Chevrolet Bolt: Prostornější než BMW i3, dojezd přes 320 km

21 komentářů

k22
7. ledna • 15:04

Kapacitu baterek se mi nepodařilo nikde zjistit, všude uvádějí dojezd až 200 mil tedy 320 km, myslím ale, že se jedná o dojezd za maximálně příznivých podmínek, v praxi to bude tak 200 km..

k22
12. ledna • 10:31

Kapacita j prý 60 kWh, což by mohlo i těch 300km dát..

Pajda
7. ledna • 22:58

200km to už určitě zvládne i za nepříznivých podmínek. Rozumnou jízdou to bude oscilovat mezi 250-270km.

runner42
8. ledna • 9:15

Tak určitě. Fakta kterými to podporuješ jsou totiž doslova drtivá a navíc je všeobecně známo, že automobilky údaje o dojezdu většinou silně podceňují :-D

Art Vandelay
7. ledna • 21:42

GM viac krat spomenulo, ze sa jedna o realny dojazd cize by som ocakaval 60kwh bateriu. Cena oproti Leafu bude vyssia o 8 500 usd ( 29k vs. 37,5k) cize tych extra 36kwh baterii vychadza na 236 za 1kwh. GM prezradilo ze nakupuje baterky od LG za 145 usd, cize tych 236 dava zmysel...

Pajda
7. ledna • 22:54

Je to "reálný dojezd dle GM". Vysloveně přitom GM uvádí, že EPA rating Bolt ještě nemá = rozuměj bude to v nejlepším případě 170mil (Leaf s 30kWh má EPA 105mil). Já osobně stále čekám 48kWh baterii(a i to je nakonec docela úspěch). 60kWh je pro auto za tuto cenu úplně mimo, na tom začne až tak Model 3.

Art Vandelay
8. ledna • 9:26

GM vie ze budu na smiech ak prave ten EPA rating nebude aspon tych 200 mil. Su "sumy" na insideevs.com ze baterka bude mat az dokonca 65kwh, ale nechajme sa prekvapit. Ajtak si myslim ze Bolt bez infrastruktury typu superchargers je nedovareny produkt. Ale tak mozno GM este skryva nejake esa v rukave...

Pajda
8. ledna • 10:56

Na IEV zatím fabuluji stejně jako já, jediné co se ví, že se to má nabíjet 9hodin ) Já se odrážím z "na trhu běžného" a v tomto případě to je 6,6kW nabíječka pro EU a až 7,4kW(BMW ) pro USA (Nissan má ale v USA taky jen 6,6kW a obě hodnoty jsou příkon nabíječe! Tj. Leaf má nabíjecí výkon jen 6kW a u toho BMW to bude těch 6,6kW). Dále když se nabíjí chemie NCA a NMC proudem 1C, tak se nabije 80% za 1hod (fáze CC) a pak trvá ještě dalších asi 20minut dobití zbylých 20% (ve fázi CV). Takže se to ani nedá pouze roznásobit výkon časem, ale musí se to zkorigovat dolů o tu CV fázi. No a pak to vyjde na těch cca 48kWh pro čistých 6,6kW (tedy min 7kW příkon). V každém případě mě to štve, že se tato hodnota furt tají jen u automobilek, které k tomu mají důvod.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Art Vandelay
8. ledna • 12:11

Inak ci to je 45kwh alebo 65kwh je uplne jedno. Bolt vyzera ze je to take male, gulate, lacne vozidlo. Urcite bude mat dobry dojazd, ale co z neho ak na hlavnych tahoch sa nebude dat dobit baterka pri obede. Ovela viac som zvedavy na Tesla Model 3.

Pajda
8. ledna • 13:44

Tak lacné to je určitě, už je proto že to je amerika. Ale myslíš malé vozidlo? Vždyť je to o fous větší než Golf i Leaf? A to že to je MPV/SUV style vysoké bylo už předem dané tou "skateboard" baterií. Tato koncepce potřebuje alespoň 10cm vysokou krabici pod podlahou, takže pokud v tom nemá člověk sedět jako v roadsteru, tak o to je to auto obvykle i vyšší a potřebuje větší kola.

Art Vandelay
11. ledna • 15:40

A uz je to potvrdene, baterka bude mat oficialne 60kwh - http://www.theverge.com/2016/1/11/10747204/chevy-... ...

Noclaf
7. ledna • 14:22

1) kapacita baterie je neznama. Ale dojezd vs cena je podezrela. Takze uvidime
2) cena auta neni 30000$ ale 37500$. 30k je to po zapocteni americkych statnich prispevkuRychlokvaseny shit od redakce.

sy35
7. ledna • 12:03

Vzhledem k tomu, že ani na insideevs.com kapacitu akumulátoru neznají, vaří místní server možná poněkud z vody.

Vana666
7. ledna • 12:47

To je taky možné. Je ovšem divné, že se odborná redakce nad tak zásadním nesouladem mezi kapacitou a dojezdem sama vůbec nepozastavila, dyť to bije do očí

Art Vandelay
7. ledna • 21:05

Redakcia si asi poplietla Volt a Bolt :)

Ludek_II
8. ledna • 7:11

naštěstí ne Kolt.

Art Vandelay
8. ledna • 9:28

Ludek II je oficialne najvtipnejsi clovek na tomto fore...

Vana666
7. ledna • 9:13

Kalkulace je jednoduchá:
17,1 / 3,22 = 5,3 kWh /100 km
tak nízká spotřeba je zcela nesmyslná, dokonce i Radovan udává u svého iOnu reálnou spotřebu několikanásobně většítj. údaj o dojezdu přes 322 km je absolutní podfuk, takhle by nelhali ani u VW

runner42
7. ledna • 13:47

Nepřekvapilo by mě, kdyby toto městské vozítko mířilo na čínský trh a údaj o dojezdu 200 mil byl uváděn v čínských mílích. Tedy dojezd 100 km. :-D

Jjezevec
7. ledna • 10:28

Souhlas.
Vypadá to, že naši Američtí soudruzi někde udělali chybu.
Možná by to mohlo fungovat při jízdě z kopce!:-D

Fantomas
7. ledna • 11:27

Chyby se nedělají, vše se pečlivě plánuje.

Doporučujeme

Články odjinud