Chevrolet Camaro 2009: legenda je zpátky

Chevrolet nás s Camarem hodně dlouho napínal. Po sérií kusých novinek přichází dávka oficiálních fotografií i informací.

Blížící se návrat dalšího ze slavných muscle cars mohl na AutoRevue.cz ignorovat snad jen ten největší odpůrce amerických vozů. GM totiž neponechal nic náhodě a celé měsíce nás zásobil střípky do mozaiky jménem Chevrolet Camaro. Již v lednu jste si tak mohli prohlédnout dvě oficiální fotografie, kochat se řadou špionážních snímků a v červnu jsme vám dokonce ukázali první snímky otevřené varianty Convertible. Věděli jsme tedy vše? Zdaleka ne, oficiální premiéra je totiž naplánována až na pondělí. Jenže už dnes máme první oficiální fotky a další sadu informací. Pojďme se tedy na tohoto fešáka konečně pořádně podívat.

Nové Camaro především skvěle vypadá, ale v tomto ohledu na tom nejsoui špatně ani jeho odvěcí rivalové, se kterými se v příštím roce pustí do boje - Ford Mustang a Dodge Chalenger. Chystá se bitva jako za starých časů, kdy byla tato auta pravými americkými sporťáky. Stejně jako Challenger, i nové Camaro se odkazuje na tvary toho původního. Nenechte se ale zmást, pod retro tvary najdete moderní techniku. Plně nezávislé zavěšení kol, stabilizační systém či 4-pístkové brzdy Brembo u verze SS. To auto by mělo nejen dobře vypadat, ale snad také dobře jezdit.

Pod kapotou bude buď V6 3,6 l o výkonu 296 k nebo plnotučná V8 6,2 l o výkonu 416 koní, která bude kvůli zlepšení ekonomiky provozu vybavena systémem vypínaní válců. Jen pro pořádek doplním, že v obou případech bude na víčku nádrže napsáno petrol, nebo-li česky benzín. Na výběr bude z manuální či automatické 6° převodovky. Hmotnost vozu má být okolo 1700 kilo a rozdělení hmotnosti 52/48 ve prospěch přední části.

Nezajímavý není ani interiér. Retro styl, inspirovaný Camarem z roku 1969, doplněný o moderní prvky včetně LED osvětlení dává zapomenout na nudné interéry amerických aut z přelomu tisíciletí.

Přidáme-li ke skvělému vzhledu a slibné technice cenu, kterou lze označit bez okolků za směšnou (očekávána je základní cena okolo 25 000 USD, tedy cca 350 000 Kč), má novinka Chevroletu zaděláno na slušný úspěch.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro 2009

 

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2014
Stav: 8 309 km
Cena: 205 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků