Chevrolet Camaro Z/28 na brzdě: 455 koní a přes 569 Nm!

Zřejmě vůbec poprvé se k nezávislé zkoušce výkonu dostavila významná novinka Chevrolet Camaro Z/28. Za deklarovanými hodnotami mírně zaostala, ale vyslovený průšvih to rozhodně nebyl!

Model Chevrolet Camaro Z/28 je převratný nejen v řadě Camaro, ale také v dějinném kontextu amerických muscle cars. Jde totiž o reprezentanta nové generace produktů typických výrobců, které nijak nestrádají v oblasti nabídky enormní síly motoru, ale zároveň přidávají důraz na jízdní vlastnosti, odlehčování a aerodynamiku. Tomu jsme se věnovali již několikrát, naposledy v souvislosti s odstraněním znaku na chladiči nebo protáčením pneumatik na ráfcích při brzdění.

Video | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Chevrolet

Chevrolet Camaro Z/28: 28 důvodů, proč je nejrychlejším Camarem

Americká společnost Redline Motorsports nyní na svoji válcovou zkušebnu usadila Chevrolet Camaro Z/28 s tím, že vyzkouší, co se skutečně skrývá v atmosféricky plněném osmiválci big block LS7 s objemem 7,0 l a suchou klikovou skříní. Výrobce slibuje výkon 505 koní (371 kW) a točivý moment 637 Nm. Neopomeňte pokochat se připojeným videem a zesílit při jeho sledování zvuk!

Zajímavosti | Video | Technika | Škoda | Palivo | Škoda Rapid

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Křivka točivého momentu je celkem plochá v rozmezí od 2 500 až k 6 000 ot./min., přičemž křivka průběhu výkonu je takřka rovná v celém spektru využitelných otáček. Technici Redline Motorsports zkoušenému vozu změřili na kolech nejvyšší výkon 455,0 koní (334,7 kW) při 5 900 ot./min. a točivý moment 569,34 Nm při 4 400 ot./min. Oproti továrním údajům jde o odchylky mírně nad úrovní 10 %, ovšem automobilka pochopitelně udává hodnoty měřené na klice, takže při započtení ztrát převodného ústrojí to nic hrozného není.


 

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků