Chevrolet Camaro Z/28 na brzdě: 455 koní a přes 569 Nm!

Zřejmě vůbec poprvé se k nezávislé zkoušce výkonu dostavila významná novinka Chevrolet Camaro Z/28. Za deklarovanými hodnotami mírně zaostala, ale vyslovený průšvih to rozhodně nebyl!

Model Chevrolet Camaro Z/28 je převratný nejen v řadě Camaro, ale také v dějinném kontextu amerických muscle cars. Jde totiž o reprezentanta nové generace produktů typických výrobců, které nijak nestrádají v oblasti nabídky enormní síly motoru, ale zároveň přidávají důraz na jízdní vlastnosti, odlehčování a aerodynamiku. Tomu jsme se věnovali již několikrát, naposledy v souvislosti s odstraněním znaku na chladiči nebo protáčením pneumatik na ráfcích při brzdění.

Video | Technika | Sportovní auta | Kupé | Fascinace | Chevrolet

Chevrolet Camaro Z/28: 28 důvodů, proč je nejrychlejším Camarem

Americká společnost Redline Motorsports nyní na svoji válcovou zkušebnu usadila Chevrolet Camaro Z/28 s tím, že vyzkouší, co se skutečně skrývá v atmosféricky plněném osmiválci big block LS7 s objemem 7,0 l a suchou klikovou skříní. Výrobce slibuje výkon 505 koní (371 kW) a točivý moment 637 Nm. Neopomeňte pokochat se připojeným videem a zesílit při jeho sledování zvuk!

Zajímavosti | Video | Technika | Škoda | Palivo | Škoda Rapid

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Křivka točivého momentu je celkem plochá v rozmezí od 2 500 až k 6 000 ot./min., přičemž křivka průběhu výkonu je takřka rovná v celém spektru využitelných otáček. Technici Redline Motorsports zkoušenému vozu změřili na kolech nejvyšší výkon 455,0 koní (334,7 kW) při 5 900 ot./min. a točivý moment 569,34 Nm při 4 400 ot./min. Oproti továrním údajům jde o odchylky mírně nad úrovní 10 %, ovšem automobilka pochopitelně udává hodnoty měřené na klice, takže při započtení ztrát převodného ústrojí to nic hrozného není.


 

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 8 309 km
Cena: 205 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků