Chevrolet Camaro Z/28 brzdí tak dobře, až se gumy protáčí na ráfcích…

Nové Camaro Z/28 značce Chevrolet zatím dělá dobrou reklamu, ale tentokrát má celkem problém. Nebo jde jen o součást propagační kampaně…?

Už před časem jsme vás informovali o pečlivých aerodynamických modifikacích Camara Z/28 směřujících k zvýšení přítlaku a zlepšení chlazení. Teprve před týdnem jsme pak poukázali na další specifický rys: Camaro Z/28 přišlo o typický firemní znak na chladiči pro zlepšení chlazení motoru, přičemž toto zdánlivě marginální opatření údajně přinese další až tři krychlové metry vzduchu k chladičům za minutu. Loni v říjnu se jeden z vozů tohoto typu blýsknul na Nürburgringu, kde zajel Severní smyčku ve velmi slušném čase 7:37:47.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední pneumatiky Camara Z/28 se při prudkém brzdění na ráfcích protočí 
 

Do této chvíle všechno dobré, ale nyní přišel problém. Jde o kola. Už dříve jsme vás informovali o tom, že Camaro Z/28 má na předních kolech pneumatiky široké 305 mm, což je zřejmě největší rozměr mezi sériově vyráběnými automobily. Samozřejmostí je vysoká přilnavost tohoto obutí v zatáčkách, ovšem potíž nastává ve chvíli prudkého brzdění. Brzdová soustava Brembo s uhlíko-keramickými kotouči totiž Camaru Z/28 zajišťuje tak výrazné zpomalení, že se pneumatiky začaly při intenzivním brzdění protáčet na ráfcích.

Zajímavosti | Video | Technika | Sportovní auta | Kupé | Chevrolet

Chevrolet Camaro Z/28 s obrysem znaku „Flowtie“ pro lepší chlazení

Konstruktéři Chevroletu se pokusili tento docela důležitý problém napravit nanesením speciálního zdrsňujícího nátěru na dosedací plochy ráfků, ale ani to nepřineslo přesvědčivé výsledky. Řešením se nakonec stalo teprve až opískování dosedacích ploch ráfků, jež přispělo ke zvýšení přilnavosti mezi patkou pneumatiky a ráfkem.

A na závěr otázka: není zveřejnění tohoto „problému“ jen dalším, byť poněkud riskantním marketingovým tahem směřujícím k propagaci modelu Camaro Z/28? Vzhledem k tomu, že k tomuto tématu vzniklo i oficiální video, tak se zdá, že zřejmě ano…


 

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 126 303 km
Cena: 100 000 Kč
Chevrolet Captiva 1.991
Rok výroby: 2007
Stav: 188 221 km
Cena: 150 000 Kč
Chevrolet Kalos 1.399
Rok výroby: 2005
Stav: 161 386 km
Cena: 34 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků