Chevrolet Camaro Z/28 brzdí tak dobře, až se gumy protáčí na ráfcích…

18 komentářů

Zdeněk
11. dubna • 9:01

Řeším stejný problém a to u camara ss, cestou do frankfurtu a zpět se zadní kola na ráfku pootočila o 30 cm. Cestou zpátky samozřejmě vibrovala a nevyváženost až 80g.
Gumy pirelli p zero stejné jako na novém autě. Předek se posunul jen o 1 cm.
Vůbec nevím jak to vyřešit. Podezříval jsem ten problém už loni, ale po montáži nových jsem začal dělat rysky a je to jasný. Ve 150 za 3 plnej a už se to pohne.

bfdbdf
15. března • 16:03

No já to vidim spíš na nedostatečně dymenzované lemy pneumatik.

Mustang GT
15. března • 6:48

Neustale mi utikal vzduch na zadnich kolech, pak mi gumar vysvetlil co se deje s rafky na semaforech, kdyz dam plnej plyn. Nepomohlo ani lepeni pneu k rafku. Vyresil jsem to az vetsim prumerem kol.

Vana666
15. března • 7:12

A co se děje s ráfky při plném plynu ?

Mustang GT
15. března • 8:10

U tvého přečipovaného Seatu ? NIC ! :-D

Vana666
15. března • 8:48

O jakém seatu je řeč ?

Vana666
14. března • 8:55

V čem je Camaro tak vyjímečné že jiní tyhle problémy nemají ?

Gouda
14. března • 12:06

Stejné problémy řeší všichni, ale nikdo se jimi do teď nechlubil.

Jouza
14. března • 9:18

Je těžké ... nebo nemaji zvladnutou technologii ... jinak si taky nedovedu predstavit ze brzdna draha je jako u kdejakyho Evropskyho kombiku ... 36,6m

Loneroc
14. března • 16:30

Něco podobného se stávalo, když se začínali tunit velký dieselový motory v SUV. Kdy si zákazník nechal natunit motor na nějakých 1000Nm+ a pak se divil, že se mu klepe na dálnici volant. Přitom celý vtip byl v tom, že standardní, nebo běžná tunigová kola nebyla stavěná na takový krouťák a pneumatika se posunovala po ráfku při plném sešlápnutí plynu. Takže bych možná poslal někoho na inspekci do oddělení kol nebo k dodavateli:D

Vana666
14. března • 17:18

Co má společného krouťák motoru s krouťákem na kolech ?
A co při brzdění ?

Loneroc
14. března • 17:41

To, že vysoký krouťák motoru dokázal přeprat styk ráfku s pneumatikou. I přes všechno zpřevodování a diferenciály se na kola přeneslo obrovský množství kroutícího momentu se kterým nikdo nepočítal. Při brzdění nebyl problém, jelikož tam zas nebyl takový rozdíl oproti sérii - stejná váha, stejný rychlosti. Akcelerace z nuly nebo z nízkých rychlostí byl problém. Po několika rychlejších startech se začalo projevovat rozhozený vyvážení kola nejspíš i nějaká strukturální porušení pneu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zdeněk
17. března • 16:15

A které auto dovede mít větší akceleraci než brždění? Trochu reality do toho snění ... .

Vana666
20. března • 10:49

Třeba dragstery. Akcelerují na širokých lepivých válcích a brzdit musí padákem protože by to ly teňoučké přední kola absolutně nezvládly

Karl
15. března • 14:53

No a kam se ten točivý moment měl podít? Co klesá úměrně s převody je výkon přenesený na kola... Ale právě převody jsou tam od toho, aby ten moment násobily. Spíš nikoho nenapadlo spočítat jaká je třecí síla mezi ráfkem a patkou pneumatiky a pak všem padala čelist z toho co se děje. Názorná deformace pneu při "startu" je třeba zde http://youtu.be/mfJejgODr3E...

Vana666
14. března • 18:16

Kdyby to bylo opravdu takhle, auta by vůbec nemohly používat třeba redukci. S ní je krouťák na kolech ještě několikanásobně větší než s tím nejnačipovanějším motorem a pneumatiky by se jim protáčely v jednom kuse

Loneroc
14. března • 18:46

OK, tudíž co za fyzikální jev způsobovalo tuto reakci? Pokud mi máte náladu na to odpovědět. Jen rád se dozvím něco o těchto principech. Není to totiž jen hospodská historka od Franty, ale zkušenost od mého německého kamaráda co staví závoďáky na 24hodinovky apod.

Vana666
14. března • 19:04

Konkrétní příčinu nevím, ale hledal bych chybu napřed u výrobce plášťů. U motorek jsem se taky setkal s podobným jevem a dělal to jen jeden druh plášťů - nejspíše měly krapet větší průměr patky a na ráfku při brzdění prokluzovaly

Doporučujeme

Články odjinud