Chevrolet Camaro: čtyři edice pro SEMA

Chevrolet připravil pro veletrh SEMA hned čtyři exponáty na bázi současného Camara. Myslí na uživatele všemožného typu.

Již včera jsme psali o dvou speciálních sériích řady Corvette, ale v Las Vegas se dostane také na „ponny car“ Camaro. Veletrh SEMA se stane svědkem premiéry produkčních verzí Camaro Synergy Series a Camaro XM Accessories Appearance Package. Společnost jim budou dělat prototypy Camaro Red Flash a Camaro SSX Track Car, které jsou opatřeny příslušenstvím, jejichž výroba a prodej se rozběhnou teprve v budoucnosti. 

Chevrolet Camaro Synergy Series

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro Synergy Series

Model Synergy navazuje na loňskou sérii Synergy Green. Vyznačuje se lakováním v odstínu Cyber Gray, připraveny jsou ale také barvy Victory Red, Summit White a Black. Oproti výhradně šestiválcovému provedení Synergy Green bude edice pro rok 2011 moci být osazena také osmiválcem LS3 6,2 l. Všimneme si také řady prvků, které se jinak v nabídce doplňkového příslušenství pro Camaro nevyskytují. Patří sem specifická maska chladiče, jedenadvacetipalcová litá kola, šedý interiér s rudým stehováním nebo brzdové třmeny Brembo.

Chevrolet Camaro XM/Accessory Appearance Package

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro XM/Accessory Appearance Package

Druhý z konceptů určených pro náběh do sériové výroby nese dlouhé označení XM/Accessory Appearance Package a určen je pro základní, nejlevnější provedení Camara 1LT. Jeho záměrem je vylepšit Camaro při minimálních nákladech, takže by se tento vůz mohl svojí cenou udržet pod hranicí 30 000 dolarů.

Za povšimnutí stojí především zadní spoiler, lakování Imperial Blue s decentními stříbrnými pruhy, nová maska chladiče, leštěné ráfky s průměrem 21 palců, černou látkou čalouněný interiér a koberečky s logy. Počítá se s přímovstřikovým šestiválcem 3,6 l.

Chevrolet Camaro Red Flash Show Car

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro Red Flash Show Car

Do podoby studie byl připraven krasavec lakovaný diamantovou rudou barvou a opatřený podélnými šedými „rychlými pruhy“, jedenadvacetipalcovými ráfky a výrazným přítlačným křídlem na víku zavazadlového prostoru. Pod kapotou se skrývá osmiválec LS3 6,2 l doplněný upraveným sáním i výfukem a šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou Tremec TR6060.

Uvnitř si všimneme černého koženého čalounění s kontrastním stehováním a červenými pásy po stranách sedadel a na spodní straně věnce volantu (ten je zcela nový a má plochý spodek), červeného osvětlení, specifických koberečků a „závodních“ pedálů.   

Chevrolet Camaro SSX Track Car Concept

Zřejmě nejdivočejším členem této partičky je verze SSX Track Car. Podobně jako Red Flash kombinuje prvky ze seznamu příplatkové výbavy s doplňky, jež zatím pro své Camaro neobjednáte. Také pod jeho kapotou se nachází osmiválec LS3, ovšem osazený upravenými vačkami, hlavami, mazáním se suchou klikovou skříní, sériovou šestistupňovou převodovkou a dvoukotoučovou spojkou z Corvette ZR1. Změn doznaly také sací a výfukové trakty, brzdy byly citelně posíleny a odpružení poněkud přitvrdilo.

Za povšimnutí stojí také rozsáhlé využití uhlíkových kompozitů, z nichž jsou vyrobeny především kapoty, dveře, nárazníky nebo stavitelné křídlo na zádi. Interiér postrádá veškeré tlumicí materiály a zadní sedadla, na druhou stranu se můžete těšit na homologovanou ochrannou klec, semišem čalouněný věnec volantu a madlo řadicí páky, závodní sedadlo řidiče s pětibodovým pásem, bezpečnostní palivovou nádrž nebo automatický hasicí systém. A to nejlepší nakonec: na speciální místo na ochranné kleci můžete umístit videokameru, díky níž si své zážitky z řízení Camara SSX Track Car budete moci připomínat i z tepla domova…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro SSX Track Car Concept
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 123 889 km
Cena: 184 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků