Chevrolet Camaro Convertible plně odhalen

Po řadě kusých informací vám můžeme plně představit chloubu řady Camaro: nový Convertible. Co nabídne? (+ 2 x video)

O připravované otevřené variantě sportovního Chevroletu Camaro s tradičním označením Convertible jsme v poslední době psali již několikrát, ať už šlo o záhy vyprodanou omezenou sérii obchodního domu Neiman Marcus, nebo o nové snímky a informace na Facebooku. Teprve autosalon v Los Angeles však přinese oficiální představení včetně všech důležitých detailů a ještě před jeho startem nám automobilka řekla vše podstatné.

Nic šokujícího ale nečekejte, naše dílčí předpoklady byly ve většině ohledech správné. Camaro Convertible dostane konvenční plátěnou sklápěcí střechu, jeho vývoj probíhal souběžně s kupé, ale nástup na trh, jenž je nakonec plánován na únor příštího roku, se zpozdil díky finančním problémům koncernu General Motors.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Velký důraz byl kladen na posílení tuhosti karoserie. Otevřená varianta si vyžádala zástavbu nových výztuží, jež využívají čtyř základních prvků. Jde o vzpěru mezi horními lůžky tlumičů předních kol, posílené závěsy převodovky, výztuž středového tunelu a nové ocelové elementy tvaru písmene V v zadní části karoserie. Mezi další nové prvky patří hydroformované vložky sloupků A, celkově posílený rám čelního okna a tužší prahy. Cílem konstruktérů bylo postavit celek, jenž se co nejblíže přiblíží původnímu kupé svojí tuhostí, ale též ovladatelností a celkovými výkony. „Pro kompenzaci nižší tuhosti otevřené karoserie často inženýři sahají k použití měkčího pérování,“ připomněl Al Oppenheiser, šéfdesigér řady Camaro. „My jsme se však rozhodli pro náročnější cestu k cílenému zesílení struktury. Proto jsme mohli použít stejné tlumiče, silentbloky i pružiny jako na kupé.“ Díky tomu údajně karoserie Camaro Convertible vykazuje vyšší tuhost než třeba otevřená verze BMW 3.  

Chevrolet Camaro Convertible bude standardně opatřen elektricky ovládanou střechou, která se složí za méně než 20 s. Mezi další nutné modifikace patří třeba přemístění antény rádia nebo páčky odjišťování víka zavazadlového prostoru, jež nově nalezneme na patě sloupku B na straně řidiče, ale třeba také standardní instalace zadního parkovacího asistentu.

Čtyřmístný kabriolet bude dodáván ve stejných verzích jako kupé. Standardem se tak stane šestiválec s objemem 3,6 l a výkonem 312 koní (230 kW) a průměrnou spotřebou v dálničním provozu slušných 8,1 l/100 km a za příplatek bude možno pořídit osmiválec 6,2 V8 naladěný na 426 koní (313 kW). Šestistupňové převodovky budou moci být opatřeny manuálním, nebo automatickým řazením. Na výběr bude z devíti barev karoserie.

Ceny jsme vám prozradili již dříve, o dostupnosti vozu pro následující léto též nemůže být pochyb. Že by se otevřené Camaro oficiálně prodávalo i v Evropě je ovšem spíše nepravděpodobné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro Convertible
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 135 720 km
Cena: 115 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 71 175 km
Cena: 200 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.796
Rok výroby: 2010
Stav: 89 442 km
Cena: 140 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek