Chevrolet Camaro: Šestá generace je nejvýkonnější i nejúspornější

Chevrolet představil novou, v pořadí už šestou generaci modelu Camaro. V základní verzi jde o nejúspornější Camaro vůbec, v té nejvýkonnější zase o nejrychlejší Camaro. A jako bonus přidala automobilka i nejširší paletu motorizací.
Seznam kapitol
  1. Chevrolet Camaro 2016, Videa
  2. Chevrolet Camaro 2016: Fotogalerie

Nové Camaro má světovou premiéru za sebou. Auto je ve srovnání s předchůdcem o něco menší, nová platforma ale nabízí vyšší tuhost, vůz je i lehčí a do své nabídky dostal hned trojici motorů. Skromní zájemci mohou sáhnout po čtyřválci, alternativou je pak šestiválec o objemu 3,6 l a zákazníci, kteří chtějí vše, mají k dispozici ještě osmiválec 6.2L.

Testy | Americká auta | Chevrolet

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L – sázka na design

Chevrolet Camaro šesté generace je dlouhý 4784 mm, široký 1897 mm a vysoký 1348 mm, rozvor náprav nabídne 2811 mm. Předchozí generace byla téměř o deset centimetrů delší, byla také přesně o dva centimetry širší a zároveň o 28 mm vyšší. Nabízela i delší rozvor náprav a větší rozchod kol. Jednoduše řečeno, nové Camaro je kompaktnější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Chevrolet Camaro je menší, než byl ten odstupující. Zároveň je ale lehčí a nabídne tužší karoserii. 

A je také lehčí. Chevrolet se pokusil šetřit kilogramy všude, kde to šlo. Takže třeba rám palubní desky není kovový, nýbrž je hliníkový, což ušetřilo 4,2 kg. Dalších dvanáct kilogramů ušetřila nová pětiprvková zadní náprava, z hliníkových slitin je i přední náprava a tak dále. Celkově váží základ karoserie o 60,5 kg méně, u kompletního Camara v nejlehčí verzi se podařilo dosáhnout úspory 90 kg. Karoserie je ale zároveň o 28 % tužší.

Nabídka motorizací začíná u Camara LT s motorem 2.0L Turbo. Tato jednotka disponuje výkonem 205 kW (275 k) a točivý moment dosahuje na 400 Nm. Devadesát procent této hodnoty dostanete po překročení 2100 ot./min, samotné maximum motor nabízí v rozmezí od 3000 do 4500 ot./min. Zrychlení z nuly na amerických 96 km/h proběhne za méně než šest sekund a spotřeba by neměla překročit 7,8 l/100 km v režimu dálniční jízdy.

Zajímavosti | Technika | Americká auta | Premiéry | Sportovní auta | Fascinace | Autosalony | Chevrolet | Kupé

Chevrolet Camaro 2014: facelift, ale hlavně návrat verze Z/28

Silnější možností je Camaro LT osazené šestiválcem 3.6L. V tomto případě dostanete 250 kW (335 k) a točivý moment 385 Nm. Jde o atmosféricky plněnou jednotku, která používá přímý vstřik paliva, variabilní časování ventilů i systém deaktivace válců. Oba zmíněné motory jsou k dispozici se šestistupňovým manuálem a osmistupňovým automatem Hydra-Matic 8L45. V podstatě jde o lehčí verzi automatu, který používá osmiválec.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vrcholem nabídky je Camaro SS osazené osmiválcem o výkonu 455 koní. Přesná čísla týkající se dynamiky ale Chevrolet zatím nezveřejnil. 

Vrcholné Camaro SS dostalo motor 6.2L LT1 V8, což je jednotka, která se představila spolu s Corvette Stingray. Pro zástavbu do Camara bylo potřeba upravit přibližně dvacet procent dílů (například výfukový systém). Opět je zde přímý vstřik paliva, deaktivace válců i variabilní časování ventilů. Camaro SS nabídne 339 kW (455 k) a 617 Nm. Standardem je znovu šestistupňový manuál, alternativu představuje zmíněný osmistupňový automat.

Video | Premiéry | Sportovní auta | Autosalony | Chevrolet

Chevrolet Corvette Stingray: nejvýkonnější model je tu

Krotit vaše vášně budou brzdy o velikosti 320 mm vpředu a 315 mm vzadu. Vrcholné Camaro SS používá brzdy Brembo, které mají kotouče velké 345 mm vpředu a 338 mm vzadu. Na rozdíl od základních variant pracují i zadní brzdy se čtyřmi pístky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Základní dvoulitrové Camaro dostalo systém aktivního snižování hluku v interiéru, šestiválec a osmiválec mají naopak systém zvýrazňující zvuk motoru. Kromě toho je u těchto motorů také klapka ve výfuku, takže si řidič může vybrat, zda chce tišší nebo hlučnější automobil.

Camaro nově používá také volič jízdních režimů. Slabší verze mohou vybírat z režimů Snow/Ice, Tour a Sport, Camaro SS k tomu přidává ještě ostrý režim Track. 

Následující kapitola
Chevrolet Cruze 1.796
Rok výroby: 2010
Stav: 89 442 km
Cena: 145 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 125 000 Kč
Chevrolet Aveo 1.15
Rok výroby: 2008
Stav: 52 553 km
Cena: 65 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků