Chevrolet Camaro Pace Car: opět pro „Indy”

Spolupráce Chevroletu a slavné dráhy Indianapolis pokračuje i v 21. století. Nejnovějším „pace carem” se tak stane znovu Camaro.

Představitelé automobilky Chevrolet a trati Indianapolis Motor Speedway společně představili nový Chevrolet Camaro SS s doplňkovým označením Indy 500. Stalo se tak v prostorách muzea Speedway's Hall of Fame, kde se Camaro SS modelového roku 2010 zaskvělo po boku legendárních strojů.

„Vážíme si velkého partnerství s tratí Indianapolis Motor Speedway trvajícího řadu let a jsme hrdí na to, že se nám opět dostalo cti zavádět závod 500 mil Indianapolis díky speciálnímu Camaru,“ uvedl jeden z nejvyšších manažerů Chevroletu Jim Campbell.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do vzhledu modifikovaného Camara se obě instituce snažily vtisknout to nejlepší z dějin tohoto modelu i slavného závodu. Vůz Chevrolet Camaro zaváděl tento vytrvalostní závod poprvé již v roce 1967, o čemž se můžete přesvědčit i z přiložených archivních snímků. Této pocty se Camaru dostalo již v letech  1969, 1982, 1993 a 2009.

Zaváděcí vůz pro rok 2010 (závod se pojede 30. května) je lakován oranžovou metalízou a zdoben „rychlými pruhy“ v odstínu White Diamond, jež sahají od spodku předního nárazníku přes kapotu a střechu až k difuzoru v zadním nárazníku. Jak je vidět z přiložených fotografií, jedná se o obrácenou kombinaci v porovnání s původním Camarem Indy 500 z roku 1967 (tehdy se však jednalo o kabriolet).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Camaro SS Indy 500 se vyznačuje „sportovní“ optickou sadou RS a koženým čalouněním interiéru s oranžovými akcenty (včetně kontrastního stehování sady koberečků) a dodatečnými ciferníky doplňkových ukazatelů. Pod jeho kapotou se nachází osmiválec s objemem 6,2 l a standardním laděním na 400 koní (293 kW), bohužel v kombinaci s nepříliš závodně působící automatickou převodovkou. Mezi další specifické prvky tohoto stroje patří loga květnového závodu umístěná na dveřích, předních blatnících a hlavových opěrkách. Dále si všimneme nové masky chladiče, kterou Chevrolet možná plánuje uvést i do sériové výroby, ovšem na rozdíl od integrovaných bezpečnostních stroboskopických světel, jež se tentokrát obešly bez nutnosti instalace dodatečné světelné rampy. Záď oživují nová světla s jantarovým zabarvením.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro Pace Car
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků