Chevrolet Camaro 2009: legenda je zpátky

Chevrolet nás s Camarem hodně dlouho napínal. Po sérií kusých novinek přichází dávka oficiálních fotografií i informací.

Blížící se návrat dalšího ze slavných muscle cars mohl na AutoRevue.cz ignorovat snad jen ten největší odpůrce amerických vozů. GM totiž neponechal nic náhodě a celé měsíce nás zásobil střípky do mozaiky jménem Chevrolet Camaro. Již v lednu jste si tak mohli prohlédnout dvě oficiální fotografie, kochat se řadou špionážních snímků a v červnu jsme vám dokonce ukázali první snímky otevřené varianty Convertible. Věděli jsme tedy vše? Zdaleka ne, oficiální premiéra je totiž naplánována až na pondělí. Jenže už dnes máme první oficiální fotky a další sadu informací. Pojďme se tedy na tohoto fešáka konečně pořádně podívat.

Nové Camaro především skvěle vypadá, ale v tomto ohledu na tom nejsoui špatně ani jeho odvěcí rivalové, se kterými se v příštím roce pustí do boje - Ford Mustang a Dodge Chalenger. Chystá se bitva jako za starých časů, kdy byla tato auta pravými americkými sporťáky. Stejně jako Challenger, i nové Camaro se odkazuje na tvary toho původního. Nenechte se ale zmást, pod retro tvary najdete moderní techniku. Plně nezávislé zavěšení kol, stabilizační systém či 4-pístkové brzdy Brembo u verze SS. To auto by mělo nejen dobře vypadat, ale snad také dobře jezdit.

Pod kapotou bude buď V6 3,6 l o výkonu 296 k nebo plnotučná V8 6,2 l o výkonu 416 koní, která bude kvůli zlepšení ekonomiky provozu vybavena systémem vypínaní válců. Jen pro pořádek doplním, že v obou případech bude na víčku nádrže napsáno petrol, nebo-li česky benzín. Na výběr bude z manuální či automatické 6° převodovky. Hmotnost vozu má být okolo 1700 kilo a rozdělení hmotnosti 52/48 ve prospěch přední části.

Nezajímavý není ani interiér. Retro styl, inspirovaný Camarem z roku 1969, doplněný o moderní prvky včetně LED osvětlení dává zapomenout na nudné interéry amerických aut z přelomu tisíciletí.

Přidáme-li ke skvělému vzhledu a slibné technice cenu, kterou lze označit bez okolků za směšnou (očekávána je základní cena okolo 25 000 USD, tedy cca 350 000 Kč), má novinka Chevroletu zaděláno na slušný úspěch.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro 2009

 

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků