Chevrolet Camaro Pace Car: opět pro „Indy”

Spolupráce Chevroletu a slavné dráhy Indianapolis pokračuje i v 21. století. Nejnovějším „pace carem” se tak stane znovu Camaro.

Představitelé automobilky Chevrolet a trati Indianapolis Motor Speedway společně představili nový Chevrolet Camaro SS s doplňkovým označením Indy 500. Stalo se tak v prostorách muzea Speedway's Hall of Fame, kde se Camaro SS modelového roku 2010 zaskvělo po boku legendárních strojů.

„Vážíme si velkého partnerství s tratí Indianapolis Motor Speedway trvajícího řadu let a jsme hrdí na to, že se nám opět dostalo cti zavádět závod 500 mil Indianapolis díky speciálnímu Camaru,“ uvedl jeden z nejvyšších manažerů Chevroletu Jim Campbell.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do vzhledu modifikovaného Camara se obě instituce snažily vtisknout to nejlepší z dějin tohoto modelu i slavného závodu. Vůz Chevrolet Camaro zaváděl tento vytrvalostní závod poprvé již v roce 1967, o čemž se můžete přesvědčit i z přiložených archivních snímků. Této pocty se Camaru dostalo již v letech  1969, 1982, 1993 a 2009.

Zaváděcí vůz pro rok 2010 (závod se pojede 30. května) je lakován oranžovou metalízou a zdoben „rychlými pruhy“ v odstínu White Diamond, jež sahají od spodku předního nárazníku přes kapotu a střechu až k difuzoru v zadním nárazníku. Jak je vidět z přiložených fotografií, jedná se o obrácenou kombinaci v porovnání s původním Camarem Indy 500 z roku 1967 (tehdy se však jednalo o kabriolet).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Camaro SS Indy 500 se vyznačuje „sportovní“ optickou sadou RS a koženým čalouněním interiéru s oranžovými akcenty (včetně kontrastního stehování sady koberečků) a dodatečnými ciferníky doplňkových ukazatelů. Pod jeho kapotou se nachází osmiválec s objemem 6,2 l a standardním laděním na 400 koní (293 kW), bohužel v kombinaci s nepříliš závodně působící automatickou převodovkou. Mezi další specifické prvky tohoto stroje patří loga květnového závodu umístěná na dveřích, předních blatnících a hlavových opěrkách. Dále si všimneme nové masky chladiče, kterou Chevrolet možná plánuje uvést i do sériové výroby, ovšem na rozdíl od integrovaných bezpečnostních stroboskopických světel, jež se tentokrát obešly bez nutnosti instalace dodatečné světelné rampy. Záď oživují nová světla s jantarovým zabarvením.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro Pace Car
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 8 309 km
Cena: 205 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků