouťák a pneumatika se posunovala po ráfku při plném sešlápnutí plynu. Takže bych možná poslal někoho na inspekci do oddělení kol nebo k dodavateli:D
Co má společného krouťák motoru s krouťákem na kolech ? A co při brzdění ?
To, že vysoký krouťák motoru dokázal přeprat styk ráfku s pneumatikou. I přes všechno zpřevodování a diferenciály se na kola přeneslo obrovský množství kroutícího momentu se kterým nikdo nepočítal. Při brzdění nebyl problém, jelikož tam zas nebyl takový rozdíl oproti sérii - stejná váha, stejný rychlosti. Akcelerace z nuly nebo z nízkých rychlostí byl problém. Po několika rychlejších startech se začalo projevovat rozhozený vyvážení kola nejspíš i nějaká strukturální porušení pneu.
A které auto dovede mít větší akceleraci než brždění? Trochu reality do toho snění ... .
Třeba dragstery. Akcelerují na širokých lepivých válcích a brzdit musí padákem protože by to ly teňoučké přední kola absolutně nezvládly
No a kam se ten točivý moment měl podít? Co klesá úměrně s převody je výkon přenesený na kola... Ale právě převody jsou tam od toho, aby ten moment násobily. Spíš nikoho nenapadlo spočítat jaká je třecí síla mezi ráfkem a patkou pneumatiky a pak všem padala čelist z toho co se děje. Názorná deformace pneu při "startu" je třeba zde http://youtu.be/mfJejgODr3E...
Kdyby to bylo opravdu takhle, auta by vůbec nemohly používat třeba redukci. S ní je krouťák na kolech ještě několikanásobně větší než s tím nejnačipovanějším motorem a pneumatiky by se jim protáčely v jednom kuse
OK, tudíž co za fyzikální jev způsobovalo tuto reakci? Pokud mi máte náladu na to odpovědět. Jen rád se dozvím něco o těchto principech. Není to totiž jen hospodská historka od Franty, ale zkušenost od mého německého kamaráda co staví závoďáky na 24hodinovky apod.
Konkrétní příčinu nevím, ale hledal bych chybu napřed u výrobce plášťů. U motorek jsem se taky setkal s podobným jevem a dělal to jen jeden druh plášťů - nejspíše měly krapet větší průměr patky a na ráfku při brzdění prokluzovaly
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.