Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje péči konstruktérů o zvýšení přítlaku

Podívejte se, jakým způsobem konstruktéři nového Chevroletu Camaro Z/28 zapracovali na jeho jízdních vlastnostech.

Špičkové verze amerických sportovních vozů s klasickou koncepcí pohonné soustavy byly (a v mnoha případech stále jsou) velmi rychlé, ale jezdily (a bohužel často stále jezdí) hlavně rovně. Doba však pokročila a i američtí zákazníci chtějí auto, které bude zatáčet a které bude konkurenceschopné i na zatáčkovitém okruhu. GM zdůrazňuje některé prvky, jež použil u nového Chevroletu Camaro Z/28.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro Z/28: znázornění obtoku vzduchu

Model Camaro Z/28 vrátil do života své slavné jméno v rámci faceliftu celé řady Camaro na jaře letošního roku. V říjnu vyrazil popasovat se s renomovanou konkurencí na Severní smyčku Nürburgringu a jeho účast rozhodně fiaskem neskončila, ale potvrdila, že pečlivost vývojového týmu se vyplatila: Camaro Z/28 zajelo okruh za 7:37:47, což je lepší výsledek než třeba u vozů Porsche 911 Carrera S, Lamborghini Murciálago, ale také Mercedes-Benz SLS AMG.

Technika | Video | Americká auta | Fascinace | Chevrolet

Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Z/28 navazuje na Camaro SS, ale oproti němu se liší celou řadou rysů včetně hmotnosti, která je o 45 kg nižší. Důsledné ladění detailů v aerodynamickém tunelu přineslo zvýšení přítlaku o plných 200 kg při rychlosti 241 km/h, přičemž 114 kg z této hodnoty přinesly modifikace předního nárazníku s výrazným lízátkem. Další zlepšení přinesly náběhové plochy před předními koly a nově tvarovaný kryt pod motorem.

Upravené přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru dostalo malou svislou hranu na své zadní hraně, jež kromě zvýšení přítlaku ve vyšších rychlostech zlepšuje také stabilitu vozu a jeho reakce na pokyny volantem. Další kapitolou je nová kapota z uhlíkových kompozitů. Její masivní průduchy odvádějí vzduch přímější cestou od chladičů vrchem motoru nad střechu vozu namísto vedení vzduchu pod vůz, což zlepšuje účinnost chlazení a zároveň přispívá ke snížení aerodynamických ztrát a zvýšení přítlaku.

Testy | Americká auta | Chevrolet

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L – sázka na design

Další úpravy aerodynamiky se pak podílejí na zlepšení chlazení výfukové soustavy a přispívají k plynulejšímu proudění obtékajícího vzduchu kolem karoserie vozu i pod jeho spodkem. Úpravám se neubránily ani mřížky v přídi Camara Z/28, jež oproti Camaru SS postrádají mlhovky, ale obsahují náběhy k vedení vzduchu k předním brzdám.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro Z/28, návrat slavného jména

Připomeňme, že o pohon modelu Camaro Z/28 se stará sedmilitrový osmiválec LS7 s výkonem 505 koní (373 kW) a točivým momentem 637 Nm, na který navazuje šestistupňová, manuálně řazená (!) převodovka. Pohon zadních kol je samozřejmostí.

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 135 720 km
Cena: 124 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 40 056 km
Cena: 129 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 71 175 km
Cena: 207 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků