Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Americký svalovec Chevy Camaro ve sportovní variantě Z/28 se vydal na obávanou Severní smyčku Nürburgringu, aby na dálku změřil síly s konkurencí.

Nová Z/28 není nejvýkonnější verzí nového Camara, tato pocta zůstává vyhrazena modelu ZL1. Je ale „nejokruhovější“, nejvíce vhodná pro jízdu na závodní trati. Camarem Z/28 Chevrolet odpovídá na konkurenční Mustang Boss 302.

Namísto kompresorem přeplňovaného motoru má Camaro Z/28 atmosféricky plněný vidlicový osmiválec LS7 o objemu rovných sedmi litrů (!) s titanovými sacími ventily, suchou vanou a speciálním sacím i výfukovým traktem. 

Americká „Carrera RS“

Klepněte pro větší obrázek

První Camaro Z/28 z roku 1967 bylo určeno pro závody třídy Trans-Am 2 Amerického klubu sportovních vozů. Mělo odhlečený motor V8 5,0 l, rychlejší řízení a okruhový podvozek. Klimatizace nebo samočinná převodovka naopak chyběly.

Výsledkem je „nejméně“ 373 kW (507 koní) a 637 Nm, nejvyšší otáčky činí 7000 min-1. Sílu motoru přenáší na zadní kola šestistupňový manuál Tremec TR060 přes samosvorný diferenciál se šnekovým ozubením. Převodovka i diferenciál mají chladicí okruh s dostatečným výkonem pro okruhové nasazení.

Hlavní devizou podvozku jsou nové tlumiče pérování, které umožňují nastavení tahového a tlakového útlumu vždy pro rychlý a pomalý zdvih kola zvlášť. Práci tlumičům navíc ulehčují samotná kola, která jsou i s 19palcovými pneumatikami v součtu o 19 kg lehčí než dvacítky na Camaru SS. Těžiště kleslo o 33 mm.

Pneumatiky Pirelli mají vpředu i vzadu shodný rozměr 305/30 ZR19. Jedná se o první sériovou aplikaci nového typu pneumatik s obchodním označením Pzero Trofeo R a podle Chevroletu také o nejširší přední obutí mezi všemi sériovými auty.

Zejména díky tomu se Camaro Z/28 pyšní příčným zrychlením 1,05 g a záporným podélným zrychlením 1,5 g při brzdění. To mimochodem obstarávají brzdy Brembo s kotouči 394x36 mm a šestipístkovými třmeny vpředu a 390x32 mm se čtyřpístkovými brzdiči vzadu. Mimochodem, kotouče jsou z karbonového kompozitu. Kdo říká, že americké sporťáky musí být technicky primitivní?

Testy | Americká auta | Chevrolet

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L  

Důkladná odtučňovací kůra spočívala v odstranění sady na opravu pneumatik, odhlučňovacích materiálů a čalounění zavazadlového prostoru v kombinaci s instalací menší baterie a tenčího zadního okna (3,2 vs 3,5 mm). Klimatizace se dodává pouze na přání a xenony či mlhovky nedostanete na Z28 vůbec. 

Díky tomu všemu je Z/28 o 45 kg lehčí než Camaro SS s atmosféricky plněným motorem, oproti přeplňovanému Camaru ZL1 činí úspora dokonce 136 kg.

Sada aerodynamických úprav obsahuje i funkční difuzor a podle výrobce generuje „v okruhových rychlostech“ skutečný přítlak. Konkrétními hodnotami se ovšem Chevrolet nepochlubil.

Zajímavosti | Americká auta | Design | Kupé | Kabriolety | Cestování | Chevrolet

Chevrolet Camaro: čím se to evropské liší od amerického?

Že jako celek auto funguje, ale dokazuje tohle nové video. Chevrolet Camaro Z/28 zajel Nordschleife v čase 7:37:47. Jistě, ve srovnání s rekordní jízdou Porsche 918 Spyder žádná senzace, ale výsledek je o čtyři desetiny lepší než v případě aktuálního Porsche 911 Carrera S. Závidět mohou i o víc než dvě sekundy pomalejší Lamborghini Murciélago či Mercedes-Benz SLS AMG.

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 8 309 km
Cena: 205 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků