Chevrolet Camaro nakonec míří i na evropské trhy

Jurgen Keller z německého zastoupení Chevroletu potvrdil, že koncern General Motors i přes své hospodářské potíže rozhodl o tom, že do Evropy bude oficiálně dovážet své muscle cars řady Camaro modelového roku 2010. Pro degenerující evropský trh to bude jistě vítané ozvláštnění, o cenách či chvíli nástupu na vybrané trhy však dosud nemáme informace.

Vozy Chevrolet Camaro se nyní dodávají s šestiválcem 3,6 V6 s výkonem 304 koní a osmiválcem 6,2 V8 o výkonu 426, resp. 400 koní v závislosti na použité převodovce. Chevrolet Camaro jsme vám podrobně představili spolu s technickými detaily a fotografiemi na tomto místě.

A jak by to mohlo být s cenami? Pokud se Camaro v USA prodává od 23 040 do 35 425 dolarů, vychází nám prostým přepočtem při současném kurzu částky 16 400 a 25 215 eur. Dovozci však dnes v Evropě kvůli clům a daním požadují od 39 900 do 50 615 eur a dá se očekávat, že oficiální cena Camara bude jen o málo jiná.

Jen tak pro zajímavost při opačném přepočtu by evropská třídveřová Toyota Yaris (prodávaná za 17 150 eur) by po přepočtu stála Američana 24 100 dolarů a Alfa Romeo MiTo pak 22 800 dolarů (v Německu figuruje v ceníku s hodnotou 16 200 eur). Ano, vzhledem k nákladům spojeným s dopravou a individuálním daňovým podmínkám nelze evropské a americké ceny doslovně porovnávat, ale Američan by zřejmě za svých 23 000 dolarů pořídil Yaris snad pouze po závažném úrazu hlavy.

Ale počkejme si, za kolik nám Camaro naše dealerství nabídnou, třeba nakonec budeme příjemně překvapeni.

Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro 2010
Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků